با زیباترین شهرهای دنیا آشنا شوید

معمولا وقتی اززیباترین شهرهای دنیا صحبت می‌کنیم امتیازاتی مثل هنر، معماری، کوه‌ها‌، سواحل و مواردی از این دست را مد نظر قرار می‌دهیم. برخی از شهرها نیز بنا به جاذبه‌های انسانی، طبیعی و یا طبیعی به طور پیش‌فرض شهرت دارند. اما زیباترین شهرها از نگاه شما کدامند؟ ما در اینجا فهرستی از زیباترین شهرها را به ترتیب معرفی می‌کنیم.

 

 

ایتالیا، ونیز

 

 

ایتالیا، ونیز

 

 

ونیز یکی از عجیب‌ترین شهرهای دنیا است که از اتصال ۱۱۸ جزیره کوچک توسط پل‌ها به هم به وجود آمده است. نکته جالب در مورد ونیز این که جاده‌ای در آن وجود نداشته و به همین دلیل نسبت به دیگر شهرهای دنیا متمایز شده است.
سوار شدن در قایق‌هایی به اسم گُندولا در کانال گرند بهترین راه برای لذت بردن از منظره شهر است. شما در طول این کانال اصلی و شاه‌راه می‌توانید ساختمان‌های قدیمی از ۱۷۰ سال پیش را شاهده باشید. به جز کانال‌ها و گُندولاها زیبایی معماری سبک گوتیک ونیزی از قرن ۱۴ مشهورترین و معروف‌ترین سبک در کل ونیز است که می‌توانید ببینید. از ۱۳۹ کلیسا، کلیسای سنت مارک معروف‌ترین و زیباترین کلیسا در ونیز برشمرده می‌شود.

 

 

فرانسه، پاریس

 

 

فرانسه، پاریس

 

 

پاریس به دلیل سطح بالای عطر و مد، غذاهای خوشمزه و معماری‌های شگفت‌انگیز، چراغ‌ها و البته دیوار عشق یکی از عجیب‌ترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود. Le mése des je t'aime یا دیوار عشق که در تپه Montmartre قرار گرفته جایی‌ست که "دوستت دارم" ۳۱۱ بار به ۲۵۰ زبان دنیا بر روی آن درج شده است.
اما برج ایفل پاریس برای توریست‌های تور اروپا که اصلا نیاز به معرفی ندارد یکی از سازه‌های چشمگیر دنیا در این شهر قرار داشته و سالانه میلیون‌ها نفر را به سمت خود می‌کشاند.
این سازه ۳۰۰ متری به یادبود معمار نابغه‌اش گوستاو ایفل به این نام درآمده است. برای رسیدن به بالای برج می‌توانید سوار بر بالابر شوید و افق شهر را به تماشا بنشینید.

 

 

مقصد‌های آسیایی که می‌توان همراه بچه‌ها سفر کرد

 

 

مجارستان، بوداپست

 

 

مجارستان، بوداپست

 

 

برای عاشقان معماری بوداپست مقصدی بهشتیاست که حتما باید از آن دیدن کنند. یکی از بهترین مثال‌ها برای این ادعای ما قلعه بودا، یک قلعه عظیم قرن ۱۸ میلادی است که در بخش جنوبی تپه کسل واقع شده است. به علاوه موزه هنرهای معاصر در بوداپست بیش از ۱۰۰۰۰۰ قطعه از آثار هنری اروپایی را نیز در اختیار دارد که برای هنرمندان و هنردوستان غیر قابل چشم‌پوشی است.
همچنین ساختمان پارلمان مجارستان در بوداپست در رده سوم بزرگ‌ترین پارلمان دنیا قرار گرفته است. کنیسه بزرگ در منطقه erzsebetvaros بوداپست بزرگترین کنیسه در اروپا از نقاط برجسته دیگر در این شهر است که توصیه می‌کنیم حتما از آن دیدن کنید.

