بهترین مقاصد گردشگری دنیا برای سفر پایان سال

وقتی زمستان از راه می‌رسد بهانه خوبی می‌شود تا کوله بارتان را جمع کنید و به دنبال یافتن راهی برای رسیدن به خورشید باشید. در بهمن ماه جشن‌های بزرگی در سراسر دنیا برگزار می‌شود تا یکنواختی زندگی زمستانی را بر هم بزنند. شما می‌توانید با انتخاب مقصدی مناسب به دیدار خورشید، مهمانی‌های عاشقانه، تماشای طبیعی زیبا و لمس حیات وحش بروید و از تعطیلات جذاب زمستانی‌تان نهایت لذت و استفاده را ببرید. ما در اینجا به معرفی برخی از مقاصد برجسته دنیا برای سفر در بهمن می‌پردازیم.

 

 

کارناوال ترینیداد و توباگو

 

 

trinidad

 

 

این کارناوال با حس و حال کارائیبی از بخش‌های جذاب و چشمگیری تشکیل شده که از آن‌ها می‌توان به رژه، مبدل پوشان، تماشاگران و ساز و آواز اشاره کرد. مراسم افتتاحیه از ساعت ۴ صبح دوشنبه آغاز می‌شود و به مدت دو روز بی وقفه ادامه می‌یابد. احتمالا افرادی که اهل جنب و جوش و رقص و آواز هستند بیش از هر کس دیگری از شرکت در این کارناوال و تماشای آن لذت ببرد. در این کارناوال مسابقاتی هم برگزار می‌شود که از بین آن‌ها می‌توان به مسابقه رقص اشاره کرد. مردم در این کارناوال از هر طبقه‌ای که باشند در کنار هم به شادمانی می‌پردازند.

 

 

آمریکا؛ نیو اورلئانز، فستیوال ماردی گراس

 

 

آمریکا؛ نیو اورلئانز، فستیوال ماردی گراس

 

 

اگر می‌خواهید اوج شادی و پایکوبی را در بهمن سرد و زمستانی با گرمای حضور در بین مردم حس کنید فستیوال ماردی گراس جشنی است که باید در آن شرکت کنید. در این جشن تقریبا همه مردم به خیابان‌ها می‌ریزند و جشن و پایکوبی می‌پردازند. شما در این جشنواره چیزی جز صدای موسیقی و خنده‌های از سر شادی مردم نمی‌شنوید.
این جشن یک روز کامل طول می‌کشد اما از دو هفته قبل جشن یعنی از سه شنبه اعتراف و چهارشنبه خاکستری شروع می‌‌شود. این جشن از قسمت‌های مختلفی مثل رژه، مبدل پوشانی با لباس‌های طلایی، قرمز و بنفش و همچنین عروسک‌های پلاستیکی و چوبی تشکیل می‌شود. یکی از نکته‌های جذاب در روز جشن اینست که تمامی مردم با ماسک از منزل بیرون می‌روند.

 

 

۸ کشور برتر برای سفر‌های ماجراجویانه در سال ۲۰۱۹

 

 

هنگ کنگ؛ جشن سال نوی چینی

 

 

hong-kong

 

 

هنگ کنک سال جدید چینی را با برگزاری جشن خیلی بزرگ و پر زرق و برق به صدر توجهات بالا می‌برد. این جشن باشکوه دو هفته‌ای از مشهورترین جشن‌های سال نو در دنیا شناخته می‌شود که از ۱۶ تا ۲۳ بهمن به طول می‌انجامد و در طی آن برنامه‌های دیدنی بی‌نظیری برگزار می‌شود.
اگر قصد رفتن به تعطیلاتی زمستانی با تور چین را دارید توصیه می‌کنیم که به این جشن رنگی و بزرگ بروید و برای شانس خوب و اقبال بلند در کنار مردم و در معابد به نیایش و دعا بپردازید. این جشن با آتش‌بازی و نمایش‌های عروسکی برگزار می‌شود و در نهایت با فستیوال فانوس به پایان می‌رسد. همچون جشن سال نو در سراسر دنیا، مردم و خانواده‌ها با شروع سال نوی چینی به یکدیگر هدیه و یا بسته‌های قرمز حاوی پول می‌دهند.

 

 

ایتالیا؛ کارناوال ونیز

 

 

ایتالیا؛ ونیز، کارناوال ونیز

 

 

کارناوال ونیز یکی از مشهورترین جشن‌های خیابانی دنیا نه تنها برای مردم بومی بلکه برای گردشگران و عاشقان فرهنگ است. مردم در این روز با پوشیدن لباس مبدل و زدن ماسک به خیابان‌ها می‌روند و سعی می‌کنند آشنایان خود را پیدا کنند. قدمت این جشن در ونیز به قرن ۱۲ بر می‌گردد و به همین دلیل از برجسته‌ترین جشن‌های ایتالیا شمرده می‌شود.
مردم در این روز با پوشیدن لباس‌های کلاسیک سبک قدیمی به خیابان‌ها می‌آیند و این حس را به شما القا می‌کنند که در یک ابر صحنه تئاتر گیر افتاده‌اید. در تمامی سطح خیابان‌های شهر برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود و خیابان اصلی نیز از جمعیت مردم کنجکاو لبریز می‌گردد. اگر دوست دارید بخشی از این جشن باشید، می‌توانید لباسی تهیه کرده و به مردم ملحق شوید.

 

 

هتل‌های مناسب برای اقامت همراه کودکان در جنوب شرقی آسیا

 

 

تایلند

 

 

تایلند

 

 

تور تایلند مقصدی بی‌نظیر برای فرار از سرما و یخبندان، مخصوصا برای ساکنین عرض‌های بالاتر است. احتمالا در این ماه کمی بارندگی در این کشور رویت شود اما اصلا به طوری نیست که تعطیلات شما را خراب کند. به علاوه بعد از تعطیلات بهمن از جمعیت زیاد گردشگران کاسته شده و تقریبا بهترین مقاصد با جمعیتی کم برای تفریح در دسترس شما قرار خواهند داشت.
شما می‌توانید به راحتی از سواحل پوکت و گردش در آن‌ها لذت ببرید و در معابد چیانگ مای کاوش کنید. بازارهای بانکوک نیز برای عاشقان خرید فرصت‌های فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهند. به علاوه جایی مثل بانکوک را کافه‌گردان حرفه‌ای به هیچ وجه نباید از دست بدهند.

 

 

تایوان؛ فستیوال فانوس

 

 

تایوان؛ فستیوال فانوس

 

 

جشنواره فانوس به طور سنتی در پایان جشن سال نوی چینی برگزار می‌شود که مردم تایوان آن را بسیار باشکوه برگزار می‌کنند. شک نداشته باشید که هیچ گردشگری نمی‌خواهد تماشای چنین جشنی را از دست بدهد. مردم با روشن کردن فانوس‌های هوای گرم آسمان شب را درخشان و دیدنی کرده و سالی پر اقبال بلند را آرزو می‌کنند.
این سنت از قرن ۱۹ به بعد رواج زیادی پیدا کرد تا جایی که مردم بسیاری در سراسر دنیا برای دست یابی با آرزوهایشان از فانوس‌های هوای گرم استفاده می‌کنند.

مطالب مرتبط