جاذبه‌های اصلی شهر کرابی را بشناسید

شهر کرابی مرکز استان کرابی با داشتن مناظر زیبا، صخره‌های آهکی دریایی و آب‌های شگفت‌انگیز و کریستالی دریای آندامان شهرتی جهانی پیدا کرده است و همه روزه افرادی با تور تایلند به این مناطق بکر و زیبا می ‌روند. با وجود این که از اواخر دهه ۸۰ هجوم گردشگران به این منطقه شدت گرفت اما در کمال تعجب، خود شهر آنچنانی دچار تغییر و تحول نشده است. با سفر به شهر کرابی واقع در دهانه رودخانه کرابی، فضایی آرام و آرامشبخش را تجربه خواهید کرد. این شهر با ۲۵ هزار نفر جمعیت جاذبه‌های دیدنی مختلفی را در خود جای داده که به اختصار در اینجا معرفی می‌کنیم.

 

غار تایگر- وات تام سوا

معبد غار ببر یا Wat Tham Sua تجربه‌ای معنوی را در پس‌زمینه دیدنی طبیعت به بازدیدکنندگان خود ارائه می‌دهد. این معبد که در نزدیکی شهر کرابی واقع شده یکی از بهترین شگفتی‌های طبیعی کرابی است و قطعاً ارزش بازدید دارد. این معبد که در دل جنگل و در غارهای طبیعی شکل گرفته جایی‌ست که راهبه‌ها در محیطی معنوی و طبیعی زندگی می‌کنند و تعلیم می‌بینند. نمادها و یادگارهای تاریخی زیادی در این معبد وجود دارد اما جاذبه واقعی "رد پای بودا" است. برای رسیدن به معبد باید از باید ۱،۲۷۲ پله بالا بروید که خود چالشی واقعی محسوب می‌شود. اما منظره بالا و آب و هوا فوق‌العاده بوده و ارزش این سختی را خواهد داشت. این مکان بی‌نظیر هنگام طلوع و غروب آفتاب از هر زمان دیگی ستودنی‌تر است.

 

 

خائو خاناب نام

کوه‌های خیره‌کننده Khao Khanab Nam با 100 متر ارتفاع یکی از دیدنی‌ترین نقاط کرابی هستند که همه آن‌ها را می‌شناسند. این شگفتی‌های طبیعی که حکم دروازه کرابی را دارند و از بین‌شان رودخانه عبور می‌کنند در واقع صخره‌هایی سنگ آهکی هستند که به نقطه‌ای محبوب برای عکاسی بدل شده‌اند. اما به جز این ویژگی‌های دیگری هم در آن‌ها پنهان شده است. غارهایی با مجموعه‌ای از استالاگمیت‌ها و استالاکتیت‌ها قطعا ارزش کاوش را دارند، اگرچه این مکان برای تعداد زیادی اسکلت انسانی پیدا شده و تئوری‌های پیرامون مرگ آن‌ها نیز به شهرت رسیده است. علاوه بر دروازه کرابی، غارها و اسکلت‌ها، شما می‌توانید از یکی دو کوه این مجموعه بالا بروید و از تماشای طبیعت تایلند غرق در تحیر شوید. شما می‌توانید خیلی راحت و با یک قایق سواری یک ربعه به خائو خاناب نام برسید. از جنگل مانگروی محل دیدن کنید و به دهکده ماهیگیری کوه کلانگ بروید. فراموش نکنید در این گردش با خودتان لوسیون و کرم ضد آفتاب ببرید.

 

 

برکه زمرد کرابی

بی‌شک یکی از شناخته شده‌ترین بخش‌های زیبای کرابی برکه زمرد آن است که به مرداب کریستال شناخته می‌شود و در پارک جنگلی  Thung Teao واقع شده است. این جنگل با تنوع زیستی شگفت‌انگیزی پر شده که بی برو و بگرد برکه زمرد بهترین آن‌هاست. برای طبیعت‌گردها این پارک طبیعی که در Khao Pra-Bang Kram واقع شده پر از دیدنی‌های متنوع جانوری و گیاهی است. برخی از این موجودات حتی در خطر انقراض هستند. درختان جنگل قدمت زیادی دارند و تا آسمان قد کشیده‌اند.

 

بخوانید: جذابترین تفریحات آبی در کرابی

 

 

چشمه آب داغ کرابی

چشمه‌های آب داغ کرابی که به درمان و تسکین بخشی بدن شهرت دارند در اصل حوضچه‌هایی با آب گرم هستند که گرمای آن‌ها منشا آتشفشانی دارد. آب‌ آنها به طور متوسط ۳۵ تا ۴۰ درجه سانتیگراد دما داشته و همراه با نمک‌های معدنی طبیعی هستند که گفته می‌شود انواع امراض همچون روماتیسم و سیاتیک را درمان می‌کنند. حسی فوق‌العاده است اگر تصور کنید در وان آب داغ سنگی در دل طبیعت لم داده‌اید. گردشگران به این وان‌های آب داغ می‌روند و با شناور شدن روی سطح صیغل خورده آن‌ها به آرامش می‌رسند. این چشمه‌ها نیز در پارک طبیعی جنگلی Thung Teao واقع شده‌اند.

 

بخوانید: ۷ ماجراجویی طبیعی و جذاب در کرابی

 

 

بام خائو نگون ناک

بام خائو نگون ناک زمین صعود برای عاشقان طبیعت و گردش است که منظره شگفت‌انگیزی رو به طبیعت گرمسیری به نمایش می‌گذارد. این بام که در نونگ تال در حدود ۳۰ کیلومتری شمال غربی شهر کرابی واقع شده و ۵ کیلومتر مسیر پیاده‌روی و صعود ارائه می‌دهد. البته این مسیر آنقدرها هم آسان نبوده و توصیه می‌کنیم حتما با خودتان یک راهنما ببرید. حتی برخی از تورهای هدایت شده هم به این محل می‌برند. در این مسیر تقریبا چهار یا پنج کیلومتری شما احساس ایندیانا جونز در جستجوی گنج را خواهید داشت. رسیدن به بالاترین منظره واقع در ۵۶۵ متری از سطح دریا حدود دو ساعت و نیم زمان طول می‌کشد. صعود کار دشواری نیست اما حداقل شرایط جسمی مناسب لازمه طی نمودن مسیر است. در طول مسیر شما با جریان آب، دو بام تماشایی، یک آبشار و مناظر پانوراما روبرو خواهید شد.

 

بخوانید: مکان‌های معروف کرابی برای شبکه‌های اجتماعی

 

مطالب مرتبط