زیباترین مسیرهای صعود به انتخاب سی‌ان‌ان

پیاده‌روی در مناطق شیب‌دار کوهستانی و کوه‌پایه‌ای یکی از فعالیت‌های محبوب در طبیعت‌گردی است که تجارب منحصر به فردی را به همراه دارد. در سراسر دنیا نقاط جذاب و دیدنی زیادی وجود دارد که با کاوش در آن‌ها نه تنها فرصت دیدن مناظر زیبا و آشنایی با محلی‌ها را خواهید داشت، بلکه سفری به درون و حس و حال معنوی را هم تجربه خواهید کرد. ما در اینجا بهترین مسیرهای صعود به انتخاب سی‌ان‌ان را بررسی می‌کنیم.

 

ارمنستان و جاده ابریشم

با این که ارمنستان یکی از بهترین کشورها برای بازدید و طبیعت‌گردی است و از بهترین مسیرهای پیاده‌روی در اروپا را دارد، اما به راحتی از سمت گردشگران دنیا نادیده گرفته می‌شود. مسیر جاده ابریشم در ارمنستان 11 روز طول می‌کشد که در طی آن نه فقط مناظر زیبا و پرندگان در حال پرواز را می‌بینید، بلکه بر سر راه به مناطق تاریخی مثل صومعه‌های ثبت در یونسکو مثل Sanahin و Haghpat می‌رسید، و با عبور از قله‌های حماسی و گذر از میان جنگل‌های سر سبز مسیر را ادامه می‌دهید. در این مسیر جذاب شما حتی از قله آراگاتس بلندترین کوه کشور هم دیدن خواهید کرد.

 

 

اتریش و آلمان، مسیر Lechweg

این مسیر 9 روزه از شهر باواریایی از Fussen شروع شده و در امتداد رودخانه Lechweg ادامه می‌یابد، تا به منبع آن در ایالت Vorarlberg در اتریش برسد. این مسیر از نقاط برجسته و شگفت‌انگیزی مثل قلعه‌های سلطنتی شاه لودویگ دوم از باواریا و دریاچه‌های کریستالی آلمان گذر کرده و از طریق مسیرهای پیاده‌روی پارک ملی Tiroler Lech، یک منطقه حفاظت شده که با چمنزارهای سبز و آب‌های فیروزه‌ای پرشده امتداد می‌یابد. برای گذر از این مسیر متکی به خود هستید و خبری از تورهای شده خصوصی نیست. اما نگران نباشید تدابیری اندیشیده شده تا بازدیدکنندگان مسیر نگران اقامتگاه و وعده‌های غذایی خود نباشند. بنابراین فقط کوله‌تان را ببندید و کفش راحت به پا کنید.

 

بخوانید: جدیدترین مسیرهای کاوش و صعود در دنیا

 

 

هند، هیمالیا، Indus

در حالی که سفر به هیمالیا بسیار جادویی و برای اغلب مردم دنیا غیرممکن است، پیاده‌روی در دره جذاب ایندوس تنها 3 روز طول می‌کشد. اپراتور لوکس این صعود Shakti Himalaya بوده که سفری 7 روزه را برای شما ترتیب می‌دهد. ابتدای مسیر از روستای Moncarmo بوده به سمت Matho Phu و Shang Phu ادامه می‌یابد. در این مسیر شما از مراتع سرسبز دلپذیر با هوای سالم خنک عبور کرده و مناظری خیره‌کننده را تماشا خواهید کرد. این سفر شامل توقف در چای خانه‌هانی سنتی و اقامت شبانه در چادرهای گنبدی راحت می‌شود.

 

بخوانید: خطرناک‌ترین نقاط پیاده‌روی و صعود دنیا

 

 

ایتالیا، دره ماریا، Percorsi Occitani

شبکه‌ای از مسیرهای باستانی در کوه‌های آلپ اکسیتان وجود دارد که پیاده‌روی در آن‌ها مصداق سفر به گذشته است. این منطقه یکی از زیباترین مناطق کوهستانی است و هنوز بسیاری از مردم محلی در اینجا به زبان اکسیتان صحبت می‌کنند. دره ماریا به دلیل دوری به یکی از دیده نشده‌ترین بخش‌های شمال ایتالیا تبدیل شده است. در این سفر 9 روزه شما در دره‌های زیبا غرق می‌شوید و از بکرترین مناظر دنیا، رهایی از فشارهای زندگی مدرن و سکوت و همچنین اکسیژن خالص لذت خواهید برد. در اقامتگاه‌های سنتی کوهستانی بمانید و یا با پیوستن به تور هدایت شده دیگر نگران جا و غذا نباشید.

 

 

ترکیه، آنتالیا، مسیر لیکیان

در سفر با تور ترکیه نیز فرصت پیاده‌روی‌های متفاوت را خوهید داشت. مسیر لیکیان در حوالی سواحل جنوبی ترکیه از فتحیه تا آنتایا امتداد یافته و به پیاده‌گردها این فرصت را می‌دهد، تا با پادشاهی گذشته منطقه، لیکیا آشنا شوند. این مسیر بعد از عبور از شهر باستانی Sidyma و شهر ارواح کایا، به آب‌های کریستالی می‌رسد. در واقع بعد پیاده‌روی در امتداد این مسیر شما شانس خنک شدن در آب را خواهید داشت. چند تور گردشی وجود دارند که تورهای هدایت شده یک هفته‌ای با شانس اقامت شبانه در قایق‌های سنتی را فراهم می‌آورند که می‌توانید به آن‌ها ملحق شوید. البته این مسیر به خوبی بدون راهنما قابل انجام است.

 

بخوانید: ۶ نقطه صعود در آسیا که باید از آنها دیدن کنید

 

 

لائوس، مسیر جنگلی Cloud

منطقه دور افتاده Houaphan در لائوس محل زندگی آخرین ببرهای وحشی هندوچین است. در این مسیر جنگلی به پیاده‌گردها و توریست‌های مشتاق این فرصت داده می‌شود که از مسیر بالا بروند و این موجودات وحشی و کمیاب را با استفاده از دوربین‌های مانیتور شده تماشا کنند. این سفر چند روزه هدایت شده به قله Phou Louey، سومین کوه بلند لائوس است که همچنین شامل اقامت یک شبه در کلبه‌های بامبو و زمان تماشای حیوانات وحشی در Paltng Nied Salt Lick می‌شود. با رفتن در این مسیرها شما از مناظر جنگلی گرمسیری، هوای خنک و تمیز و تماشای حیوانات مختلف و گونه‌های گیاهی لذت خواهید برد.

 

بخوانید: ۷ کوه در آسیا مناسب برای کوهنوردی

 

مطالب مرتبط