بهترین نقاط دنیا برای سفر در آستانه فصل بهار

مارچ هم‌زمان با اسفندماه یکی از بهترین ماه‌های سال برای سفر و گردش است. در این زمان گردشگران سراسر دنیا می‌توانند زمستان را با رویکردی جدید و با پرتوهای بی‌‌جان خورشید کاوش کنند. در نقاط مختلف دنیا جشنواره‌هایی برگزار می‌شود و شهرها نه تنها به استقبال بهار می‌روند بلکه مراسم‌های مذهبی و فرهنگی هم برپا می‌کنند.
در این جشواره‌ها فرصت‌های منحصر به فردی برای آشنایی بیشتر با فرهنگ مناطق مختلف دنیا پیدا خواهید کرد. در این پست مروری بر بهترین مقاصد دنیا در آستانه بهار خواهیم داشت.

 

 

هند

 

 

holi-festival

 

 

جنشواره هولی در هند بر اساس اسطوره‌های رنگارنگ هندی برگزار شده و سراسر هند را در برمی‌گیرد. در واقع این جشن از افسانه‌ای نشات می‌گیرد که طی آن یک پادشاه شیطان صفت تصمیم می‌گیرد پسرش را به قتل برساند و برای این کار از خواهرش هولیکا کمک می‌گیرد.
هولیکا چوب را به جای شاهزاده می‌سوزاند و به این ترتیب جان برادرزاده‌اش را نجات می‌دهد. مردم در این روز پایان خوش پیروزی نیکی بر بدی را جشن می‌گیرند. مردم این روز را با افروختن آتش به احترام هولیکا، آب‌پاشی و ریختن رنگ، خوردن شیرینی و نوشیدنی جشن می‌گیرند. فرقی نمی‌کند به کجای هند سفر می‌کنید بی‌شک شرکت در هولی یکی از بهترین تجارب هند خواهد بود.

 

 

ژاپن، توکیو

 

 

 ژاپن، توکیو

 

 

بهار ژاپن کاملا صورتی است. مخصوصا توکیو که همه ساله استقبال از بهار را با فستیوال شکوفه‌های گیلاس آغاز می‌کند. این جشنواره دو هفته‌ای از نیمه مارچ آغاز می‌شود و تا آوریل پایان می‌پذیرد. معمولا شکوفه‌های گیلاس صورتی هستند و در قسمت میانی پررنگ و مایل به قرمز می‌شوند.
شکوفه گیلاس نماد ملی این کشور و همچنین نشان دهنده تداوم امید و شکوه ژاپن می‌باشد که آن‌ها همه ساله فرا رسیدن بهار را با شکوفه‌های گیلاس جشن می‌گیرند. بهترین جا برای تماشای شکوفه‌های گیلاس خیابان Ueno در توکیو است. این خیابان جایی‌ست که بسیاری از عشاق برای گشت‌زنی به آن می‌روند.

 

 

۵ مقصد گردشگری و درمانی برای سفر در سال ۲۰۱۹

 

 

اسپانیا، والنسیا

 

 

اسپانیا، والنسیا

 

 

والنسیا یکی از شهرهای شرقی اسپانیا بوده که در اسفند میزبان جشنواره مشهور لاس فالاس است. این جشن از ۲۴ اسفند شروع می‌شود و تا ۲۹ اسفند ادامه می‌یابد. همه ساله حدود ۲ میلیون نفر در این شهر جمع می‌شوند تا در این جشنواره بزرگ و باشکوه شرکت کنند.

شما با شرکت در این جشن می‌توانید فرهنگ، تاریخ و هنر مردم این شهر را بهتر درک کنید. عقبه این جشن به زمان قرون وسطا بر می‌گردد که مردم لوازم زایدشان را در طی خانه بهاری آتش می‌زدند. گرچه امروزه نمادها و افسانه‌های بومی و ملی نیز به این مراسم افزده شده‌اند اما هنوز برنامه آتش‌افروزی برقرار است.

 

 

مکزیک، Chichén Itzá

 

 

اسپانیا، والنسیا

 

 

در سراسر دنیا روز اول بهار (نقطه اعتدالین شب و روز) جشن گرفته می‌شود اما بدون تردید یکی از بهترین نقاط Chichén Itzá در مکزیک است. مایان‌ها که در باستان به ستاره‌شناسی شهرت فراوان داشتند یکی از معابد خود را در این منطقه بنا نهاده‌اند که هنوز بقایای آن باقی مانده است.
اما چیزی که باعث خاص شدن جشنواره de primavera (جشنواره بهار) می‌شود نحوه تابش نور در معبد است. اگر می‌خواهید شاهد این واقعه باشید باید در زمان درست که حوالی ظهر می‌شود در محل حاضر باشید زیرا این وضعیت تنها حدود یکی دو ساعت طول می‌کشد.

 

 

بهترین مقاصد گردشگری دنیا برای سفر در بهمن‌ماه

 

 

بلیز

 

 

بلیز

 

 

برای افرادی که از سرمای زمستانی خسته شده‌اند و می‌خواهند آفتاب بیشتری جذب کنند بلیز را پیشنهاد می‌کند. مارچ بلیز بهترین آب و هوای ممکن را ارائه می‌دهد. بلیز کشوری در آمریکای مرکزیست. آفتاب در این کشور از مارچ تا می گرمای دلچسبی ارائه می‌دهد و شما را به تفریحات ساحلی و شنا می‌کند.
 بلیز دارای آب و هوای نیمه گرمسیری مانند جنوب فلوریدا است با این تفاوت که در کشوری کوچک با فرهنگ منحصر به فرد خودش به سر می‌برید. وقت گذرانی در ساحل، شنا، حمام آفتاب، قایق سواری و کافه‌های ساحلی عمده فعالیت‌های گردشگران منطقه را تشکیل می‌دهند.

 

 

ایرلند، دوبلین

 

 

دوبلین

 

 

روز سنت پاتریک برجسته‌ترین فستیوال ایرلند شناخته می‌شود که مردم گردشگر زیادی را به سمت خود می‌کشاند. این روز در واقع جشن ورود مسیحیت به ایرلند بوده و در روز سالمرگ سنت پاتریک برگزار می‌شود. بعدها این روز به تعطیلات رسمی کشور افزوده شد.
این جشنواره که در ۱۷ مارچ برگزار می‌شود به عنوان بزرگ‌ترین جشنواره پایتخت همه مردم را به خیابان‌ها می‌کشاند. مردم با پوشیدن رنگ سبز به رقص و پایکوبی می‌پردازند. خانواده‌ها در کنار یک‌دیگر غذا می‌خورند و به مراسم عشای ربانی می‌پردازند. این جشنواره کم کم به خیلی از نقاط دیگر دنیا همچون انگلیس، آمریکا، روسیه، استرالیا، و نقاط دیگر سرایت کرد.

مطالب مرتبط