غذاهای بومی گوا در بهترین رستوران‌ها

مردم سراسر دنیا به خاطر آب و هوای جذاب، سواحل زیبا، جو پر شور و همینطور غذاهای فوق‌العاده گوا به این منطقه نیمه گرمسیری هند سفر می‌کنند. گوا یکی از برترین شهرهای دنیا با جاذبه‌های مختلف غذایی میان گردشگران است. غذاهای محلی گوا طی سال‌های همنشینی با فرهنگ‌های مختلف خارجی و بومی دچار تغییر و به روزرسانی شده و با این که برخی از آن‌ها تغییراتی کرده‌اند، اما همچنان شالوده اولیه خود را حفظ کرده‌اند. تور گوا پر از فعالیت‌های هیجان‌انگیز در کنار تجارب منحصر به فرد فرهنگی است. یکی از اساسی‌ترین کارهایی که باید در گوا انجام داد کاوش در غذاهای بومی آن است.

 

کافه رستوران Venite

از دکوراسیون جذاب پر از نقاشی‌های دیواری، رنگ‌های گرم و لامپ‌های کم نور گرفته تا انتخاب برجسته موادغذایی، سرویس و خدمه و جو پرتغالیایی آن هیچ چیزی وجود ندارد تا موجب ناراحتی و ناامیدی شما شود. این رستوران که در یک ساختمان میراثی 200 ساله قرار دارد، منویی اختصاصی با غذاهای سنتی هندی و غذاهای دریایی ارائه می‌دهد. نکته مثبت دیگر این که با وجود تمامی این ویژگی‌های مثبت قیمت غذاها ارزان است.

آدرس: Rua 31 de Janeiro, Near Head Post Office, Altinho Panaji, Goa, 403001, India

 

 

ویوا پانجیم

این رستوران که در یک خانه 150 ساله پرتغالی قرار گرفته به لطف مبلمان پرتغالی و برخی از عتیقه‌های قدیمی سال‌های گذشته گوا را به تصویر می‌کشد. این رستوران در طبقه همکف خانه تاریخی واقع شده، که با یک پاسیوی کوچک امکان نشستن در فضای بیرون را فراهم می‌کند. منوی این رستوران محبوب و معتبر از گزینه‌های مختلف غذاهای سنتی گوا، غذاهای هندی، پرتغالی، آسیایی، غذاهای دریایی و همچنین گزینه‌های وگان تشکیل شده است. سعی کنید از منو برنج کاری، کاری ماهی گوا، و مرغ xacuti را انتخاب کنید. اگر این رستوران در هر کجای دیگر دنیا بود هزینه زیادی برای‌تان می‌تراشید، اما در اینجا می‌توانید طیف گسترده غذاها را با قیمت‌های عالی سفارش دهید.

آدرس: Fontainhas (quarter), Altinho Panaji, Goa, 403001, India

 

بخوانید: مقاصد ایده‌آل برای عاشقان غذا

 

 

Mum's Kitchen

اگر طرفدار غذهای خانگی هستید و معتقدید بهترین دستپخت را مادربزرگ‌ها دارند پس به رستوران مادر بروید. این رستوران در سال 1997 افتاح شده و از همان زمان به خاطر غذاهای خوشمزه گوا و پانجیم مورد توجه قرار گرفته است. این رستوران غذاهای سنتی گوا را براساس دستورهایی که سینه سینه منتقل شده تهیه و سرو می‌کند. ظاهر رستوران ساده و صمیمی است و با لوازم امروزی پر شده است. سعی کنید از کاری شاه ماهی گوا، کاری میگو و غذاهای برجسته گوا یکی دوتایی را امتحان کنید. حتما از دسرهای سنتی گوا هم امتحان کنید تا مشتاق شوید یک بار دیگر به این رستوران برگردید. قیمت غذاهای اینجا در حد متوسطی است.

آدرس: Miramar Panaji, Goa, 403001, India

 

 

کاسا ساریتا

کاسا ریتا یکی از بهترین رستوران‌های سرو غذای سنتی است که در جنوب گوا واقع شده است. این رستوران در خانه‌ای استعماری واقع شده که موزاییک‌های سیاه سفید، لوسترهای بزرگ و پنجره‌های نورگیر آن به خوبی حس و حال آن را منتقل می‌کند. در اینجا شما می‌توانید غذاهای سنتی گوا را با تفسیر مدرن و جذابی امتحان کنید. اگر قبلا غذاهای گوا را امتحان کرده باشید و بعد به این رسوران بروید با دید بازتری می‌توانید طعم غذاها را سنتی و مدرن را مقایسه کنید. به جز موارد دلخواه همیشگی مثل کاری ماهی در اینجا غذاهای فصلی و معاصر مانند خوراک بره xacutti با برنج، مرغ xacutti با سبزیجات و موارد دیگر نیز در دسترس قرار دارد.

آدرس: Casa Sarita, Ocean View Block, Arossim Beach Rd, Cansaulim, Goa, 403713, India

 

بخوانید: بهترین‌ نقاط دنیا برای عاشقان غذاهای دریایی

 

 

Souza Lobo

این رستوران که بر روی ساحل شلوغ و پرطرفدار کالانگوت واقع شده به شما این فرصت را می‌دهد تا ضمن لذت بردن از غذا به تماشای خورشید، دریا و ساحل هم بپردازید و اوقات فوق‌العاده‌ای را تجربه کنید. این رستوران که در سال 1932 تاسیس شده بین مردم بومی و گردشگران به یک میزان محبوبیت دارد. غذاهای محبوب این رستوران شامل برنج کاری، شاه ماهی، خرچنگ، ماهی سرخ شده ماسالا، خوراک گوشت، استیک گوشت گاو، خرچنگ پخته شده و ترمیدور خرچنگ می‌شود. طیفی از نوشیدنی‌ها معتبر و موسیقی زنده از دیگر ویژگی‌های این رستوران هستند. با تمام تفاسیر و تمجیدها و موقعیت استثنایی این رستوران اما قیمت غذاهای آن مقرون به صرفه هستند.

آدرس: Beach, Calangute, Goa, 403516, India

 

بخوانید: بهترین رستوران‌های بمبئی با نمای چشمگیر

 

 

The Verandah

این رستوران که در طبقه اول هتل تاریخی Panjim Inn واقع شده، در محیط گرم و پرنعمت خود، با عتیقه‌فروشی و جذابیت‌های دنیای قدیمی، از مشتریان خود استقبال می‌کند و منویی با طعم معطر غذاهای سنتی گوا، غذاهای دریایی و غذاهای دریایی قاره‌ای را ارائه می‌دهد. برخی از موارد جالب در منو شامل کالدو ورده (سوپ پرتغالی)، کاری میگو و خوراک گوشت می‌شود. قیمت‌ها متناسب با رستوران یک هتل هستند.

آدرس: Fontainhas (quarter), Altinho Panaji, Goa, 403001, India

 

بخوانید: جذاب‌ترین کامیون‌های غذا فروشی در دنیا

 

مطالب مرتبط