بهترین نقاط دنیا برای خرید زیورآلات

جواهرات تنها راهی برای آراستن پوشش نیست بلکه چیزیست که با آن سلیقه و نوع نگاه‌تان را به دیگران معرفی می‌کنید. معمولا شما جواهرات را در همان شهر و محل اقامت‌تان خریداری می‌کنید اما آیا تا به حال به دید یک ماجراجویی به آن نگاه کرده‌اید؟ گشت و گذار بین فروشگاه‌های جواهرات و بازارهای طلافروشان به خودیِ خود می‌تواند بسیار دلچسب و هیجان انگیز باشد. شما می‌توانیداین جواهرات را به عنوان سوغاتی هم در ابعاد کوچکتر خرید کنید. بیایید نگاهی به بهترین مقاصد برای سفر بعدی‌تان باشیم.

 

 

دبی، Gold Souk

 

 

دبی، Gold Souk

 

 

تور دبی یکی از مقاصد باورنکردنی برای خرید جواهرات است و پاساژ The Gold Souk یکی از بهترین تجلی‌های آن برای نمایش انواع و اقسام طلاجات و جواهرات است. این بازار سرپوشیده مدرن یکی از قطب‌های گردشگری مهم برای مسافرانی است که برای بار اول به دبی سفر می‌کنند. در این بازار سرپوشیده ۱۰۰ها خرده فروشی وجود دارد که همگی آن‌ها در زمینه طلا و جواهرات متخصص هستند. اداره مرکزی آزمایشگاه دبی قوانین سختگیرانه‌ای را برای اندازه طلا اعمال می‌کند و مغازه‌های طلافروشی موظف هستند بر اساس عیار تعیین شده اقدام به فروش جواهرات کنند. بعضی از بین فروشگاه‌های طلا و جواهر می‌توان به Damas، Liali Jewelry، و Taiba اشاره کرد.

 

 

ارزان‌ترین هتل‌های دبی برای سفری مقرون به صرفه

 

 

مغرب، مراکش

 

 

مغرب، مراکش

 

 

مراکش پر از نقاط فوق‌العاده برای خرید طلا و جواهرات است. این شهر به طور خاص در صنعت جواهرات زبانزد بوده و شما می‌توانید بدون واسطه از طلا و جواهر سازان، دست سازه‌هایشان را خریداری کنید. در کشورهای بزرگ مغرب مانند مراکش دارای بازارهای مارپیچی هستند که در آن‌ها طلافروشان اقدام به فروش دست سازه‌های خود می‌کنند. البته این بازارها در شهرهای کوچک هم یافت می‌شوند. مخصوصا جواهرات نقره بسیار زیبا و چشمگیر هستند. شما می‌توانید به برخی از بهترین آن‌ها مثل Joanna Bristow، Jewels، Gallerie Al Yel و گالری هنری خالد بروید.

 

 

هند، جیپور

 

 

هند، جیپور

 

 

مردم هند عاشق طلا و جواهرات هستند و با برخی از زیباترین و رنگی‌ترین قطعات هنری جهان خودشان را زینت می‌دهند. حتی شما می‌توانید برخی جواهرات عتیقه را هم در تور هند پیدا کنید که به صورت جواهری قیمتی خرید و فروش می‌شوند. در کارگاه‌های طلاسازی شما تمامی مراحل ساخت، از ذوب گرفته تا چکش زدن و جوشکاری‌ها را خواهید دید. جیپور پر از مکان‌هایی است که می‌توانید در آن‌ها به تماشای جواهرات و جواهرسازی‌ها بپردازید و اگر چیزی خوشتان آمد خرید کنید. شما می‌توانید از پر بازدیدترین آن‌ها یعنی Teatro Dhora، Trunks Company و Satayam در مجتمع قصر شهر دیدن کنید.

 

 

زیباترین آثار باستانی یونسکو در هند

 

 

تایلند، بانکوک

 

 

تایلند، بانکوک

 

 

در تور بانکوک شما می‌توانید همه چیز اعم از غذاهای خیابانی فوق‌العاده، کافه‌های عجیب و تم‌دار، بازارهای سنتی شبانه و خیابانی، فروشگاه‌های مدرن و مراکز خرید بزرگ را تجربه کنید. یکی از نقاط خرید در این شهر بازار آخر هفته چاتوچاک است. این بازار با وجود هزاران غرفه خرید یکی از بزرگ‌ترین بازارهای جهان در نوع خودش است. چاتوچاک حدود ۳۵ هتکار وسعت داشته و چیزی در حدود ۲۰۰ هزار نفر آخر هفته‌ها از آن بازدید می‌کنند. در این بازار تعداد زیادی از لوازم خانگی، مبلمان، لباس، سوغاتی، کتاب، حیوانات خانگی و بدلیجات، زیروآلات و جواهرات به فروش می‌رسد. شما می‌توانید در دنیای غرفه‌های بازار غرق شوید و هر بین هر کدام از این غرفه‌ها کاوش کنید.

 

 

رستوران‌های مقرون‌ به‌ صرفه روی پشت بام با نمای خیره کننده؛ بانکوک

 

آمریکا، لاس وگاس، نوادا

 

 

las-vegas

 

 

وگاس تنها جایی برای تفریح و شام‌های آنچنانی نیست. در زمینه جواهرات این شهر میزبان تعدادی از نام‌های برجسته است که به هر گردشگر و بازدیدکنند‌ه‌ای کاوش بین آن‌ها اجبار است. در سطح شهر و در بین هزاران هتل و کافه و رستوران‌ها، جواهر فروشی‌های بسیار مجلل و برجسته‌ای وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. البته سبک این جواهر فروشی‌ها مثل دبی و یا هند به صورت منسجم در یک مکان مثل بازار و مرکز خرید نیست.

 

 

آفریقای جنوبی، کپ تاون

 

 

cape-town-central

 

 

یکی دیگر از مراکز بزرگ فروش جواهرات و دست سازه‌های ارزشمند در آفریقای جنوبی و در کپ تاون قرار گرفته است. مخصوصا کپ تاون مرکزی و غربی مملو از جواهر فروشی‌های مختلف است. روبروی آب نمای ویکتوریا و آلبرت را کاوش کنید که مملو از فروشگاه‌های متنوع برای هر بودجه‌ای است. یکی دیگر از مناطق برای خرید طلا و جواهرات سنت جورج است که بسیاری از صنایع دستی و جواهرات را عرضه می‌کند. فروشگاه‌هایی که می‌توانید مد نظر داشته باشید شامل Browns Jewellers، Galaxy & Co، Shimansky، Kirsten Goss وKamaldien Jewellers می‌شوند.

 

 

فرانسه، پاریس

 

 

فرانسه، پاریس

 

 

وقتی از خرید طلا و جواهرات در پاریس حرف می‌زنیم بیشتر فیلم‌های عاشقانه فرانسوی به ذهن خطور می‌کنند. شما در این شهر می‌توانید از برندهای برجسته دنیای مد همچون Dior و Louis Vuitton را پیدا کنید. البته خرید جواهرات در پاریس فقط معطوف به چنین جاهایی نمی‌شود که بسیار مجلل و گران‌قیمت هستند. شما می‌توانید طیف دیگری از جواهرات و دست‌ سازه‌های طلا را در بازارهای دست‌فروشی هم پیدا کنید.

مطالب مرتبط