بهترین سفرها برای فرار از گرمای تابستان

فرقی نمی‌کند به دنبال مقصدی تابستانی برای تجارب جدید و هیجانی باشید و یا به فراری عاشقانه فکر می‌کنید هر چه باشد انتخاب مقصد تابستانی می‌تواند دلهره‌آور و چالش برانگیز باشد. بیشتر مردم آفتاب و تعطیلات تابستانی را دوست دارند، اما از طرفی افرادی هم هستند که به سختی می‌توانند آفتاب سوختگی، رطوبت ناشی از عرق و پشه را تحمل کنند. شاید بخواهید از گرما فرار کرده و تعطیلات تابستانی خنکی را پشت سر بگذارید. ما در این مقاله شما را با مقاصد خنک و دل‌انگیز تابستانی آشنا می‌کنیم.

 

کانادا، نوا اسکوشیا، کیپ برتون

دلایل زیادی برای دوست داشتن نوا اسکوشیا از جمله مناظر نفس گیر، غذاهای دریایی خوشمزه، ساکنان مهربان و درجه حرارت تابستان خنک وجود دارد. کیپ برتون هر تابستان با زیبایی طبیعی دیدنی و جذاب، سواحل زیبا، موسیقی سنتی سلتی و شانس تماشای نهنگ‌ها، دلفین‌ها، شیرهای دریایی، عقاب‌ها و انواع دیگر یک فرار تابستانی به خصوص خاص و بی‌نظیر را ارائه می‌دهد. مخصوصا این استان برای غذاهای دریایی شهرت دارد. هر غذایی که سفارش دهید احتمالا همان روز از آب‌های سرد آتلانتیک شمالی صید شده است. اگر وقت دارید، حتما از مسیر Cabot Trail، از جادهای که در امتداد صخره‌های کنار اقیانوس می‌گذرد، حرکت کنید و از تماشای مناظر سحرانگیز و رویایی لذت ببرید.

 

بخوانید: آشنایی با مدرن‌ترین شهرهای دنیا

 

 

آمریکا، کالیفرنیا، سانفرانسیسکو

مردم محلی و گردشگران به یک اندازه عاشق زیبایی‌های نفسگیر کالیفرنیا و خلیج شهر هستند و اینجا یکی از بهترین مقصدهای جهان برای سفر تابستانی است. میانگین هوا در اینجا 19.5 درجه سانتیگراد است. اگر هوا برای شما زیاد خنک بود لباس‌های بهاری بپوشید و از گشت و گذار لذت ببرید، یا به فعالیت‌های بی‌شمار جذاب و سرپوشیده مثل موزه تله کابین، رانندگی روی پل دروازه طلایی در خیابان لومبارد و کاوش در آکادمی علوم کالیفرنیا، یکی از بزرگ‌ترین، ابتکاری‌ترین و سازگار با محیط زیست موزه‌های تاریخ طبیعی کره زمین بپردازید. فرقی نمی‌کند هوا چطور باشد، سوپ ماهی ماهی‌فروشان Wharf را از دست ندهید.

 

 

روسیه، سن پترزبورگ

ژوئن (خرداد) زمان فوق‌العاده‌ای برای سفر به سن پترزبورگ است، مخصوصا اگر بخواهید پدیده شب‌های سفید سن پترزبورگ را برای یک بار هم که شده با چشم‌های خودتان تماشا کنید. البته در این دوره هتل‌های سن پترزبورگ پر هستند و باید از قبل‌تر محل اقامت‌تان را مشخص کنید. تابستان سن پترزبورگ از ژوئن تا آگوست (خرداد تا مرداد) است که در این دوره میانگین دمای شهر 21 درجه سانتیگراد می‌رسد. در طول شب‌های سفید شما می‌توانید به شب زنده‌داری بپردازید و از موزه‌های شبانه دیدن کنید، در امتداد رودخانه قدم بزنید و در جشنواره‌ها شرکت کنید و در نهایت سفر خود را با خرید سوغاتی‌های جذاب سنت پترزبورگ به پایان برسانید.

 

 

هند، کشمیر

آیا هیچگاه به مقصدی سرد و برفی در تابستان فکر کرده بودید؟ کشمیر استان زیبا و بهشتی هند که از مهم‌ترین و شناخته شده‌ترین شهرهای آن به گولمارگ، پاهالگام و سرینگر اشاره کرد که در تابستان‌ها میزبان سیل جمعیت گردشگران تور هند فراری از گرما می‌شوند. کشمیر با قله‌های برفی و هوای کاملا خنک از مقاصد برجسته هند محسوب می‌شود، که دره‌های سرسبز و در شمالی‌ترین قسمت شبه قاره هند واقع شده است. یکی از جاهای فوق‌العاده‌ای که باید در سفر به کشمیر دیدن کنید پری محل است.

 

بخوانید: معرفی شهرهای قدیمی و برجسته آسیا

 

 

دانمارک، کپنهاگ

جولای گرم‌ترین ماه سال در کپنهاگ است و دمای متوسط فقط 18 درجه سانتیگراد است. باغ تیولی در هوایی بسیار دل‌انگیز با انواع کنسرت‌ها و رویدادهای هوای باز مردم را به سمت خود می‌کشاند. اینجا یکی از زیباترین شهرهای اروپا برای سفر است که می‌توانید در آن سواحل بکر را به همراه یک فضای تفریحی سرگرم کننده، موزه‌ها و قلعه‌ها کشف کنید. به علاوه در جزیره Funen، در نزدیکی کپنهاگ، زادگاه هانس کریستین اندرسن را می‌توانید پیدا کنید که دارای باغ‌های عمومی رنگارنگ، قلعه‌ها و خانه‌های مسکونی است. آلبرگ که در شمال جوتلند واقع شده حتی از اینجاها هم خنک‌تر است. اما اگر واقعا به دنبال یک ماجراجویی سردسیر هستید بر فراز گرین‌لند پرواز کنید و به سمت یخچال اسکی بروید.

 

 

چین، سیچوان، دریای بامبو

دریای بامبو در مرز شهرستان‌های جیانگ‌آن یین‌بین در استان سیچوآن واقع شده است. این جنگل که در 120 کیلومتر مربع گسترده شده، دارای 28 قله زیبا و خیره کننده است و یکی از زیباترین جنگل‌های دنیا به شمار می‌رود. هوای تمیز و خنک، دیوارهایی از امواج سبز رنگ و دوری از سر و صدای زندگی انسانی این جنگل خیره کننده و کم نظیر را به مقصدی ستودنی برای تابستان تبدیل کرده است. هوای این جنگل بزرگ بسیار خنک بوده و رطوبت مطبوعی در آن جریان دارد. شما با سفر به این منطقه غیرمعمول نه تنها از تماشای مناظر طبیعی لذت خواهید برد، بلکه برای مدتی گرمای تابستان را هم از یاد می‌برید. عکس‌های این جنگل خیره‌کننده از بهترین پست‌های اینستاگرامی شما خواهد شد. در مسیرهای پیاده‌روی کاوش کنید و برای رصد حیوانات جنگلی چشم‌هایتان را تیز کنید.

 

بخوانید: جذاب‌ترین شهرهای کوهستانی دنیا

 

مطالب مرتبط