بهترین بازارهای آسیایی برای خرید صنایع‌دستی شرقی

یکی از جلوه‌های برجسته فرهنگ داد و ستد آسیایی، وجود بازارهای خیابانی و عرضه مستقیم کالا از طریق دستفروشان است. تقریبا در تمام این قاره پهناور، بازارهای خیابانی در کنار زندگی مدرنیته به حیات خود ادامه داده‌اند. اما نمود اصلی این بازارها، در کشورهای شرقی و بالاخص جنوب شرق آسیا است. بازارهای شلوغ و رنگی که پر از محصولات کشاورزی، پوشاک و بعضا لوازم دست دوم هستند، و بخشی از فرهنگ تفکیک‌ناپذیر زندگی مردم شرقی را تشکیل می‌دهد. یکی از جاذبه‌های گردشگری در این کشورها، همین بازارها هستند که بد نیست در طول سفر خود، سری به آن‌ها نیز بزنید. ما در این مقاله، به معرفی برخی از بهترین بازارهای خیابانی جنوب شرق آسیا می‌پردازیم.

 

 

۱- تایلند، بازار آخر هفته چتوچک

 

 

چتوچک

 

 

با تور تایلند سری به بازار چتوچک در بانکوک بزنید، طبق گفته محلی‌ها بزرگ‌ترین بازار آخر هفته در جهان است که شامل ۸ هزار غرفه فروش می‌شود. در این بازار از هر محصولی که فکرش را بکنید خواهید یافت. کالاهایی از جمله، صنایع دستی و نقاشی، عتیقه‌جات، سوغات محلی، پوشاک و حتی لوازم خانگی در این محل عرضه می‌شوند. بنابراین در اسرع وقت به این بازار سری زده و از نزدیک تقابل فرهنگی مردم محلی و گردشگران و برقراری ارتباط آن‌ها را از نزدیک مشاهده کنید. در حین گشت و گذار در بازار اگر از چیزی خوشتان آمد حتما بخرید زیرا بعید است مجددا بتوانید همان را پیدا کنید. بازار بر اساس نوع کالا به بخش‌هایی تقسیم شده تا مراجعه‌کنندگان راحت‌تر به لوازم مورد نیاز خود برسند، اما باز هم حرکت در آن و پیدا کردن لوازم دلخواه کار سختی می‌باشد. برای سهولت در تردد بهتر است از نگهبانان بازار نقشه راهنمای بازار را دریافت کنید.

 

 

۲- تایلند، بازار شبانه

 

 

بازار شبانه

 

 

این بازار در شهر چیانگ‌مای واقع شده و مانند بازار هفتگی بانکوک از وسعت بالایی برخوردار نیست. شما می‌توانید چندین شب متوالی به بازدید از این بازار رفته و طول خیابان و ردیف‌های فروشندگان را برای خرید چیزهایی که می‌خواهید، پیاده‌روی کنید. تاریخ این بازار به زمان‌های دور باز می‌گردد که بر سر راه شهرهای سیامو، چین، ماولامیاینگ و میانمار واقع شده بوده و کاروان‌های اصلی یوآن در این محل اطراق می‌کردند. امروزه جدا از محصولات متنوعی که در این بازار یافت می‌شود، کافه‌ها، رستوران‌ها و غذاهای خیابانی هم جزئی از آن محسوب می‌شوند. بازار شبانه چیانگ‌های که از جاذبه‌های برجسته شهر محسوب می‌شود، تا نیمه‌های شب به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

 

 

محبوب‌ترین غذاهای تایلند که باید آن‌ها را امتحان کنید

 

۳- ویتنام، بازار لانگبین

 

 

بازار لانگبین

 

 

گرچه این بازار در بین بازارچه‌های برتر آسیا قرار نگرفته اما به عقیده ما یکی از بهترین بازارهای این قاره محسوب می‌شود. اینجا نه برای خرید گردشگران، بلکه جایی است که مردم محلی در آن به خرید و داد و ستد می‌پردازند. بنابراین اگر می‌خواهید از نزدیک شاهد فرهنگ زندگی روزمره مردم هانوئی باشید و چندین عکس هنری تهیه کنید، بهتر است به این بازار سر بزنید. روز خود را زود شروع کنید، دل از تخت‌خواب بکنید و روانه بازار تره‌بار لانگبین شوید. شما در این بازار شاهد بهترین صحنه‌های زندگی روزمره مردم ویتنام خواهید بود.

