جشنواره‌های خانوادگی سراسر دنیا برای سفری جذاب همراه کودکان

بیشتر فستیوال‌های برجسته دنیا شامل مراسم‌های بودایی و چینی می‌شوند در حالی که بیشتر مردم دنیا امروزه به دنبال شرایطی برای سفر و سرگرم کردن فرزندان خود و همچنین زدن چادر در جایی راحت هستند. شما می‌توانید در سراسر دنیا جاهایی را پیدا کنید که همراه فرزندان خود به سفر بروید، روح خود را آزاد کنید، تفریح کنید و حتی در برخی نقاط چادر بزنید. اگر قصد دارید برای سفری خانوادگی و شاد برنامه‌ریزی کنید این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

 

 

انگلستان؛ رود هال، جشنواره The Just-So

 

 

The Just-So

 

 

این یک جشواره هنری برای خانواده‌هاست که در روزهای ۱۹ تا ۲۱ آگوست برگزار می‌شود که هر بخشی از آن دارای الگو و تم مخصوص به خودش است. مثلا جنگل طلسم شده شامل تئاتر جنگل روزانه و آتش بازی در شب است. یا بخش دریای آزاد شامل قایق‌سواری و نمایش آمازونی‌ها می‌شود.
در این جشنواره تئاتر کودکان برگزار شده و در زمینه پخت و پز هم رقابت‌هایی در می‌گیرد. به علاوه کودکان می‌توانند با شرکت در کلاس‌های یوگا و یا ماساژ هر چه بیشتر از این فستیوال لذت ببرند. وجود مبدل پوشان با لباس‌های رنگی نه تنها بچه‌ها را سرگرم می‌کند بلکه فرصتی می‌شود تا آن‌ها در محیطی متفاوت با همسن و سالان خود ارتباط برقرار کنند.

 

 

انگلستان؛ سوفلک، جشنواره Latitude

 

 

انگلستان؛ سوفلک، جشنواره Latitude

 

 

این جشواره یکی از گردهمایی‌های بزرگ موسیقی پاپ است که همه ساله در پارک زیبای هنهام برگزار می‌شود. در اطراف دریاچه زمین‌های سرسبز زیبایی وجود دارد که می‌توانید در کنار لذت بردن از محیط، شلوغی و موسیقی در آن‌ها نیز وقت بگذرانید.

به علاوه برای سرگرم شدن بچه‌ها در همان حوالی منطقه‌ای برای آتش بازی، پختن پیتزا، درست کردن صنایع دستی و تجربه آزمایشات علمی و سرگرمی هم وجود دارد که می‌توانید کودک‌تان را متناسب با سلیقه و تمایلش به هر کدام که دوست داشت ببرید و اجازه دهید تفریح کند و سرگرم شود.
تمامی جشنواره‌ها شاد و لذتبخش هستند اما شما در اینجا، غذا، موسیقی، آواز و گزینه‌های سرگرم‌کننده را در کنار هم خواهید داشت. این جشنواره از ۱۴ تا ۱۷ جولای برپا می‌شود.

 

 

تایلند؛ فستیوال سونگ کران

 

 

تایلند؛ فستیوال سونگکران

 

 

یکی از بهترین فستیوال‌هایی که می‌توانید همراه خانواده‌تان به آن بروید و همگی از آن لذت ببرید جشنواره سونگکران در تور تایلند است که در سراسر این کشور برگزار می‌شود. این جشن سراسری و بسیار شاد بین روزهای ۱۳ تا ۱۵ آوریل برپا می‌شود و اگر سریع باشید احتمالا بتوانید خودتان را به این فستیوال برسانید.
مثلا اگر در بانکوک هستید خیابان‌های خائو سان و سیلوم از اصلی‌ترین نقاطی هستند که مراسم آب‌پاشی بی وقفه در آن‌ها جریان دارند. اما اگر در پوکت هستید سعی کنید خودتان را به ساحل پاتونگ برسانید. این رویداد سه روزه در اول سال تایلندی برگزار می‌شود. به نظر می‌رسد این خیس‌ترین فستیوال در آسیا بوده که هم جنبه تفریحی دارد و هم فرهنگی. این جشنواره در سراسر تایلند برگزار می‌شود و مختص به گروه و سن خاصی نیست. بنابراین کودکان می‌توانند از ساعت‌ها آب بازی بدون مرز در خیابان‌ها لذت ببرند و تمام انرژی‌های ذخیره شده در بدن‌شان را تخلیه کنند.

 

 

هند؛ جشنواره هولی

 

 

هند؛ جشنواره هولی

 

 

جشنواره سالانه رنگ هولی در هند یکی از فستیوال‌های مورد علاقه خانواده‌ها در سراسر دنیا است. هولی در اصل جشنی هندو است که مردم به هم رنگ می‌پاشند و به رقص و آواز می‌پردازند. قاعدتا نیاز به توضیح ندارد که بچه‌ها تا چه اندازه می‌توانند در این جشن تفریح کنند و سرگرم شوند.
هولی همه ساله در ماه مارچ طی چند روز در هند و نپال برگزار می‌شود. بزرگسالان و کودکان در کنار یکدیگر با انواع اسلحه‌های رنگ پاش و با رنگ‌های پودری به یکدیگر حمله کرده و به جشن و شادمانی می‌پردازند. یکی دیگر از قسمت‌های جذاب این جشنواره آتش بازی آن است.

 

 

هند؛ جدهپور، فستیوال جدهپور ریف

 

 

هند؛ جدهپور، فستیوال جدهپور ریف

 

 

این فستیوال بسیار جذاب یکی از تجارب خانوادگی منحصر به فرد است که می‌توانید در کنار کودکان کسب کنید. این جشنواره بین‌المللی در سال ۲۰۰۷ برای احیای میراث موسیقی و میراث راجستان تاسیس شد که در طی آن ۲۵۰ نوازنده از سراسر راجستان و دنیا به نوازندگی پرداختند. معمولا اجراهای روزانه که همراه با رقص و آواز هستند نوجوانان و جوانان را به خود جذب می‌کند.
در تور هند به علاوه شما می‌توانید در خلال جشنواره از صنایع دستی بسیار زیایی هم دیدن کنید. برخی از فعالیت‌های مناسب کودکان در این جشنواره اجرای نمایش، عروسک‌گردانی و تردستی می‌شود.

 

 

ژاپن؛ توکیو، جشنواره شکوفه گیلاس

 

 

ژاپن؛ توکیو، جشنواره شکوفه گیلاس

 

 

شکوفه‌های گیلاس یا ساکورا به مدت دو هفته حال و هوای شهر را تغییر داده و بهار را به شکلی کاملا مجسم به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. در این مدت شهر شگفتن بهار را با جشنواره شکوفه گیلاس Ueno در پارکی به همین نام جشن می‌گیرد. در سراسر این پارک بیش از ۸۰۰ درخت گیلاس پراکنده شده که در طی فستیوال با بیش از هزار فانوس تزیین می‌شوند و منظره‌ای به غایت زیبا و پوستری را ترتیب می‌دهند. معمولا بچه‌ها محو فضای زیبا، و صورتی سفید پارک می‌شوند که در بین فانوس‌ها خودنمایی می‌کنند.

مطالب مرتبط