بهترین رستوران‌های ژاپنی در شرق آسیا

بعد از موجی که رستوران‌های چینی در دنیا به راه انداختند، چند سالی می‌شود که رستوران‌های ژاپنی با سوشی‌های معروفشان جایی در دل تمام مردم جهان باز کرده و رستوران‌های این کشور به مرور در شهرهای بزرگ دنیا بازگشایی می‌شوند. بخش زیادی از این رستوران‌ها مستقیما تنها برای سرو سوشی تدارک دیده‌ شده‌اند، اما رستوان‌های بسیار خوب ژاپنی با غذاهای متفاوت اما بسیار خوشمزه این کشور آسیایی نیز هستند که می‌توانید آن‌ها را در آمریکا، اروپا و آسیای شرقی پیدا کنید.

چند مورد از بهترین آن‌ها در همین منطقه شرق آسیا و در کشورهایی همچون تایلند، ویتنام یا سنگاپور واقع شده است، کشورهایی که مقصد بسیاری از گردشگران ایرانی به شمار می‌رود. به همین منظور در اینجا بهتر است ۵ مورد از برترین رستوران‌های ژاپنی در کشورهای این منطقه را در مقاله پیش‌رو، معرفی کنیم.

 

 

 

Sorae؛ ویتنام

 

 

Sorae، ویتنام

 

 

شهر هو شی مین رستوران‌های مدرن و زیبا زیاد دارد و در این میان رستوران‌های ژاپنی فوق‌العاده‌ای نیز در این شهر پیدا می‌شود که نمی‌توان به راحتی از کنارشان عبور کرد، اما Sorae که در طبقه ۲۴ و ۲۵ برج AB واقع شده، بدون شک بهترین در جمع این اماکن به شمار می‌رود. جایی که سرآشپز معروف، دنی یانگ در آن به پخت غذاهای کلاسیک ژاپنی و چند نمونه از غذاهایی که خود ابداع کرده می‌پردازد. از معروف‌ترین این غذاها می‌توان به ترکیب ساشیمی معروف او اشاره کرد که به "۸ نوع ماهی ژاپنی" معروف است و از پرفروش‌تین غذاهای Sorae به حساب می‌آید.

 

 

Sorae

 

 

بخش زیادی از منوی این رستوران بسیار زیبا را غذاهای دریایی تشکیل می‌دهند، اما در نهایت هم غذاهای متنوعی در منوی آن موجود است و هم نوشیدنی‌های مختلفی را می‌توانید برای خود سفارش دهید. نکته مهم این که شما حداقل سه روز پیش از مراجعه باید میز رزور کرده و غذایی که می‌خواهید را سفارش دهید!

آدرس: 24th Floor, AB Tower, 76A Le Lai, Ben Thanh Ward, District 1

 

 

Japub؛ کامبوج

 

 

Japub، کامبوج

 

 

این مکان نسبتا کوچک، قبل از اینکه به یک رستوران ژاپنی بدل بشود، کافی‌شاپی معروف در کامبوج بود. اما نتیجه تغییر و تحولاتی که در آن داده شد خیره کننده بوده  و کیفیت غذاهای آن شهرتی جهانی پیدا کرده است.

 

 

Japub، کامبوج01

 

 

در Japub جای زیادی برای غذا خوردن وجود ندارد و عموما باید در صف بمانید تا بتوانید جایی برا خوردن پیدا کنید، اما با این وجود صبر شما کاملا جواب داده و کیفیت غذاها شما را شگفت زده می‌کند. قیمت‌ها نیز بسیار پایین بوده و نسبت به انتخاب‌های دیگری که در این لیست آورده‌ایم بسیار پایین‌تر هستند.

آدرس: St 288, Phnom Penh

 

 

نکات مفیدی که باید قبل از بازدید از سنگاپور بدانید

 

 

Waku Ghin؛ سنگاپور

 

 

Waku Ghin، سنگاپور

 

 

وقتی در تور سنگاپور به رستوران لقب برترین رستوران ژاپنی بدهند، یعنی نباید در رفتن به آن شک کنید! شهری که مملو از رستوران‌های ممتاز است و رقابت تنگاتنگی بین آن‌ها وجود دارد.  Waku Ghin را سر آشپز معروف تتسویا واکودا در سال ۲۰۱۰ راه‌اندازی کرده، کسی که با رستوران بسیار محبوبش در سیدنی اسم و رسمی جهانی پیدا کرد و سپس بعد از چندین سال، به سنگاپور آمد و این رستوران را بنا کرد.

 

 

waku-ghin-02

 

 

سه سالن مختلف در Waku Ghin وجود دارد که می‌توانید هر کدام را برای نشستن انتخاب کنید، آشپزخانه نیز کاملا باز است و از شما دعوت می‌شود تا مراحل پخت غذا را از نزدیک مشاهده کنید. کیفیت غذاها بی‌نظیرند و در منو انواع گوشت‌های از دریایی تا مرغ و گوشت قرمز پیدا می‌شود، با اینحال خوراک میگوی خاصش، امضای او به حساب آمده و حتما باید آن را امتحان کنید.

آدرس: Level 2 Dining, L2-01, The Shoppes at Marina Bay Sands, 2 Bayfront Avenue

 

 

Ginza Sushi Ichi؛ تایلند

 

 

Ginza Sushi Ichi

 

 

تایلند نسبت به بسیاری کشورهای گردشگرپذیر دنیا، تعداد کم‌تری رستوران ژاپنی دارد، اما در میان همین تعداد در تور تایلند نیز به سختی بتوانید جایی را پیدا کنید که غذاهایش از نظر کیفیت و طعم به گرد پای Ginza Sushi Ichi برسند. از نکات بسیار جالب آن نیز این است که به شما تضمین می‌کند تمامی ماهی‌هایی که از آن استفاده می‌کند، در کم‌تر از ۲۴ از بازار ماهی توکیو به این محل آورده شده‌اند.

همانطور که از نامش پیداست، بخش زیادی از غذاهایی که در آشپزخانه باز آن پخت می‌شود، سوشی‌های مختلف هستند، با این وجود در منوی Ginza Sushi Ichi غذاهای متنوع دیگری از جمله چند نوع خاویار را نیز می‌توانید پیدا کنید.

آدرس: 494 Erawan Bangkok, LG floor, Ploenchit road, Lumpini

 

 

کارهای هیجان انگیز غیرتوریستی در کوالالامپور؛ مالزی

 

 

Nobu،؛ مالزی

 

 

Nobu، مالزی

 

 

Nobu بدون هیچ تردیدی معروف‌ترین برند در میان رستوران‌های ژاپنی است که در سرتاسر دنیا بیش از ۳۰ شعبه دارد و یکی از معروف‌ترین آن‌ها در کوالالامپور واقع شده است که با تور مالزی می‌توانید مهمان این رستوران باشید. از نکات جالب Nobu این است که هر کدام از رستوران‌هایش بسته به سرآشپزی که دارد، چند غذای متفاوت نیز پخت می‌کند که در شعبه کولالامپور، این مهم بر عهده فیلیپ لئونگ است که بر اساس مواد اولیه محلی، غذاهایی بسیار عالی پخت می‌کند.

 

 

nobu-2

 

 

غذاهای کلاسیک و ترکیبی ژاپنی در Nobu که یک رستوران لوکس و زیباست با قیمتی نسبتا گزاف سرو می‌شود، اما به همان نسبت باید انتظار کیفیتی عالی از چیزی که روی میز می‌رود را داشته باشید.

مطالب مرتبط