معروف‌ترین قهوه‌ها کدام‌ها هستند و در چه کشورهایی تولید می‌شوند؟

قهوه یک نوشیدنی جهانی است و همه روزه بسیاری روز خود را با این نوشیدنی گرم آغاز می‌کنند. در طول روز نیز مدل‌های مختلفی از آن به شکل‌های مختلف سرو می‌شود و در نهایت آن را باید با اختلاف محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها دانست. شما برای یک لیوان قهوه چقدر می‌پردازید؟ در میان مدل‌های مختلف قهوه‌ای که می‌خورید کدام یک گران‌تر هستند؟ مطمئنا قهوه‌ای که میل می‌کنید در مواجهه با ۱۰ قهوه گران‌قیمت دنیا بسیار ارزان به حساب می‌آیند.

 

 

۱۰- Hawaiian Kona

 

 

 Hawaiian Kona

 

 

این قهوه بسیار خوشمزه و خاص از دانه‌هایی بسیار کم‌یاب که تنها در هاوایی کشت می‌شوند درست شده و به همین واسطه این قدر گران هستند و زمانی آن را گران‌ترین قهوه دنیا به شمار می‌بردند. در حال حاضر مدل‌هایی که حاوی ده‌ درصد قهوه تولید شده Kona و ۹۰ درصد آسیاب دانه‌های ارزان قیمت در بازار دیده می‌شود اما اگر واقعا بخواهید طعم کم‌نظیر آن را بچشید، باید مدل‌های صد در صد آن را امتحان کنید.
۳۴ پوند

 

 

۹- Los Planes 

 

 

Los Planes 

 

 

دانه‌هایی که برای تولید این قهوه به کار برده می‌شوند، توسط خانواده‌ای معروف در السالوادور کشت شده و آنقدر خوشمزه‌اند که در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۱ دوبار در لیست ۱۰ نوشیدنی خوشمزه دنیا قرار گرفتند. جدا از حالت‌های معمول دم کردن قهوه، Los Planes را به شیوه‌ای خاص نیز دم می‌کنند. در این روش آن را با کارامل و شکر قهوه مخلوط کرده و سپس این نوشیدنی خاص و خوشمزه را در فنجانی کوچک سرو می‌کنند.

۴۰ پوند

 

 

۸- Starbucks Quadriginoctuple Frap 

 

 

Starbucks Quadriginoctuple Frap

 

 

استارباک در تمام دنیا به قهوه‌های ارزان قیمتش معروف است اما این محصول متفاوت از آن نه تنها ارزان نیست بلکه هشتمین قهوه گران جهان محسوب می‌شود. مخلوط این نوشیدنی قهوه خالص نیست و چیزهای بیشتری در لیوان آن قرار داده می‌شود، اما گرانی‌اش به خاطر استفاده از دانه‌های قهوه گران‌قیمتی است که به آن طعم و عطری خاص می‌دهد.
۴۷٫۳ پوند

 

 

۷- Fazenda Santa Ines 

 

 

Fazenda Santa Ines 

 

 

این قهوه به یک طعم میوه‌ای خاص شهرت دارد که با توجه به همین موضوع و محدود بودن تولیدش، قیمتی تا این حد گران پیدا کرده است. دانه‌های این قهوه بیش از یک قرن است که در جایی خاص و نزدیک به کوهستان مانتیکوئرا کشت می‌شوند و طعم خاص آن به خاطر همین جایی است که آن را پرورش می‌دهند.
۵۰ پوند

 

 

۶- Jamaica Blue Mountain

 

 

Jamaica Blue Mountain

 

 

اسم "کوهستان آبی جامائیکا" به این خاطر به چنین قهوه‌ای داده شده که آن را در فاصله ۵ هزار پایی از سطح  کشت می‌کنند اما این کوهستان در ژاپن قرار دارد و به واسطه پیشینه‌ی ورود قهوه به این کشور،نام جامائیکا را در اول آن برگزیده‌اند. باران‌های سیل‌ آسا در طول سال به این دانه‌ها آب فراوان می‌رسانند و شرایط آب و هوایی خاص این کوهستان باعث شده طعم متفاوت و بسیار خوشمزه‌ای از این دانه‌ها به دست بیاید. این قهوه را در تور چین بچشید. 

