بهترین کارهای خانوادگی در چیانگ مای

چیانگ مای به عنوان یکی از مهم‌ترین مقاصد شمال تایلند مقصد مناسبی برای سفرهای خانوادگی است. احتمالا وقتی همه جا حرف از تاریخ و فرهنگ، و همچین معابد تاریخی این شهر می‌زنند تصور کنید سفر خانوادگی به این شهر آن هم همراه بچه‌ها خارج و تحمل و حوصله‌شان باشد. اما اشتباه نکنید در سفر با تور تایلند فعالیت‌های جذابی وجود دارد که می‌توانید در کنار هم انجام دهید در منطقه چیانگ‌مای انجام دهید و از آن‌ها لذت ببرید.

 

باغ وحش

بازدید از باغ وحش چیانگ مای روزی فوق‌العاده را به تمامی اعضای خانواده از کوچک تا بزرگ هدیه می‌دهد و محل مناسبی برای تفریحات جذاب همراه بچه‌ها در چیانگ مای است. این باغ وحش محل زندگی بیش از 400 گونه حیوانات از جمله: کوالا، پنگوئن، فلامینگو، زرافه، گورخر، فیل، پاندا، شتر، شیر، ببر و موارد دیگر است. از دیگر بخش‌های جذاب این باغ وحش می‌توان به مسیر واک اسکای، آکواریوم آب شیرین و گنبد برفی اشاره کرد. هر وقت گرسنه شدید می‌توانید در این مجموعه از خوردن غذاهای خوشمزه تایلندی و بین‌المللی و همچنین گزینه‌های مخصوص کودکان سفارش دهید و نوش جان کنید.

آدرس: Chiang Mai Zoo, 100 Huaykaew Road, Chang Wat, Chiang Mai, Thailand

 

 

کانیون

از گرمای چیانگ مای به Hang Dong Quarry که به گرند کانیون شناخته می‌شود،  فرار کنید. این دره که در فاصله 45 دقیقه‌ای چیانگ مای واقع شده فرصت شنا را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید روی قایق‌های بامبو در این دره استراحت کرده و یا به تماشای مناظر اطراف بپردازید. به علاوه رستوران The Tuang Thong Canyon View غذاهای خوشمزه‌ای مثل نودل‌ها، نوشیدنی‌های کافئین‌دار، اسموتی‌ها، بستنی و نوشیدنی‌ها را عرضه می‌کند. شما در اینجا می‌توانید از خوردن مرغ کبابی لذت ببرید و یا از غرفه‌های محلی خوراک نارگیل بخرید. بی‌شک آب بازی و شنا در حاشیه این دره برای بچه‌ها ونوجوانان بسیار جذاب و لذت‌بخش خواهد بود.

آدرس: Grand Canyon Chiang Mai, Hangdong, Chiang Mai, Thailand

 

بخوانید: آشنایی با اکوتوریسم در چیانگ مای

 

 

یکشنبه بازار

اگر تصادفا یکشنبه را در چیانگ مای هستید، حتما از یکشنبه بازار دیدن کنید. این بازارگردی فعالیتی چند ساعته و رایگان برای اعضای خانواده است که باعث رضایت همه می‌شود و جز بهترین بازارهای چیانگ‌مای به حساب می‌آید. شما در این کاوش غرفه‌های فروش صنایع دستی، سوغاتی و آثار هنری قبیله‌های تپه‌ای را مشاهده خواهید کرد. به علاوه می‌توانید از طیف متنوع غذاهای محلی هم امتحان کنید. سعی کنید روزتان را زودتر شروع کنید تا درگیر ازدحام زیاد گردشگران و بازدیدکنندگان محلی نشوید.

آدرس: Sunday Market, Rachadamnoen Road, Si Phum, Chiang Mai, Thailand

 

 

دریاچه Huay Tung Tao

این دریاچه با 20 دقیقه رانندگی از مرکز شهر چیانگ مای واقع شده است. همچون یک محلی به این دریاچه بروید و در یکی از کلبه‌های بامبو مشرف به دریاچه و کوه‌های باشکوه Doi Pui بمانید و استراحت کنید. کودکان می‌توانند ساعت‌ها در دریاچه شنا کنند، وقت خود را به قایق سواری بگذرانند یا از میان وعده‌های محلی خوشمزه امتحان کنند. برای پدر و مادرها این دریاچه و ماندن در کلبه‌ها فرصت خوبی است تا استراحت کنند، به خواندن کتاب مشغول شوند و نوشیدنی خنک بنوشند.

آدرس: Huay Tung Tao Lake, Don Kaeo, Chiang Mai, Thailand

 

بخوانید: بهترین رستوران‌های محلی چیانگ مای

 

 

پارک طبیعی فیل

پارک طبیعی فیل یکی از مهم‌ترین پروژه‌های حفاظت از فیل‌ها در تایلند است. این پارک که در حومه شهر چیانگ مای واقع شده، دارای 35 فیل سالم و قبراق است که برخی از آن‌ها واقعا از شرایط بدی نجات پیدا کرده‌اند. اگر یک روز را برای پیکنیک به این پارک جنگلی بیایید هم فرصت تفریح و سرگرمی را خواهید داشت و هم در غالب گردشی آموزنده برای بچه‌ها مناسب خواهد بود.

آدرس: Elephant Nature Park, 209/2 Sridom Chai Road, Kuet Chang, Mae Taeng, Chiang Mai, Thailand

 

 

Wat Phra Doi Suthep

نیرویتان را جمع کنید از 300 پله این معبد مقدس بالا بروید. این معبد یکی از مقدس‌ترین معابد منطقه و از مشهورترین معابد تایلند است که همچون افسانه‌ها بالای کوه واقع شده و اغلب بین ابر و مه پنهان است. در حالی که گنبد مخروطی و طلایی رنگ این معبد زیر نور خورشید می‌درخشد پشت آن نمایی خیره کننده و دیدنی از چیانگ مای ارائه می‌دهد. برای افرادی که دارای فرزند خردسال هستند این معبد مناسب نیست اما شکی نیست همراه نوجوانان به شما خوش خواهد گذشت.

آدرس: Wat Phra That Doi Suthep Road Tambon, Su Thep, Chiang Mai, Thailand

 

 

چیانگ مای ایکس سنتر

اگر در سفر با کودکان و نوجوانان به دنبال تجربه آدرنالین هستید پس به ایکس سنتر بروید. شما در این مجموعه می‌توانید از تفریحاتی همچون تورهای ATV، کارتینگ سرپوشیده، موتورسواری چهارچرخ، بانجی جامپینگ، پینت بال، مسیرهای دوچرخه‌سواری، و زوربینگ لذت ببرید.البته توپ‌های زوربینگ در ینجا مخصوصا کودکان است. اگر به دنبال روزی پرنشاط و ماجرایی هستید بیشتر از این فکر نکنید و به این مرکز تفریحی بروید.

آدرس: Chiangmai X-Centre, 816 Moo 1, Maerim – Samoeng Road, Rim Tai, Mae Rim, Chiang Mai, Thailand

 

بخوانید: مراکز ماساژ و اسپا در چیانگ مای

 

مطالب مرتبط