ارزان‌ترین مقاصد گردشگری ۲۰۱۸ در آب و هوای تیر ماه

یکی از بهترین ماه‌های تابستانی برای سفر، تیرماه است. هوا رو به گرمی رفته اما هنوز به سر حد سوزانندگی خود نرسیده و همچنین قیمت‌ها نیز خیلی بالا نرفته است. از آن جایی که اکثر مسافرت‌ها از نیمه تابستان به بعد انجام می‌پذیرد تیرماه وقت خوبی برای سفری آرام و به دور از شلوغی مضاعف است. بیشتر سفرها در نیم کره شمالی صورت می‌پذیرد که اغلب نیز مقاصدی ارزان هستند. بنابراین اگر قصد سفر در این ماه را دارید به این مطلب نگاهی بیاندازید.

 

 

لهستان، کراکو

 

 

لهستان، کراکو

 

 

به سختی بتوانید امکانات و ویژگی‌های مقرون به صرفه کراکو را با دیگر نقاط اروپا مقایسه کنید. تیر این شهر آب و هوای بسیار خوبی خواهد داشت، گرچه برای بعد از ظهرها نیاز به روپوش و یا ژاکت خواهید داشت. جاذبه‌های اصلی شهر بیشتر به کلیساها و قصرهای باشکوه محدود می‌شود. به علاوه شما انتخاب‌های متعددی برای هتل‌ها و اقامتگاه‌های ارزان خواهید داشت. به علاوه کراکو به داشتن گوزن‌های بریتانیایی و مرغ‌های خوشمزه بسیار شهرت دارد که خبر خوبی برای شکم‌پرستان خواهد بود. به طور کلی برای دو نفر، یک شب هتل ۴ ستاره ۶۰ دلار، و هتل ۳ ستاره ۲۰ دلار هزینه در برخواهد داشت.

 

 

مجارستان، بوداپست

 

 

مجارستان، بوداپست

 

 

بیشتر نقاط اروپا در ماه‌های مرداد و شهریور گردشگران زیادی به خود می‌بیند. اما تیرماه برای سفر به بوداپست فوق‌العاده است. زیرا با وجود این که هوا گرم شده اما به درجه بالا و غیرقابل تحمل نرسیده است. خبر خوب این که در سال‌های اخیر قیمت‌ها در بوداپست کاهش یافته و موقعیت سفر برای افرادی بیشتری فراهم آورده است. این شهر یکی از نقاط گردشی زیبا و کلاسیک اروپاست که گردشگران از سفر به آن راضی بوده‌اند. هتل‌ها نیز مقرون به صرفه بوده و شما برای دو نفر در هتلی ۳ ستاره ۶۰ دلار، و در ۴ ستاره ۷۰ دلار به ازای یک شب اقامت، هزینه خواهید داشت.

 

 

ترکیه، استانبول

 

 

ترکیه، استانبول

 

 

تور استانبول در تیر هم شلوغ است اما نسبت به مرداد و شهریور قابل تحمل‌تر به نظر می‌رسد. البته در سال‌های اخیر قیمت‌ها در این شهر بالا رفته و این در مورد هتل‌ها کاملا مشهود است. اما باز هم استانبول یکی از شهرهای مقرون به صرفه دنیا نسبت به خیلی جاهاست که گزینه‌های تفریحی فراوانی، بعضا رایگان و بدون هزینه نیز به شما ارائه می‌دهد. به طور کلی ترکیه کشوریست که حتما باید از آن دیدن کنید. مخصوصا این که دیگر نقاط آن به اندازه استانبول هم گران نیستند. بنابراین شما برای یک شب اقامت در هتلی ۳ ستاره، برای دونفر مبلغ ۳۵ دلار و در هتل ۴ ستاره ۴۵ دلار هزینه خواهید داشت.

