بهترین شهرهای دنیا برای عاشقان شیرینی و شکلات

شما اهل چجور شیرینی هستید؟ دونات سرد یا سیب کاراملی؟ زبان همه ما شیرینی دوست‌ها به یک شکل است! شیرین و خوشمزه. حالا سوال پیش می‌آید، ما که اهل کباب و پاستا نیستیم و به دنبال بهترین شکلات‌ها و شیرینی می‌رویم، باید به کدام شهرها سفر کنیم؟ کدام مناطق دنیا بهترین دسرهای خوشمزه را پخت می‌کنند؟ این‌ها سوالاتی است که در این مقاله به آن‌ها جواب خواهیم داد. اگر عاشق شیرینی هستید و هنوز برای سفرتان تصمیم نگرفتید به فهرست ما نگاهی بیاندازید.

 

 

کانادا، سنت کاترین

 

 

کانادا، سنت کاترین

 

 

سنت کاترین به صورت غیر رسمی معدن دونات در کانادا شناخته می‌شود. به طور کلی مردم کانادا علاقه وافری به دونات دارند اما شهر سنت کاترین به طور کاملا ویژه‌ای به دونات می‌پردازد. در این شهر بیشتر از جای دیگری در سراسر دنیا دونات فروشی وجود دارد. بسیاری از نانوایی‌ها و شیرینی‌پزی‌ها دونات‌ها می‌پزند و به صورت بیرون‌بر به فروش می‌رسانند. کافه‌ها نیز در منوی خودشان انواعی از دونات‌ها را جای می‌دهند.

 

 

سوییس، زوریخ

 

 

سوییس، زوریخ

 

 

شاید برای خیلی‌ها دیدن زوریخ در فهرست برترین شهرهای دنیا در این مقاله جای تعجب نداشته باشد. این شهر میزبان یکی از معروف‌ترین برندهای تهیه شکلات دنیا یعنی Lindt & Sprungli است. شما می‌توانید در تمام شهر و در تمام کوچه پس کوچه‌های شکلات‌های ترافلی فوق‌العاده خوشمزه‌ای را پیدا کنید که تا ابد طعم آن از دهن شما بیرون نمی‌رود. قبل از این که انتخاب کنید کنید شکلات شیری می‌خواهید یا شکلات تلخ، بوی خوش این شکلات‌ها شما را از زمین جدا کرده و به دنیایی دیگر می‌برد، جایی که می‌توانید بی‌نهایت شکلات‌های شیری و تلخ داشته باشید. هیچ جای تعجب نیست که سازمان جهانی شکلات، سوییس را با مصرف سالانه ۹ کیلوگرم شکلات برای هر نفر، یکی از بزرگ‌ترین مصرف کننده‌های شکلات دنیا معرفی کرده است.

 

 

کالیفرنیا، لانگ بیچ

 

 

کالیفرنیا، لانگ بیچ

 

 

دوست داران بستنی حتما می‌دانند که بیشتر از جاذبه دیگری، قسمت غربی لانگ بیچ عاشقان بستنی را به خود جذب می‌کند. Long Beach Creamery یک فروشگاه بستنی دستساز به شدت معروف است که به خاطر طعم منحصر به فرد و فوق‌العاده‌اش مشهور و محبوب است. شما می‌توانید در این فروشگاه بی‌نظیر طعم‌هایی مانند دونات انجیر و بلوبری را پیدا کنید که در هیچ جای دیگر این دنیا نخواهید یافت. در طول سفر به کالیفرنیای آمریکا سعی کنید برای اسکوپ‌ها و یا کیک بستنی‌های این فروشگاه سری به لانگ بیچ بزنید. بهشت را زمانی حس خواهید کرد که همراه اسکوپ‌ها خامه‌های نمکی فوق‌العاده خوشمزه را سفارش دهید.

 

 

دانمارک، کپنهاگ

 

 

دانمارک، کپنهاگ

 

 

دانمارکی‌های به عنوان شادترین مردم دنیا همیشه در صدر جدول این گروه نشسته‌اند. شاید دلیل عمده آن این باشد که بیشتر از هر چیزی به خوردن شیرینی و شکلات عادت دارند و در سال ۱۶ کیلوگرم شکلات و شیرینی مصرف می‌کنند. معروف‌ترین شیرینی این شهر همان چیزی است که ما آن را به عنوان بستنی زمستانی می‌شناسیم، مقداری خامه حجیم شده که در پوشش شکلات فرو رفته است. شما می‌توانید این شیرینی محبوب را در تمام این شهر پیدا کنید اما شیرینی‌پزی Laura Berg در وقت شما صرفه‌جویی کرده و بهترین بستنی زمستانی تمام عمرتان را در اختیار شما می‌گذارد.

 

 

چین، شانگهای

 

 

چین، شانگهای

 

 

شانگهای با میزبانی از بزرگ‌ترین کارخانه تولیدی بستنی در کل چین یعنی برند معروف Yi Min No.1 به مقصد شماره ۱ بستنی‌خوران دنیا تبدیل شده است. شاید تصورش را هم نکنید اما  یک سوم کل بستنی‌های تولیدی دنیا در چین مصرف می‌شود. شما با تور چین می‌توانید بستنی‌هایی با طعم‌های سنتی و بومی تا مدرن‌ترین انواع آن را پیدا کنید و طعم‌هایی را بچشید که هرگز در عمرتان هم اسمی از آن‌ها نشنیده‌اید. به Pree، یکی از سالن‌های بستنی‌خوری شانگهای که طعم‌هایی مثل لیمو و زنجبیل و یا طعم‌های مصنوعی مثل انواع نوشابه‌ها را سرو می‌کند، بروید. به علاوه می‌توانید از طعم‌های سنتی مثل عسل و کنجد سیاه نیز سفارش دهید.

 

 

تنسی، فرانکلین

 

 

تنسی، فرانکلین

 

 

فرانکلین بیش از هر شهر دیگری در آمریکا دارای انواع شیرینی‌فروشی است. انواعی ازکیک‌ها، دوناتها و حتی پالو دونات به وفور پیدا می‌شود. اگر در فرانکلین هستید بی هیچ تردیدی به سمت شیرینی‌فروشی ۵ دختر بروید و قند خون‌تان را بالا ببرید. در این شیرینی‌پزی شما می‌توانید طیف وسیعی از انواع دونات‌ها را پیدا کنید و هر کدام را که باب میلتان بود بخرید. انواع مختلفی با طعم‌های هلو و خامه و کره بادام زمینی در دسترس شما قرار دارد. اما اگر به دنبال کیک‌های فانتزی هستید حتما به فروشگاه Buttermilk Sky Pie بروید.

مطالب مرتبط