زیبا‌ترین نقاط دنیا برای سفرهای پاییزی در سال ۲۰۱۸

در طول پاییز زمین رفته رفته خنک و خنک‌تر شده و عمر روز کوتاه می‌شود. خیلی از مردم دنیا به خاطر دوری از شلوغی‌های سفرهای تابستانی از برنامه ریزی در این فصل خودداری می‌کنند و در عوض برای پاییز به نقاط گرم‌تر زمین می‌روند. شما جز کدام دسته از این گروه‌ها هستید؟ آیا تا به حال برای سفر در پاییز برنامه‌ای داشته‌اید؟ ما در این مقاله برخی از نقاط تابستانی زمین که برای سفرهای پاییزی ایده‌آل هستند می‌پردازیم.

 

 

هلند، اوترخت

 

 

autumn

 

 

وقتی پاییز از راه می‌رسد برگ‌های زرد، نارنجی و قرمز کانال‌های باستانی اوترخت را می‌پوشاند. این کانال‌ها و بارانداز‌های قرن ۱۲امی یکی از قدیمی‌ترین و باارزش‌ترین نوع خود در جهان هستند. امروزه انبارهای اسکله‌های این کانال‌ها به کافه‌ها، کافی شاپ‌ها، رستوران‌ها و مغازه‌ها تبدیل شده‌اند. بهترین راه برای گشت و گذار در این بین و لمس نزدیکی از پاییز، قایق سواری است. شما می‌توانید با اجاره قایق راه خودتان را بین کانال‌ها باز کنید و به گشت‌زنی بپردازید. اگر هوا کمی خنک شد برای خریدن نوشیدنی گرم گوشه‌ای توقف کنید.

 

 

روسیه، Novosibirsk

 

 

روسیه، Novosibirsk

 

 

درست است که پایتخت سیبری را به انجمادهای سخت می‌شناسند اما این منطقه از روسیه تا اوایل آبان ماه خورشید تابستانی‌اش را حفظ می‌کند. این گذرگاه زیبا با آخرین اشعه‌های تابستانی‌اش یکی از زیباترین نقاطی است که ارزش کاوش در پاییز را دارد. غروب خورشید طلایی، گنبدهای نقره‌ای عظیم و ستون‌های چشمگیر سالن اپرا و باله آن بزرگ‌ترین در روسیه هستند. شما به سختی بتوانید این معماری شگفت انگیز و عظیم را در کنار مجسمه با ابهت لنین در میدان لنین نادیده بگیرید. احتمال دارد بومی‌ها شجاع در آب‌های رودخانه Ob شنا کنند بنابراین خودتان را  در تور روسیه بپوشانید و به حاشیه رودخانه بروید و به تماشای شنای آن‌ها بنشینید.

 

 

۱۰ فستیوال برتر گل جهان؛ نمایشی زیبا از گل‌های رنگارنگ

 

 

اسپانیا، سویل

 

 

اسپانیا، سویل

 

 

گرچه شنا و لذت بردن در آب‌های ۴۰ درجه‌ای سویل بسیار لذت‌بخش و دلچسب است اما سفرتان را یکی دو ماه به تعویق بیاندازید و زمانی به این شهر بروید که خیابان‌ها پر از بوی شکوفه‌های پرتغال و نارنج شده‌اند. شما مردم محلی را در خیابان‌ها می‌بینید که نوشیدنی و اسنک می‌خورند و در طول پیاده‌روهای خوش‌ بو قدم می‌زنند. شما می‌توانید در مراکز اصلی و پر جنب و جوش شهر گشت زنی کنید و از نقاط فرهنگی بازدید نمایید. اگر بعد از تمام گشت و گذارها باید دمای بدن‌تان را  پایین بیاورید، به نزدیک‌ترین استخر در کنار هتل روی سقفDoña Maria بروید و یا کودک درون‌تان را در تارک تفریحی مجیکا رها کنید.

