قشنگ‌ترین جزایر دنیا که سفر به آنها ساده است و باید ببینید

آسیا یکی از معدود مناطق دنیاست که تمام زیستگاه‌ها و زیبایی‌های طبیعی را در خود جای داده است. یکی از این جذابیت‌های طبیعی که مقصد اغلب مردم برای گذراندن اوقاتی دلچسب در کنار عزیزانشان شمرده می‌شود همین جزایر هستند. آسیا غنی از جزایر زیبا و سرسبزی‌ست که عمده آن‌ها در بخش شرق قاره واقع شده‌اند. شن‌های طلایی و نرم، سواحل طولانی و یکدست، آب‌های شفاف و زلال، درختان نخل و کوه‌های سرسبز و زیبا همگی از امتیازاتی است که این جزایر درکنار هم قرار داده‌اند. تنوع و شباهت قریب به اتفاق این دست سواحل در آسیا انتخاب را برای خیلی از گردشگران دشوار خواهد کرد، ما در این بخش به معرفی برخی از زیباترین جزایر آسیا خواهیم پرداخت که به بهشت روی زمین تعبیر می‌شوند.

 

 

تایلند، جزایر سیمیلان

 

 

تایلند، جزایر سیمیلان

 

 

در حقیقت جزایر سیمیلان از ۹ مجمع‌الجزایر زیبا در قسمت غربی دریای آندامان تشکیل شده است که در تور تایلند می‌توانید از دیدن این مکان شگفت انگیز لذت ببرید. این جزایر   تحت نظارت و حفاظت دولت تایلند قرار گرفته‌اند. جدای از زیبایی‌های روی زمین، آب‌های این منطقه دارای بهشتی در دل خود هستند که عاشقان غواصی را به سمت خود می‌کشد. اگر در عمق ۲۰ تا ۳۰ متری به غواصی بپردازید، می‌توانید سرزمین مرجان‌های رنگی و زیبا و ماهی‌های آرامی را تماشا کنید که بدون ترس و باآرامش اطراف شما پرسه می‌زنند.

 

محبوب‌ترین غذاهای تایلند که باید آن‌ها را امتحان کنید

 

 مالزی، جزیره پوم پوم

 

 

پوم پوم

 

 

در تور مالزی حتما از جزیره پوم پوم یکی از چند جزیره، مجمع‌الجزایر سمپورنا واقع در سواحل شرقی مالزی دیدن کنید این جزایر دارای زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای چون ساحل ماسه‌ای سفید، محیطی به شدت آرام و روح‌نواز، بدون هیچ‌گونه روستا و یا مناطق شهرسازی و آلودگی‌های به وجود آمده توسط انسان‌ها است. دریای فیروزه‌ای زیبا و شفاف، صخره‌های رنگی و چشمگیر مرجانی و ماهی‌های آرامی که در منطقه پرسه می‌زنند همگی از زیبایی‌های بی‌نظیر دنیای زیر آب آن محسوب می‌شود. همچنین شما شانس دیدن و شنا کردن در نزدیکی لاک پشت‌های سبز غول‌پیکر و لاک پشت‌های نوک منقاری را خواهید داشت.

 

بهترین سوغاتی‌های مالزی که می‌توانید هدیه بدهید

 

 

اندونزی، جزیره کومودو

 

 

جزیره کومودو

 

 

اگر معتقدید اژدها تنها در افسانه وجود دارد، پس باید سری به جزیره کومودو بزنید تا در مورد باور خود تجدید نظر کنید. در حقیقت پارک ملی کومودو زیستگاه گونه نادری از مارمولک‌های عظیم است که طول بعضی از آن‌ها تا سه متر و وزنی حدود ۷۰ کیلو می‌‌رسد. این مارمولک عظیم در جزایر رینکا، گیلی موتانگ، پادار و فلورس و پارک ملی کومودو یافت می‌شود. این جزیره که در بین دو جزیره دیگر به نام‌های فلورس و سومباوا در شرق اندونزی واقع شده به خاطر دریای زیبا برای غواصی، کوه‌های بلند برای کوهنوردی و دنیای مرجانی زیر آب، بین دوست‌داران طبیعت شناخته می‌شود اما اگر علاقه‌ای به دیدن این مارمولک‌ها نداشتید با تور بالی می‌توانید به بهشت اندونزی شناخته می‌شود هم روزهای عاشقانه‌ای بسازید.

