لوکس‌ترین سینماهای دنیا که باید یک فیلم در آنها تماشا کنید

بسیاری از سالن‌های سینمایی دنیا به دنبال روش‌های جدیدی برای بهبود تجربه فیلم دیدن در سینما هستند. اما تمرکز و توجه به جزئیاتی فراتر از صفحه نمایش و یا قدرت صداپردازی، چیزی است که شالوده لوکس‌ترین سینماهای دنیا را تشکیل می‌دهد. با قرار دادن تکنولوژی‌های جدید بر روی صندلی‌های تماشاگران، تجربه فیلم دیدن متحول گشته و به سمت و سویی هیجان‌انگیزتر می‌رود. جدا از پیشرفت پروژکتورهای پخش فیلم، روند غالب در تکامل سینماهای مدرن، توانایی سفارش غذا و نوشیدنی و همچنین آسایش هر چه بیشتر مهمانان بر روی صندلی‌های اغلب مبله است. بعضی از سالن‌های سینما هم با نوآوری، دکمه‌ای روی صندلی تعبیه کرده‌اند که در هنگام سکوت سالن می‌توان با خدمه تماس گرفته و به آن‌ها سفارش غذا و یا نوشیدنی داد. ما در این مقاله به معرفی سالن‌های سینما برتر در دنیا خواهیم پرداخت که می‌توانید از دیدن فیلم درآن‌ها لذت ببرید. 

 

لندن، سینمای ادبل سینما

 

 

لندن، سینمای ادبل سینما

 

 

این سالن سینما که بیشتر شبیه به یک رستوران مجلل برای قرارهای دو نفره است. با مبلمان‌های زرشکی مخملی و زیبا آراسته شده است. استفاده از آواژهای رو میزی زرد رنگ در کنار طراحی مبلمان یادآور طراحی سالن‌های کلاسیک فیلم‌های قدیمی است. به محض استقرار روی صندلی هر مهمانی با جعبه رازآلود غذا پذیرایی می‌شود. این جعبه‌ها شامل یک لقمه کوچک غذا و یک نوشیدنی بوده که با تم فیلم و صحنه‌هایی که پخش می‌شود همگرایی دارند.

 

جیپور، سینمای راجماندیر

 

 

جیپور، سینمای راجماندیر

 

 

راجماندیر یکی از لوکس‌ترین و زیباترین سالن‌های تاتر در دنیا است که لابی آن با لوسترهای شیک و سقف بلند، طراحی داخلی رنگی و جذاب، استفاده از کاشی‌های مختلف چوبی و شیشه‌ای تزئین شده است. این سالن برای راحتی و ایجاد حس خوب در میهمانان خود، از طریق تهویه هوا اقدام به پخش رایحه گل‌ها در هوای آن می‌کند. این سالن جادویی که در سال ۱۹۷۶ افتتاح شده است پس از سال‌ها اکران فیلم‌های سینمایی هندی حالا از محبوبیتی بالا بین مردم برخوردار است. اگر اهل سینما رفتن هستید امسال در تور هند حتما در این سالن فیلمی تماشا کنید.

 

 

بهترین سوغاتی‌های هند که در دهلی می‌توانید بخرید

 

بروکلین، سینما Nitehawk

 

 

بروکلین، سینما Nitehawk

 

 

سینما نایتهوک شاید به اندازه سینما ادبل انگلیس از نظر طراحی مبلمان و طراحی داخلی لوکس نباشد، هنوز از صندلی‌های راحتی و میز خوراکی برخوردار است و مهمانان می‌توانند در این سینما به سفارش نوشیدنی‌های خوشمزه و منحصر به فرد، شام و تنقلاتی مثل پاپ کورن مبادرت ورزند و در کنار همراه خود تجربه فیلم دیدن و سرو غذا را داشته باشند. جدای از امکان سرو غذا در سالن سینما، یک رستوران کامل و مجهز با بخش‌های مختلف نیز در طبقه اول سینما واقع شده است و مهمانان می‌توانند جدای از دیدن فیلم اوقاتی را جدا از فضای سینما در کنار عزیزان خود سپری کنند. زمان پخش فیلم در این سینما از ساعت ۱ ظهر تا ۱۰ شب در ۴ سانس مختلف است.

