بهترین کلاس‌های آشپزی در سراسر دنیا

یکی از بهترین گزینه‌های فرهنگی ملموس ملت‌ها آشنایی با سبک غذا و فرهنگ غذاخوردن آن‌هاست به طوری که تورهای غذا در بسیاری از کشورهای دنیا مخصوصا مقاصد آسیای جنوب شرقی از فعالیت‌های اصلی گردشگران محسوب می‌شود. رشته‌های مختلف دنیا همیشه مقاصد منحصر به فردشان را جستجو و برای سفر به آن آماده می‌شوند. اسکی‌بازان، کوه‌نوردان، غواصان و سایر گروه‌های گردشی مقاصد اصلی‌شان را دنیال می‌کنند. اما اگر شما عاشق آشپزی باشید و همیشه در تلاش برای یادگیری بیشتر و بیشتر دسوران غذا باشید به کدام کشورها سفر می‌کنید؟ برای یافتن پاسخ این سوال مطلب را دنبال کنید.

 

 

مکزیکو، مریدا، لوس دوس

 

 

مکزیکو، مریدا، لوس دوس

 

 

از محبوب‌ترین و مشهورترین کلاس‌های آشپزی دنیا که توسط سرآشپز نامی David Sterling در مدرسه آشپزی لوس دوس مکزیکو برگزار می‌گردد می‌توان به کلاس Taste of Yucatán اشاره کرد. این کلاس شامل یک نظرسنجی درباره تکنیک‌ها و مواد تشکیل دهنده مایا، یک تور بازار، آموزش آشپزی و یک وعده غذای بعد از ظهر است. شما در این کلاس با افراد بااستعدادی از سراسر دنیا آشنا می‌شوید و همراه گروه به بازارگردی می‌روید تا هم بیشتر با فرهنگ مردم محلی آشنا شوید و هم یاد بگیرید چه موادی برای غذاهای شما مناسب هستند. به عبارتی در این بخش از کلاس‌ها شما با فوت و فن خرید آشنا می‌شوید.

 

 

انگلستان، شمال ناتینگهام شایر، دانشگاه صنایع غذایی

 

 

انگلستان، شمال ناتینگهام شایر

 

 

 

این دانشگاه که در جنگل شروود و در شمال ناتینگهام شایر واقع شده است یکی از کلاس‌های بسیار برجسته دنیاست که علاقه‌مندان در زمینه آشپزی را در تمام سطوح پذیرش می‌کند. تعلیمات این کلاس کاملا متبنی بر صنایع دستی غذاست. به این ترتیب شما در این کلاس‌ها با پخت انواع نان‌ها، تولید سوسیس‌های دست‌ساز باکیفیت و خوشمزه و کارگاه ساخت پنیر آشنا می‌شوید. بنابراین اگر به جای مخلوط کردن مواد و دادن ظاهری رسمی به غذاها، به دنبال یادگیری خوراکی‌های اولیه باکیفیت هستید این کلاس‌ها می‌تواند برای شا مفید باشد.

 

 

ایتالیا، ورونا، مدرسه پخت و پز شمالی Giuliano Hazan

 

 

ایتالیا، ورونا، مدرسه پخت و پز شمالی

 

 

کلاس‌های این مدرسه که زیر نظر سرآشپز برجسته و نویسنده کتاب آشپزی  Giuliano Hazan و پسرش Marcella Hazan پدر آشپزی ایتالیایی برگزار می‌شوند. شما در این کلاس‌ها با چخت انواع غذاهای برجسته‌ای مثل  پاستای خانگی، ریوزوتو، کوفته گوشت و غیره آشنا می‌شوید. کلاس‌های این سرآشپز در یک قلعه قرن ۱۶امی و در فضایی لوکس برپا می‌شود.