 

 

هند، جزیره هولاک و مجمع‌الجزایر آندامان

 

 

هولاک

 

 

جزیره هولاک یکی از زیباترین جزیره‌های میان جزایر آندامان در هند محسوب می‌شود. یکی از جذابیت‌های این جزیره اینست که به مسافران تور هند فرصت زندگی در یک روستای جزیره‌ای در محیطی آرام و فرح‌بخش را هدیه می‌کند. یعنی برخلاف جزایر لاکچری، در این جزیره زیبا خبری از ویلاهای لوکس آنچنانی نیست. با این‌همه هولاک دارای تمام زیبایی‌های طبیعی نظیر آب‌های لاجوردی و سواحل طلایی، صخره‌های سرسبز و وهم‌انگیز و همچنین شگفتی‌های زیر آب است.

 

 

اندونزی، راجا آمپات

 

 

اندونزی، راجا آمپات

 

 

راجا آمپات که به چهار پادشاه شهرت دارد، طیف وسیعی از جزایر خیره کننده واقع در پاپوآ، در شرق اندونزی می‌باشد. این جزایر شگفت‌انگیز، یک پناهگاه عالی برای علاقه‌مندان به جهان زیر آب با برخی از بهترین نقاط غواصی دنیا است. در واقع این جزیره بی‌نظیر دارای ۷۵ درصد از مرجان‌های شناخته شده و میزبان حدود ۱۳۰۰ گونه مختلف ماهی می‌باشد. غواصان می‌توانند ضمن کشف دیوارهای مرجانی زیر آب، در کنار ماهی‌های صلح‌جو به شنا پرداخته و از شگفتی‌های زیر آب لذت ببرند.

 

 

مالدیو، جزیره باروس

 

 

مالدیو، جزیره باروس

 

 

باروس که قطعه کوچکی از بهشت را پیشکش می‌کند، در قسمت شمالی دریای آتول واقع شده است. این جزیره میزبان یکی از لاکچری‌ترین هتل‌های مالدیو به اسم هتل باروس نیز هست که سواحل اطراف آن آرام و به دور از هیاهوی اطراف و مناسب برای آفتاب گرفتن و استراحت می‌باشد. همچنین خود هتل دارای امکانات غواصی و ورزش‌های آبی نیز بوده و مهمانان می‌توانند به راحتی از آن‌ها استفاده کنند. همچنین کلاس‌های یوگا، سالن اسپا و استخر بی‌نهایت از دیگر امکانات هتل برای مهمانانی‌ست که به جای غواصی و شنا در آب‌های گرم اقیانوسی ترجیح می‌دهند در محیطی بسته تفریح کنند.

 

 

کره شمالی، جزیره جیجو

 

 

کره شمالی، جزیره جیجو

 

 

جزیره جیجو که به هاوایی کره شناخته می‌شود، مقصد بسیاری از گردشگران کره و همچنین گذراندن ماه عسل بوده و ساحل ایهو نیز با ترکیبی از ماسه‌های کبود و طلایی زیبایی‌های بصری طبیعی ایجاد کرده است. آب این ساحل کم عمق و مناسب شنا بوده و مرکز شهر نیز منطقه‌ای عالی برای گشت و گذار را فراهم می‌آورد.

 

 

فیلیپین، جزیره سبو

 

 

سبو

 

 

جزیره سبو واقع در منطقه ویسایاس فیلیپین، شامل یک جزیره زیبا و طولانی همراه با مناطق پرارتفاع، مناظری شگفت‌انگیز از کوه‌ها، دریا و ۱۶۷ جزیره اطراف را فراهم می‌آورد. این جزیره دارای دو بخش مدرن و روستایی بوده که در بخش مدرن آن بهترین ویلاها و مناطق توریستی با کیفیتی بالا وجود داشته و در منطقه روستایی آن فعالیت‌های متفاوتی مثل ماهیگیری در جریان است که هر مسافری می‌تواند بسته به روحیات خود یکی از این نوه اقامتگاه‌ها را انتخاب کند.

 

 

ویتنام، جزیره کت با

 

 

ویتنام

 

 

جزیره کت با در پارک ملی کت با و در شمال ویتنام، در نزدیکی میراث فرهنگی یونسکو یعنی خلیج هالونگ واقع شده است. کت با که بزرگ‌ترین جزیره پارک ملی محسوب می‌شود، شهر واقع در این جزیره خود یکی از نقاطق توریستی برای گردشگران محسوب می‌شود اما هدف اصلی مردم، سواحل طلایی، امکانات تفریحی دریایی، مناطق سرسبز ساحلی و مناظر بی‌نظیر آن می‌باشد.

 

مطالب مرتبط