پیشنهاد سفر برای عاشقان غذا و سرآشپز‌ها

 غذا یکی از مهم‌ترین المان‌های شناخت مردم سراسر دنیا و درک بهتر سلیقه، سبک زندگی، و مواد طبیعی در محیط زندگی‌شان است. با پیشرفت گردشگری و سفرهای مختلف در زمینه‌های جذاب و جالب، سفر به بهترین نقاط دنیا و کشف گزینه‌های غذایی مردم دیگر نقاط بیش از پیش رواج پیدا کرد. ما دنیا را از نظر می‌گذرانیم و به جذاب‌ترین جاهای دنیا همچون پرو، تایلند و ایتالیا سر می‌زنیم.

 

 

تایلند، کشف رازهای آشپزی

 

 

thailand

 

 

هیچ جای تعجب نیست که تایلند با تنوع در غذاهای گیاهی، دریایی و گوشتی در صدر فهرست ما باشد. بازهای غذا، فود کورت‌های بزرگ، خیابان‌های غذا، گرفته تا رستوران‌های برجسته، کافی شاپ‌های جذاب با تم‌های فانتزی انتخاب‌های گسترده‌ای برای امتحان و کاوش در تور تایلند وجود دارد.
اما یکی از بهترین کارهایی که در زمینه آشپزی تایلندی می‌توانید انجام دهید جدا از خوردن غذاهای مختلف شرکت در تورهای کلاس‌های آشپزی تایلندی است. شما باید می‌توانید کاوش در غذاهای تایلندی را از غذاهای خیابانی در پیاده‌روها و خیابان‌های شلوغ بانکوک شروع کنید و بعد به سمت چیانگ مای جایی که رستوران Huan Soontaree Vechanont برجسته‌ترین نقطه غذایی آن است بروید. اما اگر برای شرکت در کلاس‌های آشپزی جدی بودید توصیه می‌کنیم در کلاس‌هایی با تمرکز بر غذاهای کلاسیک شمالی شرکت کنید. مقصدی بعدی شما باید کوه لانتا باشد که مجلل‌ترین غذاهای تایلندی را سرو می‌کند.

 

 

نیوزلند، کاوش در فرهنگ غذای گورمت

 

 

نیوزلند، کاوش در فرهنگ غذای گورمت

 

 

شاید کم‌تر اسم نیوزلند را در فهرست مقاصد غذایی دنیا دیده باشید اما حرفه‌ای‌ها حتما می‌دانند که نیوزلند یکی از خوشمزه‌ترین فرهنگ‌های غذایی را دارد که توان ایستادگی در برابر آن‌ها واقعا دشوار است. شما می‌توانید از غذاهای محلی با خرچنگ را در شهر کایکورا امتحان کنید و یا از گزینه‌های تهیه شده با انواع میوه‌ها تازه نوش جان کنید. در برخی از بهترین رستوران‌های کشور غذا بخورید و از باغ‌های کشت محصول دیدن کنید.
شما در طول سفر خود برای کشف طعم‌های جدید شانس تماشای زیباترین مناظر طبیعی، سواحل و اقامت در اقامتگاه‌های ساحلی را نیز خواهید داشت.

 

 

معرفی ۹ بازار مهم و جذاب در دنیا

 

 

پرو، بین غذاهای مختلف ماجراجویی کنید

 

 

پرو، بین غذاهای مختلف ماجراجویی کنید

 

 

دو رشته آشپزی و عکاسی دست به دست هم داده‌اند تا از پرو مقصدی عالی و ایده‌آل برای شکموهای گردشگر بسازد. در پرو با استفاده از مواد محلی غذاهای بسیار خوشمزه‌ای تهیه می‌شود و در بعضی از موارد این غذاها با گزینه‌های بین‌المللی ترکیب می‌شوند تا چیزی جدید از بطن‌شان خلق شود.
در سواحل می‌توان غذاهای دریایی شگفت‌انگیزی را پیدا کرد و در جنگل‌های بارانی آمازون نیز طیفی از بهترین میوه‌ها برداشت می‌شوند. به علاوه در پرو نیز مانند تایلند تورهای پخت و پز جذابی برگزار می‌گردد که این شانس را به شما می‌دهد تا بیشتر با فرهنگ و ذائقه غذایی مردم بومی آشنا شوید و بعد از بازگشت برای خانواده خود بپزید. سعی کنید از نقطه باستانی ماچو پیکو سفر کرده و در ضیافت سنتی پاچاماکا (نوعی غذای بومی) شرکت کنید.

 

 

ترکیه، تجربه فرهنگ غذا در کشتی

 

 

ترکیه، تجربه فرهنگ غذا در کشتی

 

 

شما در سفر با تور ترکیه می‌توانید بهترین غذاهای ترکی را بر روی قایق سواری چوبی سنتی و در حال تماشای ساحل سرسبز تجربه کنید. به علاوه می‌توانید به رستوران‌های کوچک سنتی بروید و از غذاهایی که سرآشپزهای کهنه کار تهیه می‌کنند امتحان کنید. به علاوه شما در طول سفر به ترکیه می‌توانید تجربه خوردن انواع کباب‌ها، غذاهای دریایی و همین‌طور شیرینی‌های برجسته‌ای مثل باقلوا را در کنار بازدید از نقاط باستانی مشهور کشور به دست بیاورید.

 

 

بهترین مقاصد گردشگری برای سفر همراه خانواده در ۲۰۱۹

 

 

ویتنام، ماجراجویی آشپزی را شروع کنید

 

 

ویتنام، ماجراجویی آشپزی را شروع کنید

 

 

گرچه همه ما تایلند را بهترین مقصد غذا و آشپزی دنیا می‌شناسیم اما ویتنام به بهشت آشپزی شناخته می‌شود. برای تجربه بهترین غذاهای ممکن ویتنامی سراسر شمال، مرکز و جنوب کشور را زیر پا بگذارید. در بهترین رستوران‌ها غذا بخورید و در کلاس‌های آشپزی جذاب و سرگرم کننده در هوشی مین، هویی آن، هویی، و هانویی شرکت کرده و با برجستگی‌های فرهنگی کشور آشنا شوید.
ماجراجویی آشپزی‌تان را از موشی مین شروع کرده و برای شناخت مواد غذایی مناسب در بازارهای سنتی سرگردان شوید. سپس سوار قایق‌های رودخانه مکونگ شده و با غذاهای تهیه شده در این قایق‌ها آشنا شوید. شما در هانویی می‌توانید با غذاهای ساده خیابانی آشنا شده و با طرز تهیه غذاهای شمال ویتنام در مرکز آشپزی آن آشنا شوید.

 

 

ایتالیا، ذائقه‌تان را در توسکانی به چالش بکشید

 

 

itly

 

 

توسکانی در صحنه آشپزی ایتالیا همچون جواهری ارزشمند می‌درخشد. در این منطقه انواع غذاهای ساده و سنتی روستایی را می‌توانید با گزینه‌های صادراتی بین‌المللی و نوشیدنی‌های مشهور بومی پیدا کنید. شما می‌توانید آخر هفته‌تان را بر روی صندلی‌های راحتی در فضای سبز توسکانی لم بدهید و از بهترین گزینه‌های غذایی نوش جان کنید. به علاوه در تور اروپا شما می‌توانید با کافه‌گردی اطلاعات زیادی درباره شیرینی‌های محبوب محلی و طعم‌های رایج آن‌ها به دست بیاورید.

مطالب مرتبط