 

 

ژاپن، توکیو، آشپزخانه توکیو

 

 

ژاپن، توکیو، آشپزخانه توکیو

 

 

دانش آموزان کلاس‌های سه ساعته آشپزخانه توکیو در مورد چاشنی‌های ژاپنی و شیوه‌های پیچیدن غذاهای ژاپنی چیزهایی یاد می‌گیرند. منوی این کلاس به طورت روزانه بین انواع سوشی‌ها مثل تمپورا و دیگر غذاها از قبیل اکونومیاکی، رامن، کاتسو و غیره می‌چرخد. شما می‌توانید در این کلاس‌ها با نحوه صحیح رول کردن سوشی‌ها آشنا شوید.

 

 

آفریقای جنوبی، کیپ تاون، کاس آبراهام کیپ تاون

 

 

آفریقای جنوبی، کیپ تاون، کاس آبراهام کیپ تاون

 

 

یکی از برجسته‌ترین و باارزش‌ترین کلاس‌های آشپزی دنیا که به صورت خصوصی توسط سرآشپز برجسته آهل آفریقای جنوبی در خانه‌اش برگزار می‌شود، کلاس‌های سرآشپز کاس آبراهام است. شما در این کلاس‌ها با قدیمی‌ترین غذاهای آفریقای جنوبی آشنا می‌شوید. این دوره‌ها، توسط Cape Fusion Tours سازماندهی شده‌اند و به عنوان یک درس تاریخی و یک کلاس پخت و پز برجسته شناخته می‌شود.

 

 

چین، پکن، مدرسه آشپزی پکن

 

 

چین، پکن، مدرسه آشپزی پکن

 

 

کلاس‌های این مدرسه آشپزی برجسته به صورت یک روزه و ده روزه سازماندهی شده است. شما با شرکت در این کلاس‌ها می‌توانید با غذاهای هاتونگی آشنا شوید. این مدرسه آشپزی در هر دو رشته تکنیک و شیرینی‌پزی فعالیت می‌کند. موارد مورد تدریس در مدرسه به انواع دلمه‌ها، نودل‌ها و سپ دیم سام تقسیم می‌شود. این کلاس‌ها شامل بازارگردی و تمرینات مورد به دست می‌شود. شما در تورهای بازارگردی با فنون خرید و انتخاب مناسب ادویه‌جات، مواد مورد نیاز برای پخت و تشخیص کیفیت محصولات خوراکی آشنا می‌شوید. این مدرسته انتخاب خوبی برای تفریح در تور چین است.

 

 

تایلند، بانکوک، استودیوی آشپزی ایسایا

 

 

تایلند، بانکوک، استودیوی آشپزی ایسایا

 

 

نمی‌شود صحبت از دنیای آشپزی شود و گذر ما به تور تایلند و البته شهر محبوب شکم‌پرستان دنیا بانکوک نیافتد. سرآشپز برجسته تایلند ایان کیتیچای و تیم او در فضایی کاملا دوستانه و شاد در یک استودیوی مدرن کلاس‌های آشپزی برگزار می‌کنند. یکی از محبوب‌ترین کلاس‌های این استودیو، شامل دستورالعمل ۴ غذای پرطرفدار رستوران شخصی او به نام Issaya Siamese است. شما در این کلاس‌ها با نحوه پخت محبوب‌ترین غذاهای تایلندی و تکنیک‌های چاشنی زدن آشنا می‌شوید.

 

 

استرالیا، بریزبن، مدرسه آشپزی جیمز سنت

 

 

استرالیا، بریزبن، مدرسه آشپزی جیمز سنت

 

 

این مدرسه آشپزی طیف وسیعی از غذاهای مدرن و دست‌ساز استرالیایی با سبک‌های مختلف پخت و پز را آموزش می‌دهد. در کلاس‌های سه ساعته‌ای که در این مدرسه برگزار می‌شود آشپزهای حرفه‌ای در گروه‌های کوچک به پخت غذا مشغول می‌شوند و با کار گروهی نکات بسیار ریز و به درد بخوری یاد می‌گیرند.

مطالب مرتبط