زیباترین باغ‌های پروانه که باید در سال ۲۰۱۸ از آن‌ها دیدن کنید

پروانه‌ها یکی از گونه‌های جانداری بسیار محبوب دنیاست و تقریبا همه مردم از کودکی برای تماشا و گرفتن این موجودات ظریف و دوست‌داشتنی هیجان زیادی داشتند. بعدها مطالعات گسترده‌ای بر روی این موجودات زیبا صورت گرفت تا این که برای حفظ و تحقیق بر روی آن‌ها و همینطور جاذبه گردشی برای مردم، انواع باغ‌ها، پارک‌ها و گلخانه‌های مخصوص تاسیس شد. ما در این مقاله به بهترین نقاط نگه‌داری و تماشای پروانه‌ها در سراسر دنیا می‌پردازیم.

 

 

اتریش، وین، Vienna Schmetterlinghaus

 

 

اتریش، وین، Vienna Schmetterlinghaus

 

 

Vienna Schmetterlinghaus و یا خانه پروانه‌های پادشاهی درست در قلب شهر و کنار پارک بورگارتن قرار گرفته است. خانه پروانه یکی از ساختمان‌های کاخ هافبور است که تا سال ۱۹۱۸ خانه هابسبورگ‌های اتریش بود. در بورگارتن (باغ امپراطوری) در سال ۱۹۰۱ گلخانه‌ای به سبک هنر جدید به دست معمار فریدریش اومان طراحی شد. این خانه پروانه قبل از این که در سال ۱۹۹۸ به گلخانه نخل مجلل و باشکوه منتقل شود، در Wustenhaus Schönnbrunn رو نمایی شده بود. این گلخانه با داشتن گنبدهای شیشه‌ای عظیم محلی بسیار مناسب برای پرورش گل و گیاه بوده و فضای داخلی‌اش با انواع حوضچه، فواره، گیاهان و پروانه‌های آزاد و رها زینت داده شده است. در حال حاضر ۴۰۰ پروانه در فضای این گلخانه زندگی می‌کنند.

آدرس: Vienna Schmetterlinghaus, 1010 Wien, Austria

تلفن: +43 153 385 70

 

 

 

سنگاپور، باغ پروانه فرودگاه چانگی

 

 

سنگاپور، باغ پروانه فرودگاه چانگی

 

 

باغ پروانه سنگاپور بی‌شک تنها باغی است که در محل یک فرودگاه قرار گرفته است. این فرودگاه مجهز به استخر شنا، سینما و گیاهانی مثل گل آفتاب‌گردان، کاکتوس و باغ‌های ارکیده بوده و شما می‌توانید در تور سنگاپور باغ پروانه را در ترمینال ۳ فرودگاه پیدا کنید. در این باغ بیش از ۱۰۰۰ قطع پروانه در بیش از ۴۰ گونه محلی مالزیایی نگه‌داری می‌شوند. همچنین این باغ شامل مجموعه کاملی از آبشار ۶ متری، جنگل گل‌ها، همچنین پوشش گیاهی می‌شود تا محیطی مناسب و طبیعی برای زندگی و پرورش پروانه‌ها ایجاد شود. همچنین سقف گنبدی آن ضمن تهویه مناسب هوا، فضای بیشتری برای پروازشان فراهم می‌کند. مسیرهای پیاده‌رو شما را به این باغ که در سال ۲۰۰۸ افتتاح هدایت می‌کنند.

