۶ دیدنی‌ شگفت‌انگیز آسیا که از وجود آنها بی‌خبرید!

آسیا پر از شگفتی‌های فراوانی چه از لحاظ تنوع زندگی و فرهنگی و چه از لحاظ مناظر دیدنی طبیعی و باستانی است. از زندگی عشایری مردم قزاقستان گرفته تا خیابان‌های فوق مدرن و شیک توکیو، همه از جاذبه‌های دیدنی آسیا محسوب می‌شوند که سالانه افراد زیادی برای بازدید از این محل‌ها بدان جا سفر می‌کنند. اما با وجود گسترش صنعت گردشگری هنوز هم جاهای شگفت‌انگیز زیادی وجود دارد که هنوز ناشناخته مانده است. در این مقاله ما به معرفی مکان‌های شگفت‌انگیزی در آسیا می‌پردازیم که شما هرگز در مورد آنها چیزی نشنیده‌اید.

 

۱- کامبوج؛ جزیره کوه رانگ

 

 

کامبوج؛ جزیره کوه رانگ

 

 

جزیره کوه رانگ در واقع محلی کوچک در محاصره ماسه‌های براق سفید و پوشیده از جنگل‌های سرسبز فوق‌العاده زیبا است که در آن چند روستای کوچک جذاب و کلبه‌های ساحلی واقع شده. کوه رانگ با رستوران‌ها و بارهای ساحلی خود مکانی پر از امید و شگفتی برای گردشگران کوله پشتی به دست بوده و با همگرایی رنگ‌های آبی و سبز، چشمان آن‌ها را مسحور می‌کند. از مهم‌ترین جاذبه‌های این منطقه می‌توان به آب‌های زلال و انواع تفریحات و غواصی اشاره کرد. چه بخواهید چه نخواهید کوه رانگ در لیست جنوب شرق آسیا پیشتاز است.

 

۲- ژاپن؛ جزایر یائیاما

 

 

ژاپن؛ جزایر یائیاما

 

 

جزایر یائیاما هیچ امکاناتی هم که نداشته باشد خود به تنهایی از زیبایی بی‌نظیری برخوردار است. در این منطقه بیش از ۱۷ جزیره کوچک، مجمع‌الجزایر زیبایی در دل آب‌های آبی به وجود آورده‌اند و با همین زیبایی‌های بصری همه افراد در تمام سنین را به خود جذب می‌کنند. افرادی که به این جزایر سفر می‌کنند، از تجربه غواصی در آب‌های شگفت‌انگیز، پیاده روی در سواحل مرمرین و جنگل‌های سرسبز بهره‌مند خواهند شد. به دنبال هر چه که باشید این منطقه تکه کوچکی از بهشت و بهترین خانه غواصی ژاپن بوده و دارای برخی قسمت‌های جنگلی فوق‌العاده و تالاب‌های کم نظیر است.

 

۳- اندونزی؛ جزایر راجا آمپات

 

اندونزی؛ جزایر راجا آمپات

 

 

در حدود بیش از ۱۰۰۰ هزار جزیره، مجمع‌الجزایر راجا آمپات را تشکیل می‌دهند که بیشترشان بدون سکنه بوده و به طور قطع  یکی از زیباترین زنجیره‌های جزیره‌ای در کل دنیا می‌باشد. چرا؟ تصور کنید صخره‌های ماموت شکل شیب‌دار پوشیده از جنگل، سواحل سفید و مرمرین و غارها و تالاب‌های مخفی‌ای که در آب‌های فیروزه‌ای زیبا فرو رفته‌اند. وجود ویلاهای ساحلی زیبا با امکانات قایق‌سواری و غواصی از جمله فعالیت‌های است که می‌توانید در این مجمع‌الجزایر انجام دهید. اگر به فکر یک تعطیلات بی‌نظیر ساحلی هستید راجا مقصد شما خواهد بود.

 

 

۴- تایلند؛ خلیج جزایر تایلند

 

 

تایلند؛ خلیج جزایر تایلند

 

 

وقتی سخن از خلیج جزایر تایلند به میان می‌آید یعنی خیل عظیم مسافرانی که در تمام سال با تور تایلند به این منطقه سرازیر هستند. جزایر پراکنده‌ای که با فاصله‌ای از خط ساحلی زیبایی‌های بصری شگرفی را ارائه می‌دهند. تصور کنید جزایر صخره‌ای پوشیده از درختان سرسبزی که محصور در آب‌های درخشان و شفاف آبی با فواصل کمی از هم قرار گرفته و شما با قایق‌های کوچک تفریحی در بین آن‌ها غوطه‌ور، محو زیبایی‌های آن هستید. اگر برای بار اول به تایلند سفر می‌کنید، می‌توانید به جاهای مشابهی مثل کوه سامویی یا کوتائو نیز سری بزنید و سبک زندگی تایلندی را از نزدیک لمس کنید. هر زمان و به هر مکان که می‌روید، این جزایر با ساده‌ترین توصیف ممکن، فوق‌العاده‌اند.

 

۵- ویتنام؛ فونگ نها

 

 

ویتنام؛ فونگ نها

 

 

پارک ملی فونگ نها در سایت سازمان میراث فرهنگی یونسکو به عنوان یکی از اسرارآمیزترین محل‌های دیدنی با قدیمی‌ترین کوه‌های آسیا به ثبت رسیده است. این کوه‌های عظیم که حدود ۴۰۰ میلیون سال پیش تشکیل شده‌اند، دارای غارهای عظیم و سرزمین‌های زیر زمینی باشکوهی هستند که تا قبل از بازدید از آن‌ها تصور عظمت و زیبایی‌ آن‌ها برای شما دشوار خواهد بود. بنابراین اگر نمی‌دانید بین دو مقصد به کجا سفر کنید، حتما به این منطقه بروید، زیرا از شلوغی کم‌تری برخوردار بوده هم عظمت غارها و زیبایی چشمگیر آن باعث یک کاوشی درونی خواهد بود.

 

۶- سریلانکا؛ اِلا

 

 

سریلانکا؛ اِلا

 

 

این روستای فوق‌العاده و کاملا توریستی که در میان کوه‌ها و جنگل‌های انبوده فرو رفته از کلبه‌ها و خانه‌های زیبای گرمی در کنار یکدیگر تشکیل شده و اگر از هوادارن غذاهای خوشمزه خانگی هستید، این روستا جایی است که باید در تور سریلانکا بروید. همه چیز را رها کنید و برای یکی از زیباترین مناظر سریلانکا و دیدن غروب آفتاب پیش رفته و با یک فست فود بسیار لذیذ و سپس یک چای بسیار تازه و خوش دم معطر با گیاهان محلی روز خود را به شب برسانید. حتما به بازدید از قله زیبا و سر سبز لیتل آدام بروید. از دیگر مکان‌های جذابی که می توانید به آن سر بزنید می‌توان به کافه Umbrella Art و برای ماجراجویی بیشتر پیاده‌روی در طول مسیر ریل راه آهن الا راک و آبشار زیبای این منطقه اشاره کرد.

مطالب مرتبط