 

 

بهترین فعالیت‌هایی که باید در اولین سفر به استانبول انجام دهید

 

 

اندونزی، بالی

 

 

بالی

 

 

تور بالی در نزدیکی خط استوا قرار گرفته و از نظر درجه حرارت هوا تقریبا در تمام طول سال یکسان بوده و تغییر زیادی به خود نمی‌بیند. خوشبختانه تیرماه فصل بارندگی نبوده و شما می‌توانید با خیال راحت به آن سفر کنید. گرچه همیشه احتمال بارندگی وجود دارد اما مدت آن طولانی نبوده و خیلی زود تمام می‌شود و همه چیز به حالت عادی بر می‌گردد. اگر فقط در سایت‌های معروف و بزرگ دنیا به تحقیق درباره بالی بپردازید ممکن است تصور کنید که این جزیره فقط مختص به هتل‌های گران‌قیمت است در حالی که اینطور نیست و شما گزینه‌های ارزان نیز خواهید داشت. اگر می‌خواهید به یکی از بهترین سواحل در تیر سفر کنید حتما بالی را در نظر داشته باشید. این جزیره مقصد زوج‌های جوان بسیاری در این ماه خواهد بود. حالا برای این که دید بهتری داشته باشید بد نیست بدانید دو نفر برای یک شب اقامت در هتلی ۳ ستاره ۳۰ دلار و برای هتلی ۴ ستاره ۴۸ دلار هزینه خواهند داشت.

 

 

تفریحات رایگان بالی برای سفری مقرون به صرفه

 

 

چین، پکن

 

 

چین، پکن

 

 

در تور چین مخصوصا پکن یکی از شهرهایی است که هر چقدر هم جاذبه و دیدنی داشته باشد اما تابستان‌هایش به معنای واقعی داغ و خسته‌کننده است. بنابراین اگر قصد سفر به این شهر را دارید تیرماه از بهترین زمان‌هایی‌ست که قبل فرو رفتن شهر در گرما، باید به آن سفر کنید. البته پکن یکی از مهم‌ترین شهرهای دنیا از گذشته تا به کنون بوده که جاذبه‌های دیدنی و فعالیت‌های متنوعی را ارائه می‌دهد. همچنین هتل‌ها و غذاها بسیار مقرون به صرفه‌تر از بیشتر نقاط چین است. به همین دلیل بهتر است از این فرصت خوب استفاده کنید تا با تور چین چندین شهر این کشور را بگردید، تا این که مستقل و به صورت انفرادی به آن سفر کنید. اگر مثل موارد بالا بخواهیم دو نفر را در نظر بگیریم، شما باید برای هتل ۳ ستاره ۵۴ دلار و برای هتل ۴ ستاره ۸۱ دلار بابت یک شب اقامت بپردازید.

 

 

بهترین کارهایی که می‌توانید در پکن انجام دهید

 

 

مالزی، کوالالامپور

 

 

مالزی

 

 

تور مالزی  سفر به یکی دیگر از کشور‌های نزدیک به استوا است که تمام طول سال هوای گرمی دارد. در حالی که این شهر مرداد بارندگی‌های قابل توجهی به خود می‌بیند، در عوض تیر خشک‌ترین ماه آن است. از آن جایی که کوالالامپور خیلی سریع پیشرفت کرده و به شهری مدرن تبدیل شده، در تمام طول سال میزبان گردشگران زیادی از سراسر دنیا است. با این همه مالزی ارزان‌ترین کشور جنوب شرقی آسیا نیست اما وقتی به کوالالامپور سفر می‌کنید شاهد نقاط مثبتی خواهید بود که نسبت به دیگر نقاط دنیا مقرون به صرفه‌تر به نظر می‌رسد. مثلا اگر شما برای دو نفر در هتلی ۳ ستاره اتاق رزرو کنید باید ۲۹ دلار برای یک شب اقامت بپردازید و برای هتلی ۴ ستاره ۴۳ دلار.

مطالب مرتبط