بهترین کارهای تفریحی در لنکاوی ؛ مالزی

لنکاوی جزیره‌ای زیبا در ساحل پنانگ است که محیطی آرامش‌بخش و کاملا متفاوت از سایر نقاط مالزی دارد. برخی از ویژگی‌های برجسته و دیدنی‌های این جزیره باعث شده تا مردم تمایل داشته باشند تعطیلات تابستانی‌شان را در این جزیره سپری کنند.
لنکاوی جزیره‌ای بزرگ نیست اما طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها مثل موزه‌های دیدنی، سواحل بهشتی و تفریحات آبی را در دسترس گردشگران قرار داده است. ما در اینجا شما را برای گردشی جذاب با تور مالزی در این جزیره راهنمایی می‌کنیم.


به گالریا پردانا بروید

Galeria Perdana یکی از جالب‌ترین موزه‌های لنکاوی است و توسط دکتر ماهاتیر محمد نخست وزیر سابق مالزی تأسیس شده است.
در این موزه شما می‌توانید بیشتر هدایایی که توسط دولت‌های دیگر به ماهاتیر محمد اهدا شده را تماشا کنید. از دیگر لوازم به نمایش در آمده در این موزه می‌توان به ماشین‌های مسابقه‌ای فرمول یک و برخی گلدان‌های نقاشی شده که تصویر ماهاتیر محمد روی آن‌ها کشیده شده اشاره کرد. این موزه با سقف بلند و نقاشی شده ارزش بازدید را دارد.

 

به گالریا پردانا بروید

 


از مقبره و موزه ماهسوری دیدن کنید

لنکاوی مکانی پر از افسانه است که از مشهورترین داستان‌های آن می‌توان به ماهسوری اشاره کرد.
ماهسوری زنی بسیار زیبا بود که وقتی مورد حسادت دیگران قرار گرفت به اعدام محکوم شد. سپس جزیره برای 7 نسل بعد نفرین شد. شما می‌توانید در موزه ماهسوری چیزهای جالبی درباره این داستان ببینید و بیاموزید.
در این مجموعه چندین گالری وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. به علاوه خانه و مقبره ماهسوری نیز در مرکز این مجتمع قرار دارد.

 

موزه ماهسوری


در ژئوپارک کیلیم به تور مانگرو بروید

لنکاوی با جنگل‌های مانگروی زیادی پوشیده شده که گفته می‌شود در حمله سونامی سال 2004 همین جنگل‌ها توانستند جلوی شدت خسارات را بگیرند و از جزیره محافظت کنند.
بنابراین با تور قایق به گشت و گذار در اطراف بروید. علاوه بر قایقرانی در اطراف مانگروها، شما همچنین می‌توانید غارهای ناهموار، استخرهای شفاف و مناطقی از اراضی جنگلی را مشاهده کنید. اگر تورهای مانگرو گردی حدود 2 تا 3 ساعت طول می‌کشند. در برخی از نقاط قایق توقفی کوتاه می‌کند و شما می‌توانید پیاده شوید و با قدم‌زنی زیبایی‌های طبیعت را بهتر مشاهده کنید.

 

ژئوپارک کیلیم

 

بهترین بوتیک هتل‌های لنکاوی برای اقامتی راحت


به روستای آیر هنگات بروید

اگر دوست دارید در لنکاوی استراحت کرده و از هوای عالی و طبیعت استفاده کنید باید سری به روستای آیر هنگات بزنید. آیر هنگات در زبان مالایی به آب گرم گفته می‌شود و اشاره به چشمه‌های آب گرم در این منطقه دارد که می‌گویند خاصیت درمانی دارند.
چشمه‌های آب گرم این روستا در واقع چشمه‌های آب نمک طبیعی هستند که گرچه هشدار داده شده داغ هستند اما اگر ناراحتی و یا دردی دارید می‌توانید با رفتن به این چشمه‌ها کمی بدن‌تان را تسکین دهید.
آب گرم این چشمه‌ها به شیوه‌های مختلفی در دسترس علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان قرار گرفته‌اند. شما می‌توانید از این آب معدنی درمانی در یک جکوزی روباز خصوصی استفاده کنید و یا در استخری بزرگ. همچنین می‌توانید طیف وسیعی از دیگر روش‌های درمانی آبِ گرم مانند ماساژهای تسکین دهنده را نیز دریافت کنید.

 

روستای آیر


از فعالیت‌های آبی در پانتای سنانگ لذت ببرید

پانتای سنانگ یکی از بهترین و معروف‌ترین سواحل لنکاوی است. اگر عاشق فعالیت‌های آبی و آدرنالین هستید این ساحل می‌تواند حسابی شما را سرگرم کند.
برخی از این بازی‌ها و ورزش‌ها شامل

  • جت اسکی‌سواری
  • پاراگلایدر
  • غواصی
  • شنا

می‌شود و اگر دوست دارید از سرعت و هیجان بیشتری لذت ببرید می‌توانید گردش با بابانا را امتحان کنید. پانتای سنانگ یکی از زیباترین غروب‌های جزیره را دارد بنابراین عصر کمی زودتر به ساحل بروید و به تماشای غروب خورشید در پهنه افق بپردازید.

 

پانتای سنانگ

 

راهنمای گردش ۴۸ ساعته در لنکاوی مالزی


به تور جزایر ملحق شوید

لنکاوی در حقیقت بخشی از یک مجمع‌الجزایر 104 جزیره‌ایست که خیلی از آن‌ها اصلا مسکونی نیستند. یعنی شما می‌توانید با تورهای قایق سواری به دیدن جزایر و زیبایی‌های طبیعی آن‌ها بروید و از گردش در سواحل‌شان لذت ببرید.
یکی از پر بازدیدترین جزایر در این مجموعه Pulau Dayang Bunting است. شما می‌توانید به تورهای هدایت شده ملحق شوید و به بازدید جزایر بروید و یا خودتان قایق کرایه کنید و با آزادی بیشتری به گردش بپردازید.

 

 جزایر ملحق


از دوریان پرنانگین بالا بروید

لنکاوی پر از آبشارهای زیبا و دیدنی است اما یکی از آن‌ها که نباید از دست‌شان داد دوریان پرنانگین است. این آبشار که یکی از معروف‌ترین نقاط گردشی جزیره محسوب می‌شودآخر هفته میزبان شلوغی گردشگران و مردم محلی است.
بنابراین خیلی بهتر است وسط هفته برای پیک‌نیک و گردش بروید تا آزادی عمل بیشتری داشته باشید. مسیرهای مختلف به شما شانس دیدن مناظر متنوعی را می‌دهد. از هر مسیر که گردش‌تان را شروع کنید در نهایت تنها یک استخر آب زیر آبشار وجود دارد که به آن می‌رسید.

 

دوریان پرنانگین

مطالب مرتبط