 

 

نپال، Cine de Chef in Kathmandu

 

 

 

نپال، Cine de Chef in Kathmandu

 

 

نام این سینما در واقع به معنی سرآشپز در سینما بوده و علت نام گذاری آن نیز بر اساس شیوه کار سالن است. یعنی مهمانان در این سینما بر روی صندلی‌های مجلل نشسته و به تماشای فیلم می‌پردازند، در حالی که غذا و نوشیدنی خود را از رستوران به میزهای جلو دست خود آورده‌اند. این رستوران که با مبل‌های چرمی و استفاده از رنگ‌های گرم حس خوب و صمیمی ایجاد می‌کند جدای از این بخش فعالیت خود، مبادرت به افتتاح یک رستوران شیک در کره جنوبی سئول نیز کرده است.

 

 

دبی، فاکس

 

 

دبی، فاکس

 

 

فاکس در سال ۲۰۱۵ با همکاری سرآشپز معروف بریتانیایی گری رودز، اقدام به افتتاح یک سالن غذاخوری ۵ ستاره به همراه سه سالن سینما کرد. مرکز خرید دبی، برج‌های ملی و مرکز خرید یاس در ابوظبی تشکیل دهنده این مجموعه هستند، مکانی که از دیدنی‌های جذاب در تور دبی شناخته می‌شود. میهمانان فاکس می‌توانند ضمن انتخاب و سرو غذا به تماشای فیلم‌های روز دنیا بنشینند. هنگامی که با تور دبی نوروز 97 سفر کردید حتما از سالن تماشا که دارای صندلی‌های قابل تنظیم همراه با پتو و بالش، دکمه تماس با خدمه و منویی شامل پاپ کورن و ناچوهای مختلف است لذت ببرید. پایه شروع قیمت بلیط از ۱۶۰ درهم بوده و تا  ۲۹۵ درهم شامل سه وعده غذا و نوشیدنی تغییر می‌کند. همچنین جدای از منوی غذا، امکان استفاده از کافی شاپ نیز وجود دارد.

 

برای تماشای این ۱۰ دیدنی دبی حتما برنامه‌ریزی کنید

 

کالیفرنیا، سینماهای Cinépolis

 

 

کالیفرنیا، سینماهای Cinépolis

 

 

این سینمای لوکس در طراحی داخلی خود از مبلمان چرمی تیره و میزهای چوبی شیری استفاده کرده و در بدو ورود حسی کاملا رسمی را القا می‌کند. اما تنها بعد از چند دقیقه نشستن بر روی مبلمان راحت آن احساس آرامش غالب خواهد شد. در این سینما امکان سفارش غذا وجود داشته و اساسا دکمه تماس با خدمه روی صندلی کار گذاشته شده است که می‌توان از این طریق برای سفارش غذا اقدام کرد. طبق گزارش NBC، اخیرا این سینما یک سالن ویژه با صندلی‌های رنگی و یک زمین بازی برای کودکان به مجموعه خود اضافه کرده است.

 

 

بانکوک، Paragon Cineplex

 

 

بانکوک، Paragon Cineplex

 

یکی از تجارب لوکس سینمایی را می‌توان در طبقه ۵ام مرکز سیام پاراگون به همراه تور تایلند نوروز 97 یافت. سالن لوکس سینما با مبلمان کرم چرمی، سقف بلند و راه پله نورانی و روشن و یک پاپ کورن فروش، در نگاه اول چشم مهمانان را خواهد گرفت. این سالن زمانی لوکس‌تر به نظر خواهد رسید که بدانید صفحه نمایش آن، بزرگ‌ترین صفحه نمایش کل تایلند است. همچنین این سالن تجربه تماشای فیلم 4D را در دسترس مهمانان خود قرار داده است.

 

دیدنی‌هایی که در اولین سفر به بانکوک باید تماشا کنید!

مطالب مرتبط