آدرس: Changi Airport Singapore, Airport Boulevard, Singapore

تلفن: +65 659 568 68

 

 

معرفی بهترین مناطق طبیعت‌گردی در سنگاپور

 

 

دانمارک، نکسو، پارک پروانه بورن‌هلم

 

 

دانمارک، نکسو، پارک پروانه بورن‌هلم

 

 

پارک پروانه بورن‌هلم در حاشیه نکسو در جزیره زیبای دانمارکی بورن‌هلم در دریای بالتیک قرار گرفته است. پارک بورن‌هلم که در سال ۱۹۹۷ تاسیس شد دارای گلخانه‌ای بود که امروز میزبان پروانه‌های رنگی نقاشی شده زرد و نارنجی گرمسیری است. در حال حاضر خانه پروانه بیش از ۱۰۰۰ پروانه همراه با گل و گیاه برای تغذیه و زندگی آن‌ها را در خود جای داده است. اگر از پروانه‌ها چیزهایی بدانید می‌توانید انواع گونه‌های آن‌ها را از سراسر دنیا شناسایی کنید. حتی در این خانه پروانه نمونه‌هایی از بومی آمریکای مرکزی و کارائیبی نیز می‌توانید ببینید.

آدرس: Bornholm Butterfly Park, GI Ronnevej 14B, 3730 Nexo, Denmark

تلفن: +45 564 925 75

 

 

پارک هنر پروانه نیاگارا

 

 

پارک هنر پروانه نیاگارا

 

 

پارک هنر پروانه‌ای نیاگارا بخشی از باغ‌های گیاهی‌شناسی نیاگاراست که در فالز اُتانیو در کانادا واقع شده است. پارک پروانه نیاگارا  در سال ۱۹۹۶ افتتاح شد و در حال حاضر حدود ۲۰۰۰ پروانه در ۴۵ گونه مختلف را میزبانی می‌کند. بسیاری از این پروانه‌ها از مناطق مختلف گرمسیری در جنوب آسیا، استرالیا و آمریکای جنوبی جمع‌آوری و مجموعه شده‌اند. داخل گنبد گلخانه‌ای این پارک شرایط جنگل‌های بارانی فراهم شده و گیاهان موجود هم پروانه‌ها تغذیه می‌کنند. در این گلخانه مسیری ۱۸۰ متری وجود دارد که می‌توانید در طول آن قدم بزنید و از تماشای پروانه‌ها لذت ببرید. دوربین‌تان را در دست بگیرید و به شکار لحظه‌های زیبا از این موجودات ظریف و رنگی بروید. شما می‌توانید در بخش آکواریومی که در کرم‌های پیله بسته در آن نگه‌داری می‌شوند پروانه‌هایی را تماشا کنید که از پیله خود خارج شده و آماده پرواز هستند.

آدرس: Niagara Parks Butterfly Conservatory, Niagara Parkway, Niagara Falls, ON, Canada

تلفن: +1 905 356 8119

 

 

مالزی، پنانگ، انتوپیا مزرعه پروانه پنانگ

 

 

مالزی، پنانگ، انتوپیا مزرعه پروانه پنانگ

 

 

نزدیک به شهر تلوک باهانگ در ایالت پنانگ مالزی، در مجموعه‌ای ۸ هکتاری پارک پروانه پنانگ قرار گرفته که که با تور پنانگ می‌توانید از این مکان زیبا دیدن کنید اینجا در طول سال‌های فعالیتش سعی داشته تا از گونه‌های نادر و در حال انقراض پروانه‌ای محافظت کند و با تحقیق و مطالعه بر روی آن‌ها به پرورش آن‌ها بپردازند. شبه جزیره مالای میزبان بیش از هزار گونه مختلف پروانه بوده و با این رقم یکی از بالاترین تراکم پروانه‌ای در نیا را ارائه می‌دهد. به همین ترتیب هم مزرعه پروانه پنانگ بیش از ۴ هزار پروانه از ۱۲۰ گونه نادر و حال انقراض را میزبانی می‌کند. این مزرعه اولین خانه پروانه‌ای در منطقه‌ای گرمسیری در دنیا است. در محیط مزرعه هم از ۳۰۰ گونه گیاهی در ایجاد محیطی طبیعی و تامین تغذیه پروانه‌ها به کار برده‌اند.

آدرس: Entopia by Penang Butterfly Farm, Jalan Teluk Bahang, 11050 Pulau Pinang, Malaysia

تلفن: +60 488 512 53

 

بهترین هتل‌های کوالالامپور برای عاشقان طبیعت

مطالب مرتبط