۵۵ پوند

 

 

۶ تم‌پارک عجیب در چین که گردشگران عاشق آنها هستند

 

 

۵- Saint Helena 

 

 

 Saint Helena  

 

 

دانه‌های قهوه‌ای که در این مدل استفاده می‌شود در جزیره سنت هلنا کشت شده و شخص ناپلئون یکی از طرفداران نوشیدن آن بود. با اینکه این نوشیدنی بسیار پرطرفدار است، اما زمین محدود کشاورزی و شرایط خاص قرار گیری این جزیره در ۱۲۰۰مایلی سواحل غربی آفریقا، قیمت آن را تا این حد بالا برده که آن را باید پنجمین قهوه گران دنیا به حساب آورد.

۷۹ پوند

 

 

۴- Kopi Luwak

 

 

Kopi Luwak

 

 

این قهوه‌های خاص که در اندونزی تولید می‌شوند به خاطر پروسه خاص تولیدشان گران و البته متفاوتند که در تور بالی از آن می توانید بنوشید. در این پروسه دانه‌های قهوه تازه چیده شده را به خورد حیوانات می‌دهند و سپس بعد از دفع حیوان، این دانه‌ها جمع آوری شده و مراحل تولید را طی می‌کنند و به واسطه آنزیمی که در بدن حیوان تغییراتی در آن‌ها انجام شده که طعمی بی‌نهایت خوشمزه پیدا می‌کند. روندی عجیب و متفاوت که به قهوه‌ای بی‌نهایت خوشمزه می‌رسد.

۱۶۰ پوند

 

 

بهترین نقاط بالی برای قرارهای عاشقانه

 

 

۳- Hacienda La Esmeralda

 

 

Hacienda La Esmeralda

 

 

قهوه Hacienda La Esmeralda در بسیاری از نظرسنجی‌ها به عنوان خوشمزه‌ترین قهوه دنیا شناخته می‌شود. دانه‌های آن در نزدیکی کوهستان بارو کشت شده و زیر سایه درختان گواوا قرار دارند. شرایط خاص کشت آن به شیوه‌ای سخت‌گیرانه حفظ می‌شود تا این طعم خاطره‌انگیز همیشه در قهوه‌های این برند باقی بماند، طعمی که بعد از نوشیدن این قهوه هیچ‌گاه فراموش نخواهید کرد.

۳۵۰ پوند

 

 

۲- Finca El Injerto

 

 

Finca El Injerto

 

 

این قهوه خاص و بسیار گران‌ قیمت از دانه‌های بسیار کم‌یاب و کوچکی تولید می‌شوند که در نهایت باعث می‌شود. روند تولید هم به گونه‌ای است که این دانه‌های کوچک دوبار شکسته می‌شوند و سپس آسیاب می‌گردند. همین دانه‌ها در روندی که بخش زیادی از آن به صورت دستی طی می‌شود انتخاب شده تا طعم و بافت خاص Finca El Injerto که باعث قیمتی این‌چنینی شده حفظ شود.

۵۰۰ پوند

 

 

۱- Black Ivory Coffee 

 

 

Black Ivory Coffee 

 

 

اگر چه برزیل، جامائیکا و بسیاری کشورهای آمریکای جنوبی هستند که در تولید قهوه معروفند، اما این تایلند است که گران‌ترین قهوه جهان را تولید می‌کند. در تولید این قهوه هم به شیوه هضم آن به وسیله حیوانات و در این مورد خاص فیل استفاده می‌شود. بعد از خوردن دانه‌های تازه چیده شده به وسیله فیل و دفع آن، پروسه تولید قهوه انجام شده و در نهایت به طعمی بی‌نهایت خاص دست پیدا می‌کنند. بسته‌های قهوه‌ی آماده‌ی دم کردن این قهوه اگر چه کوچکند اما ۵۵۰ پوند قیمت دارند و برای خوردن یک فنجان از آن در تور تایلند باید مبلغ ۵۰ پوند هزینه کنید!
۵۵۰ پوند

 

نوشیدنی‌های خوشمزه و بومی تایلندی که حتما باید آنها را بنوشید

مطالب مرتبط