 

 

ایرلند شمالی، بلفست

 

 

ایرلند شمالی، بلفست

 

 

شما می‌توانید سرمای ملایم را بر فراز مناطق مرتفع و جنگل‌های افرا به راحتی تشخیص دهید. بالاتر از بلفست، به پیاده‌روی در کوه بلک بروید و از مناظر پانورامای اطراف آن دیدن کنید. همچنین در امتداد ساحل نارنجی رنگ زیبا رستوران غذای دریایی محبوبی وجود دارد که می‌توانید برای خوردن غذا و نوشیدنی در آن پناه بگیرید. اگر ماشین در دسترس دارید می‌توانید از مکان باستان شناسی ارزشمندی که در نزدیکی شهر قرار گرفته هم دیدن کنید. یا راه‌تان را به سمت جاده‌هایی که بین درختان راش گم شده‌اند ببرید و در آن‌ها قدم بزنید.

 

 

کانادا، انتاریو

 

 

ontario

 

 

شما می‌توانید تحولات چشمگیری که بین سپامبر و اکتبر سراسر استان انتاریوی کانادا را در بر می‌گیرد با سفر در این محدوده زمانی شاهد باشید. در فاصله‌ای نه چندان دور در پارک ایالتی Algonquin، ۷٫۷۲۵ کیلومتر مربع از جنگل‌های متراکم، رودخانه‌های پیچیده و دریاچه‌های پر از آب وجود دارد. شما می‌توانید به قایق‌رانی بپردازید و از تماشای افراها و بلوط‌ها قرمز آتشین و انعکاس درخشان آن‌ها در آن لذت ببرید. وینستون چرچیل در توصیف این منطقه از عبارت "زیباترین رانندگی جهان در عصرهای یکشنبه" استفاده کرده است. شما می‌توانید از مناظر دیدنی بزرگراه نیاگارا دیدن کنید و یا پای پیاده برای دیدن درختان پیر ۱۰۰۰ ساله به سمت شبه جریزه بروس در این پارک ملی بروید.

 

 

بهترین نقاط دنیا برای خرید زیورآلات

 

 

ایتالیا، توسکانی

 

 

ایتالیا، توسکانی

 

 

در ایتالیا محصولات پاییزی و زراعت در این فصل بسیار اهمیت دارد. با این که تاریخ دقیق برداشت محصول در این کشور بسته به شرایط آب و هوایی متغییر است اما همه ساله جشنواره Sagre  (جشنواره‌های برداشت) در سراسر آن برگزار می‌گردد. اواسط سپتامبر تا اوایل ماه اکتبر، زمان ایده‌آلی برای سفر به توسکانی مرکز گردشگری ایتالیا است. در این زمان از سال هوا کمی خنک‌تر شده و مناظر رو به رنگی شدن می‌روند. شما می‌توانید در سنت قدیمی برداشت انگور شرکت کنید و یا درباره انواع خوراکی‌های محلی چیزهایی بیاموزید. همچنین می‌توانید برای جمع آوری قارچ هم به مردم کمک کنید و ضمن برداشت قارچ در جنگل‌های محلی اطراف کاوش و بازدید انجام دهید.

 

 

ژاپن، کوه فوجی

 

 

ژاپن، کوه فوجی

 

 

پاییز ترکیبی از برگ‌های چشمگیر قرمز و آب‌های آبی ولرم در اطراف کوه فوجی در ژاپن است. این زیبایی طبیعی و خدادادی در جشنواره سالانه Fujikawaguchiko که مخصوص فصل پاییز است جشن گرفته می‌شود. غرفه‌های غذای کم نور زیر درختان نارنجی بسیار دیدنی به نظر می‌رسند و فضایی کاملا رمانتیک در اطراف کوه به وجود می‌آورند. شما می‌توانید میان درختان کاج قدم بزنید و مسیرتان را به سمت دامنه کوه پیش بگیرید و از کنتراست زیبا و کارت پستالی ظبیعت غرق در شگفتی شوید.

مطالب مرتبط