 

 

دیدنی‌هایی که در اولین سفر به بانکوک باید تماشا کنید!

 

 

۴- تایلند، بازار شناور

 

 

بازار شناور

 

 

یکی از محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین جاذبه‌های تور تایلند نوروز 97 ، بازار شناور بانکوک است، در این بازار که غرفه‌های فروش به شکل قایق‌های روان دیده می‌شوند تجربه‌ای تکرار نشدنی خواهند بود که در هیچ جای دیگر دنیا نظیرش را نخواهید یافت. گردشگران زیادی هم هستند که از بازار شناور تایلند بی اطلاع بوده و این جاذبه برجسته بانکوک را از دست می‌دهند. مردم محلی در بازار شناور و در قایق‌های خود، محصولاتی چون سبزیجات، میوه، چاشنی‌های دست‌ساز خانگی برای سرو غذا، ماهی و البته غذاهای خوشمزه و لذیذ سنتی که همانجا در قایق پخته می‌شود را عرضه می‌کنند.

 

 

۵- سنگاپور، بازار خیابانی بوگیس

 

 

 خیابانی بوگیس

 

 

به همراه تور مالزی چند شبی هم در سنگاپور خواهید گذراند در سنگاپور حتما سری به خیابان خیابان بوگیس بزنید که دارای تاریخچه‌ای طولانی بوده و تغییرات زیادی را در طول سالیان متمادی به خود دیده و در حال حاضر میزبان بیش از ۸۰۰ مغازه پوشاک، کیف و کفش  و غذاهای ارزان‌ قیمت است. طبقه پایین ار فروشگاه‌های ارزان‌ قیمت پر شده که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند، برعکس در طبقه بالا لوازم عجیب و غریبی مثل برچسب‌های طراحی شده، قطعات هنذی و کتاب توسط دستفروش‌ها به عرضه می گردد. با وجود اینکه بازار از اجناس ارزان پر شده، اما باز هم طبقه دوم قیمت ارزان‌تری نسبت به طبقه پایین دارد.

 

 ۶- بالی، بازار هنر سوکاواتی

 

 

هنر سوکاواتی

 

 

در تور بالی از این بازار که ۸۰ سال پیش در دو طبقه و در ۲۰ کیلومتری مرکز تفریحی بالی واقع شده حتما دیدن کنید، این بازار عرضه‌کننده انواع قطعات هنری از جمله نقاشی، مجسمه‌های چوبی و صنایع دستی است. شما در این بازار می‌توانید سوغاتی‌های سنتی بیشتری نسبت به مراکز خرید و مدرن بالی، پیدا کنید. در طبقه اصلی آن می‌توانید اجناسی نظیر تی‌شرت، پیراهن‌های زنانه و پارچه خریداری و در پشت بازار گیاهان دارویی، معطر، عود و اقلامی از این دست خریداری کنید. همچنین رو تختی‌های کار شده زیبا از جمله اجناس برجسته این بازار محسوب می‌شود. سوکاواتی از ۸ صبح فعالیت خود را آغاز کرده و تا ۷ عصر به کار خود ادامه می‌دهد. یادتان باشد بالی را پیش از این کارهای جذاب ترک نکنید!

 

 

۷- مالزی، بازار مرکزی یا سنترال مارکت

 

 

سنترال مارکت

 

 

بازار مرکزی کوالالامپور جایی که در تور مالزی نوروز 97 دیدن خواهید کرد در سال ۱۸۸۸ در این شهر تاسیس، و کم کم در طول سالیان از یک بازار دائمی و منظم به یک میراث فرهنگی تبدیل شده است. این بازار که از چند فرهنگ و نژاد مختلف در کنار یکدیگر تشکیل شده و به دارای بخش‌های مختلفی برای عرضه محصولات است و مانند دیگر بازارهای اقلامی چون صنایع دستی و سوغاتی و غذاهای خوشمزه محلی یافت می‌شود. شما می‌توانید در حالی که از غذاهای خوشمزه محلی خریداری کرده و میل می‌کنید به آنکس گالری رفته و اجرای هنرمندان محلی را به تماشا بنشینید.

 

۱۰ مرکز خرید برتر در کوآلالامپور که باید از آنها خرید کنید

مطالب مرتبط