چند مورد از عجیب‌ترین مناطق جهان را بشناسید

نقاط عجیبی در جهان وجود دارد که بعضی‌هایشان شگفت‌انگیز، بعضی ترسناک و بسیاری از آن‌ها بسیار زیبا هستند. اما هر چه که باشند، شهرهایی هستند که کاملا با تعریف ما از شهرهای معمولی متفاوت بوده و متمایز از هر نقطه‌ی دیگری در دنیا هستند. این چند شهری که امروز ما قصد معرفی‌شان را به شما دارید، دقیقا از همین جمله نقاط در دنیا هستند. عجیب، جالب و باورنکردنی!

 

 

کوبر پدی؛ استرالیا

 

 

کوبر پدی، استرالیا

 

 

تمام این شهر در زیر زمین واقع شده است! شهری که در سال ۱۹۱۵ سنگ بنایش را در نزدیکی بزرگ‌ترین معدن عقیق دنیا گذاشتند. جایی که معدن‌چی‌ها کم کم به این نتیجه رسیدند که با توجه به گرمای هوا در سطح زمین که به حدود ۵۱ درجه سانتیگراد نیز می‌رسید، بهتر است در همان زیر زمین زندگی می‌کنند. همین شد که حالا این شهر در زیر زمین دارای فروشگاه‌های مختلف، کلیساها، گالری‌های هنری و خرید و همچنین اولین هتل ۴ ستاره زیر زمین دنیا نیز هست!

 

 

جزیره میاکه-جیما؛ ژاپن

 

 

جزیره میاکه-جیما؛ ژاپن

 

 

تمام مردم این شهر به خاطر نزدکی به یک آتشفشان فعال و گازهای سمی که ممکن است از این آتشفشان خارج شوند، باید همیشه ماسک‌های مخصوص همراه داشته باشند. این که آتشفشان کوه اویاما هر از چند گاهی گازهای سمی از خود بیرون بدهد، خیلی عجیب نبود، اما در سال ۲۰۰۰  حدود ۱۰ هزار تا ۲۰ هزار تن گاز سمی دی اکسید سولفور به صورت روزانه از آن خارج می‌شد که باعث شد یک عملیات تخلیه بزرگ در این جزیره شکل بگیرد. از آن پس دولت اجازه داد که مردم به خانه‌هایشان برگردند، به شرط اینکه همه در هر نقطه از شهر، باید ماسک‌های مخصوص به همراه داشته باشند.

 

 

اینستاگرامی‌ترین رستوران‌های دنیا

 

 

چفچائون؛ مراکش

 

 

چفچائون؛ مراکش

 

 

تمام خانه‌ها و مراکز این شهر، تقریبا به رنگ آبی در آمده که باعث شده یکی از خاص‌ترین شهرهای دنیا باشد. اوایل نقاشی کردن در و دیوارهای شهر و خانه‌ها به این رنگ، به خاطر ساکنان زیاد یهودی آن بود، اما کم کم این کار به یک رسم تبدیل شد و حالا به همین خاطر بیش از ۲۰۰ هتل در سطح شهری به این کوچکی ساخته شده است تا بتوان تعداد بسیار زیاد گردشگری که برای دیدن چفچائون به این نقطه از مراکش می‌آیند را در خود میزبانی کنند.

 

 

کولما؛ کالیفرنیا، آمریکا

 

 

کولما؛ کالیفرنیا، آمریکا

 

 

بعد از اینکه سانفرانسیسکا  نتوانست مجوز ساخت یک قبرستان جدید را بگیرد، کم کم حد پذیرش متوفا در قبرستان‌های آن به سر رسید تا اینکه مقامات کولما از این فرصت استفاده کرده و مردگان سانفرانسیسکو را در شهر خود پذیرش کردند. ممکن است با خود به این سوال برسید که چطور این شهر در لیست ما قرار گرفته؟
جواب این است که حالا تعداد مردگان شهر از زنده‌ها بسیار بیشتر است. رقم نسبتا دقیق آن این است؛ تعداد کسانی که روی زمین راه می‌روند در کولما ۱۸۰۰ نفر بوده و تعداد کسانی که زیر زمین دفن هستند، در حال حاضر بیش از ۱٫۵ میلیون نفر است!

 

 

مقاصد ایده‌آل برای عاشقان غذا؛ بازارهای غذای اروپایی

 

 

شهر کوتوله‌ها؛ چین

 

 

شهر کوتوله‌ها؛ چین

 

 

ساکنان این شهر عجیب در تور چین باید نهایتا ۱۳۰ سانتی‌متر قد داشته باشند و بلندتر از آن، اجازه‌ی اقامت در شهر را ندارند. این مردم که به خاطر اذیت و آزاری که به واسطه ظاهرشان شده بودند، محلی را احداث کردند که در آن به راحتی به زندگی مشغول باشند. حالا هم دارای نیروی پلیس، آتش‌نشانی و همه چیزهایی هستند که یک شهر باید داشته باشد.
البته بعد از مشکلات مالی که برای آن‌ها پیش آمد، ساکنان این شهر با ساخت خانه‌های عجیب برای خودشان، این محل را به نقطه‌ای گردشگرپذیر تبدیل کردند، تا بتوانند از این طریق برای خود و شهر عجیبشان، درآمدزایی کنند.

 

 

کولون؛ هنگ کنگ، چین

 

 

کولون؛ هنگ کنگ، چین

 

 

قبل از اینکه در سال ۱۹۹۴، بخش‌هایی از این منطقه به صورت به دستور مقامات تخریب شود، کولون واقعا جایی عجیب در دنیا بود. جایی با بیشترین تراکم نفرات که تعداد حدود ۵۰ هزار نفر در تنها ۶٫۵ هکتار زمین بود. این محل را در سال‌های قرن ۱۷ میلادی، ارتش چین ساخته بود اما بعدها به خاطر نبود قوانین درست، مردم خانه‌هایشان را بر روی خانه‌های پایین‌تر می‌ساختند و به همین طریق مناطقی بسیار خطرناک ساخته شد که به مرور در سال‌های ۱۹۵۰، مقامات دولتی شروع به تخلیه آن کردند. نکته معروف دیگر در مورد کولون، گروه‌ بسیار معروف خلاف‌کارهایشان به نام "سه گانه" بود که چندین فیلم‌ هم در موردشان ساخته شده بود.

 

 

عجیب‌ترین دریاچه‌های توریستی؛ از گورستان حیوانات تا رقص با عروس دریایی

 

 

کاپادوکیا؛ ترکیه

 

 

کاپادوکیا، ترکیه

 

 

یکی از شهرها بسیار عجیب دنیا که در فاصله‌ی کمی از ایران ما قرار دارد در تور ترکیه می توانید ببینید. این شهر به واسطه ساختار خانه‌هایش که در دل صخره‌های سنگی باستانی قرار گرفته معروف است. همین حالا تعداد زیادی هتل و رستوران در این صخره‌ها وجود دارند تا شما نیز بتوانید در آن‌ها شبی را سکونت کرده و تجربه‌ای در این زمینه کسب کنید.از جمله فعالیت‌های محبوب در کاپادوکیا، بالن سواری بر فراز این شهر و لذت بردن از طبیعت آن از نگاهی متفاوت است.

مطالب مرتبط