سفرهای روزانه از گوا، راهنمای بهار 99

گوا به خودی خود خوش منظر بوده و از همین رو مقصد تعطیلات بسیاری از گردشگران است. در این شهر سرگرمی ها و جاذبه های گردشگری فراوانی وجود دارند که می توانید روزها خود را با آن ها مشغول نگه دارید؛ اما برای افزایش جذابیت تجربه سفر به گوا، توصیه می شود فراتر از مرزها بروید زیرا نقاط خوبی برای کشف وجود دارد. از زیبایی های طبیعی چورلا قات و حیات وحش نرسا گرفته تا آبشارهای "Dudhsagar"، که به شما انتخاب‌های زیادی برای سپری کردن تعطیلات‌تان در سفرهای روزانه‌تان با تور هند می‌دهد.

 

نرسا

باید حدود دو ساعت از شهر گوا رانندگی کنید تا به نرسا برسید و شاهد بهترین مناظر طبیعی هند باشید. نرسا یک دهکده خوش منظره و تماشایی است. نرسا در دامان "Ghats" غربی و در میان جنگل ضخیم دره "Mahadayi" واقع است. رفتن به این دهکده برای علاقه‌مندان به حیات وحش، دوستداران طبیعت و گشت و گذار به شدت توصیه می‌شود. در این شهر همچنین در حدود 276 گونه پرنده زندگی می‌کند؛ که این دهکده را به مکانی ایده‌آل برای متخصصان کشاوری و مراقب پرندگان تبدیل کرده است. مسیرهای پیاده روی سرسبز و پوشیده شده از جنگل‌های سبز و درختان، مناظر پر زرق و برق، چشم‌انداز زیبای حیوانات وحشی هستند؛ چه چیز دیگری می‌توانید در اینجا بخواهید؟

 

 

چورلا قات

اگر به دنبال آرامش و انزوا هستید، چورلا قات جایی در "Ghats" غربی است که در مرز ماهاراشترا - کارناتاکا-گوا قرار دارد. بهترین ویژگی در مورد این مقصد گردشگری تنوع زیستی است. همچنین، این مکان پر است از آبشارها و طبیعت زیبای هند و همین موضوع اینجا را به مکانی مناسب برای دوستداران طبیعت تبدیل کرده. در این مکان گردشگری، راه‌های جنگلی پر از ماجراجویی را برای پیاده‌روی پیدا خواهید کرد. معروف‌ترین نقاط اینجا قله لاسنی تم و آبشارهای "Twin Vajra" هستند.

 

بخوانید: جذاب‌ترین دلایلی که شما را مسافر بمبئی می‌کند

 

 

دندلی

اگر روحیه‌ای ماجراجویانه داشته باشید و از اقامت آرام در یک استراحتگاه جنگلی لذت ببرید، آنگاه دندلی تبدیل به یکی از بهترین مقصدهای گردشگری برای سفر روزانه می شود. از شهر گوا باید دو ساعت رانندگی کرد تا به این منطقه رسید. آرامش، منظره حیات وحش سرشار و بی بدیل، یک جنگل برگریز و مناظر سرسبز، دندلی را به محلی بی‌نظیر برای سفر و گردشگری تبدیل می‌کند. سفرهای سافاری، قایقرانی در آب‌های خروشان، قایق سواری، دوچرخه سواری در کوهستان، راپلینگ و پیاده‌روی از تجربیات ماجراجویانه‌ای است که در آنجا انتظار شما را می‌کشند؛ به علاوه پناهگاه حیات وحش دندلی لذت تجربه سفر شما را می‌افزاید، زیرا در آنجا جانوران و گیاهان گوناگونی وجود دارند که قبلا فقط در فیلم و عکس‌ها دیده‌اید.

 

 

‌آبشار های Dudhsagar

آبشار Dudhsagar، که به معنای "دریای شیر" است، یکی از برترین آبشارهای هند محسوب می‌شود. این آبشار، در رودخانه ماندووی واقع شده و از ارتفاع 609.6 متری در حال ریزش است. تماشای این ریزش‌ها به حدی نفس‌گیر است که آن را به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی شهر گوا تبدیل کرده است. آب سفید شیری، در کوهستان‌ها و محاصره کوه‌های سرسبز سرازیر می شود و منظره‌ای زیبا را ایجاد می‌کند و باعث می‌شود تجربه تماشای این چشم‌انداز زیبا خالی از لطف نباشد. بهترین زمان برای رفتن به این چشم‌انداز طبیعی فصل‌های موسمی هستند.

 

بخوانید: ۷ کافی‌شاپ ایرانی در بمبئی هند

 

 

آمبولی

این روستای مجلل در جنوب ماهاراشترا با ارتفاع 690 متر (2،263.8 پا) واقع شده است و "ملکه ماهاراشترا" خوانده می‌شود. آمبولی با داشتن آبشارهای بی‌شمار، مناظر زیبا و انبوه گیاهان و جانوران، مکان مناسبی برای گذراندن لحظات آرام و آرامش بخش است. دوربین خود را شارژ و آماده داشته باشید؛ زیرا قرار است شاهد برخی از زیبا‌ترین گونه‌های پرندگان، باشید که زیبایی این جاذبه گردشگری را دو چندان کرده است. اینجا یکی از بهترین نقاط گوآ برای عکاسی است. آبشارهای آمبولی، قلعه ماداوگاد و معبد هیرانیا کاشی از نقاط برجسته برای بازدید در این روستا هستند.

 

 

ونگورلا

ونگورلا واقع در ماهاراشترا، شهری جذاب است که به دلیل معابد، سواحل شفاف ماسه سفید، صخره‌های ونگورلا، مزارع انبه و کوزه و هنرهای مردمی آن به نام داشاواترا معروف است. معابد معروف در اینجا معبد Shri Vithoba، معبد شیوا Sageshwar ، معبد Mauli Devi و معبد Sateri Devi است. سواحل محبوب این شهر عبارتند از ساحل شیرودا، ساحل نیواتی، ساحل واینگانی، ساحل موچماد و ساحل ساگارزاروار. طیف وسیعی از ورزش‌های آبی نیز به همراه غذاهای دریایی در این شهر در دسترس هستند.

 

بخوانید: زیباترین آثار باستانی یونسکو در هند

 

 

کاروار

کاروار که در محل اتصال دریای عمان و رودخانه کالی واقع شده، شهری کوچک است که سواحل زیبای گوا در این منطقه نیز واقع شده است. تماشای دلفین‌ها، قایق‌های موز سواری و انواع تفریحات آبی از فعالیت‌های محبوب در این منطقه هستند. و مهم‌ترین چیز برای تجربه در کاروار، غذاهای خوشمزه آن است که مواد اصلی آن ماهی، برنج  است.

 

مطالب مرتبط