بهترین مقاصد گردشگری جهان که در اعماق زمین هستند- قسمت دوم

سفر همیشه حال و هوای خودش را دارد اما شاید برای شما هم پیش آمده باشد که دوست داشته باشید یک سفر ماجراجویانه را در مقاصد عجیب و غریب تجربه کنید؛ از دل کو‌ه‌های ناشناخته و جنگل های وحشی تا مقبره‌های تاریخی مرموز و شهرهای نفرین شده! 

در بهترین مقاصد گردشگری جهان که در اعماق زمین هستند- قسمت اول به مقاصد گردشگری ویژه‌ای پرداختیم که در اعماق زمین جای گرفته‌اند . ابتدا سری به شهر زیرزمینی درینکویو در ترکیه (Derinkuyu underground city) زدیم که در عمق ۸۵ متری زمین در هشت طبقه مستقل ساخته شده و می‌تواند تا حدود ۳۰ هزار نفر به همراه دام‌هایشان اسکان دهد. 

پس از آن راه‌مان را به سوی اروپا کج کردیم و به یکی از مخوف‌ترین جاذبه‌های گردشگری رفتیم؛ بن بست مری کینگ در ادینبورگ اسکاتلند (Mary King's Close) داستان غم انگیزی دارد که به دوره جنگ دوم جهانی باز می‌گردد و حالا پس از سال ها افسانه‌ههای فراوانی درباره آن وجود دارد. بن بست مری کیینگ یکی از مقاصد گردشگری است که تا به امروز کسی شجاعت بازدید تنها از آن را به خود نداده است.

 

 

catacombe

 

 

بعد برای این‌که کمی حال و هوای‌مان را عوض کنیم به شهر زیرزمینی ریزو در مونترال کانادا (RESO) رفتیم. این شهر زیرزمینی که بیشتر از آنکه یک مرکز گردشگری باشد، مجموعه کاملی برای ساکنان مونترال است تا در روزهای بسیار سرد این شهر، بتوانند به جای تحمل دمای منفی ۲۰ درجه سانتی گراد در این شهر امورات خود را بگذرانند. از خرید و کارهای اداری گرفته تا بازدید از گالری های هنری و مراکز تفریحی موقت یخی.

 در بخش دوم این مطلب سفری به سه قاره خواهیم داشت؛ اول سری به دخمه کاپوچین در پالرمو ایتالیا می‌زنیم. سپس در برزگترین موزه جهان یعنی مترو مسکو گردش می‌کنیم و در آخر هم تونل کوچی ویتنام منتظرمان است. پس با آویسا همراه شوید.
 

 

دخمه کاپوچین در پالرمو ایتالیا (Capuchin catacombs)

 

 

دخمه کاپوچین در پالرمو ایتالیا (Capuchin catacombs)

 

 

دخمه کاپوچین در پالرمو سیسیل، احتمالا ترسناک ترین مقصد گردشگری جهان است. کاپوچین یک شهر کلیسایی است که دخمه ای بزرگ درون آن قرار گرفته است. دخمه‌ای که حالا هزاران جنازه را در خود جای داده است.

در این دخمه، جنازه مومیایی شده حدود هشت هزار نفر از قرن هجدهم میلادی در کوریدورها دیده می‌شود. جسدهایی که بر روی قفسه‌ها در داخل تابوت‌هایی بدون در بسته چیده شده‌اند یا از دیوار آویزان هستند.

 

 

دخمه کاپوچین در پالرمو ایتالیا (Capuchin catacombs)

 

 

همان‌طور که از نام دخمه انتظار می‌رود این مقصد گردشگری زیر زمینی، یک محل تاریک و کم نور است که راهروهای فراوانی دارد. هر کدام از این راهروها، فلسفه خاصی دارند و اجساد خاصی از گروه های مختلف مردم را در خود جای داده‌اند. شخصیت های مذهبی کلیسا در یک اتاق جداگانه قرار دارند و سالن اجساد زنان، دختران و نوزادان نیز از این راهروها جدا شده است.

اما چطور می‌شود که این جسدها از قرن هجدهم میلادی تا به امروز، سالم هستند؟ این اجساد در یک فرآیند متفاوت مومیایی شده‌اند؛ فرآیندی که روش خودش را دارد و حداقل یک سال طول می‌کشد.