 

 

ایتالیا، فلورانس

 

 

ایتالیا، فلورانس

 

 

فلورانس یکی از بهترین شهرهای دنیا برای لذت بردن از انواع هنرهاست. شاید جالب باشد که بدانید تقریبا یک سوم گنجینه هنری دنیا را می‌توانید در فلورانس پیدا کنید. در این شهر پر از گالری‌های هنری مختلف است که در بین آن‌ها می‌توان به برجسته‌ترین گالری، یعنی یوفیزی اشاره کنیم. یوفیزی پربازدیدترین گالری در کل فلورانس محسوب می‌شود.
قطعات هنری موجود در این گالری شامل برخی از مهم‌ترین آثار هنری از دوره رنسانس ایتالیا می‌شود. جالب است بدانید فلورانس اولین شهر اروپا بود که خیابان‌هایش را سنگفرش کرد.

 

 

بهترین شهرهای جهان برای سفر تابستانی

 

 

ترکیه، استانبول

 

 

ترکیه، استانبول

 

 

استانبول تنها شهر دنیاست که بین دو قاره اروپا و آسیا واقع شده است. استانبول نیز یکی دیگر از شهرهای عجایب معماری‌ست که برجسته‌ترین سازه آن ایاصوفیه شهرتی جهانی دارد.
این کلیسای سابق قرن چهارمی که به مسجد تبدیل شده بود این روزها به عنوان موزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. به علاوه کاخ توپکاپی، مسجد سلطنتی سلطان احمد، برج گالاتا و افسوس نیز از دیگر معماری‌های مشهور این شهر شناخته می‌شوند.
در بهار می‌توانید با تور استانبول به دیدن ۲۰ هزار گل لاله‌ای بروید که در این شهر می‌رویند و یا در گرند بازار یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازارهای سرپوشیده دنیا با ۴ هزار غرفه و مغازه خودتان را غذق کنید.

 

 

برزیل، ریودو ژانیرو

 

 

برزیل، ریودو ژانیرو

 

 

مجسمه مسیح که در ارتفاع ۷۰۰ متری کوه کورکوادو قرار گرفته برجسته‌ترین نماد این شهر و البته نشانه مسیحیت است. این مجسمه که ۳۰ متر ارتفاع دارد با آغوشی باز از عجایب هفتگانه جدید دنیاست. به علاوه کارناوال ریو بزرگ‌ترین جشنواره‌ای‌ست که بر روی زمین برگزار می‌شود. این جشن بزرگ ۴۰ روز قبل از عید پاک آغاز می‌شود و پنج روز طول می‌کشد. همه ساله این فستیوال ۲ میلیون گردشگر را به ریودو ژانیرو می‌کشاند.

 

 

با زیباترین کلیساهای اروپا آشنا شوید

 

 

سنگاپور، شهر سنگاپور

 

 

سنگاپور، شهر سنگاپور

 

 

این شهر میزبان گران‌ترین اقامتگاه ساحلی یعنی مارینا سندز بی است. ساخت این سازه فوق لاکچری ۵٫۵ میلیارد دلار هزینه در بر داشته است. رستوران‌ها، تئاتر‌ها، مراکز نمایشگاهی و امکانات تفریحی است. استخر این ساختمان در طبقه ۵۷ام، بزرگ‌ترین استخر بی‌نهایت در دنیا محسوب می‌شود.
به علاوه شهر پر از نقاط سرسبز و الهام‌بخش است که می‌توانید بین آن‌ها اوقات خوشی را سپری کنید. Garden by the Bay در مرکز شهر بهترین مثال برای ادعا ماست. این باغ شگفت‌انگیز ۱۰۱ هکتاری میزبان ۱ میلیون گیاه گوناگون بوده و شامل بخش‌های مختلف باغ گیاه‌شناسی سنگاپور، پارک ساحلی شرقی و دیگر پارک‌ها معروف سنگاپور می‌شود.

مطالب مرتبط