 

 

مقاصدی که می‌توانید در غروب زیبایشان قراری عاشقانه داشته باشید

 

 

سیستم راه آهن مترو مسکو در روسیه (Metro rail system)

 

 

سیستم راه آهن مترو مسکو در روسیه (Metro rail system)

 

 

متروی مسکو اگرچه شاید وسیله نقلیه عمومی جذابی برای گردشگران در تور روسیه نباشد، اما اگر دوست دارید از یک قصر با شکوه یا کاخ اشرافی زیرزمینی بازدید کنید، در تور روسیه حتما سری هم به مترو مسکو بزنید.

مترو مسکو یکی از قدیمی‌ترین متروهایی است که در جهان راه اندازی شده است و بیشتر از پنج هزار واگن دارد، اما در واقع معماری و طراحی داخلی ایستگاه‌های این مترو، آن را در سطح جهانی برای گردشگران محبوب کرده است. در واقع برخی گردشگرانی که از روسیه بازدید کرده اند، اعتقاد دارند ایستگاه‌های مترو مسکو، در دسترس‌ترین و ارزان‌ترین موزه‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

 

 

سیستم راه آهن مترو مسکو در روسیه (Metro rail system)

 

 

این ایستگاه‌ها نه تنها به خاطر وجود مجسمه‌ها و طراحی داخلی ویژه شبیه به موزه هستند، شباهت‌های زیادی به گالری‌های هنری هم دارند. نمادهای روسیه کمونیستی را هنوز هم می‌توان در این ایستگاه‌ها دید در برخی از ایستگاه‌ها هنوز مجسمه‌ لنین یا برخی دیگر از نمادهای روسیه کمونیست را خواهید دید.

علاوه بر این فرصت خواهید داشت تا از معماری اعجاب انگیز روسی لذت ببرید. متروی مسکو یک موزه زیرزمینی پیچیده است که با موزائیک‌کاری‌های ظریف، گچ‌بری‌های خاص، چلچراغ‌های پر زرق و برق، ستون‌های مرمرین باشکوه و مجسمه های برنزی گران‌قیمت و قدیمی مزین شده است.

نکته دیگر اینکه اگر دوست دارید سری به طولانی‌ترین پله‌های برقی دنیا بزنید، حتما از برخی ایستگاه‌های این مترو دیدن کنید: ایستگاه متروی فرودگاه، میدان سرخ، کلیسای نوودویچی و پارک گورکی.

 

 

مرموزترین مقصدهای توریستی جهان

 

 

تونل کوچی ویتنام (Cu Chi tunnels)

 

 

تونل کوچی ویتنام (Cu Chi tunnels)

 

 

تونل کوچی ویتنام، یک شبکه ۲۵۰ کیلومتری از تونل‌های در هم تنیده است که در جنگ ویتنام توسط ویت کنگ ساخته شد تا به عنوان یک مخفیگاه، پایگاه چریکی و پناهگاه جنگی مورد استفاده قرار بگیرد. این تونل یکی از جاذبه های گردشگری زیرزمینی است که تور ویتنام را محبوب کرده است.

در واقع کمونیست‌های ویتنام در دورانی که مستعمره فرانسه بودند، یعنی در حدود سال ۱۹۴۰ میلادی تصمیم به حفر این تونل زیرزمینی گرفتند. این تونل، در ابتدا با ابزارهای دستی ساده و با هدف ارتباط برقرار کردن بین روستاها و محله های ویتنام ساخته شد؛ یک راه ارتباطی مخفی تا بتوانند دور از چشم فرانسوی‌ها با هم مراوده و رفت و آمد داشته باشند.

حدود بیست سال بعد که کم کم پای آمریکایی‌ها به ویتنام باز شده بود، مردم ویتنام این را گسترش دارند تا بتوانند میان ویتنام شمالی و جبهه رهایی‌بخش ملی ارتباط زیرزمینی برقرار کنند.

تونل‌های کوچی، از مشهورترین و محبوب ترین مقاصد گردشگری ویتنام هستند و بیشتر در منطقه کوچی و در حوالی شهر هوشی مین معروف به سایگون ساخته شده‌اند. این تونل‌ها نه تنها یک راه ارتباطی بودند بلکه چند بیمارستان و مدرسه هم در آن‌ها ساخته شد و حتی کودکان زیادی در همین تونل‌ها به دنیا آمدند.

مطالب مرتبط