جذاب‌ترین تجارب هیجان‌انگیز در جنوب شرق آسیا

از عادی‌ترین و راحت‌ترین کارهایی که می‌توانید در جنوب شرقی آسیا انجام دهید دراز کشیدن روی ماسه‌های سفید، نوشیدن نوشابه‌های خنک و خرید غذاهای ارزان‌قیمت است. اما به حسب شرایط آب و هوایی گرمسیری در این مناطق جنگل‌های انبوه، تپه‌های دیدنی در جزایر کوچک، آتشفشان‌های فعال بزرگ، صخره‌های آهکی، فراوانی دنیای زیر آب و دیدگاه‌های شگفت‌انگیز به وفور یافت می‌شوند. تنها کاری که شما باید بکنید اینست که کفش‌های مناسب به پا کنید و به دنبال ماجراجویی‌تان بروید.

 

 

لائوس، قایق پارویی در رودخانه نام سانگ

 

 

نام سانگ

 

 

لائوس یکی از مقاصد عالی برای افرادیست که به دنبال هیجانات کم‌نظیر می‌گردند. یکی از تجارب هیجان‌انگیز لائوس شرکت در تور یک روزه قایقرانی در رودخانه‌ نام سانگ بوده و شما می‌توانید با سوار شدن در قایق‌های پارویی و همراه با هم گروهی‌ها به دیدن غارهای جذاب و گذرگاه‌های باریک بروید و به تماشای صخره‌های سرسبز آهکی بپردازید. شما می‌توانید در بازدید از لائوس به فعالیت‌های دیگری همچون صخره‌نوردی و شنا نیز بپردازید. گرچه ممکن است دچار باران‌های گرمسیری تابستانی شوید اما این هم بخشی از تجربه سفر به این منطقه است. با این همه بهترین زمان سفر به لائوس مهرماه است.

 

 

تایلند، قایقرانی در آب‌های خروشان رودخانه مائه تائنگ

 

 

مائه تانگ

 

 

در تور تایلند شمال این کشور محل مناسبی برای فعالیت‌های هوای آزاد است. شما می‌توانید با رفتن به رودخانه مائه تائنگ در ۱ ساعتی چیانگ مای، به قایقرانی بپردازید و از مناطق دیدنی همچون مراتع کشاورزی و مناطق جنگلی دیدن کنید. همچنین می‌توانید در مناطق اطراف دوچرخه‌سواری کرده و بهترین چای عمرتان را بنوشید و در نهایت از تورهای محلی یک روزه ثبت نام کنید. در این منطقه تورهای ترکیبی زیادی به صورت روزانه شما را به فعالیت‌هایی مثل قایقرانی، دوچرخه‌سواری و دیدن مراتع چای می‌برند. به علاوه شما در این سفر تجربه فوق‌العاده‌ای از انواع غذاهای محلی کسب خواهید کرد.

 

 

محبوب‌ترین غذاهای تایلند که باید آن‌ها را امتحان کنید

 

تایلند، پیاده‌روی و کمپینگ در دوئی پوئی

 

 

دئوی پویی

 

 

تنها با ۳۰ دقیقه موتورسواری دوست‌داشتنی از چیانگ مای در مسیری سرسبز به دوئی پوئی خواهید رسید. دوئی پوئی به عنوان یکی از جذاب‌ترین مناطق کمپینگ در شمال تایلند شمرده می‌شود. شما می‌توانید همراه دوستان و یا خانواده به ارتفاعات صعود کنید و زیباترین مناظر ممکن را از بالا تماشا کنید. شما بالای این کوه‌ها شاهد یکی از زیباترین غروب‌های عمرتان خواهید بود. در این مناطق سرسبز و چشم‌نواز برای مدت کوتاهی از تمام دنیای فن‌آوری دور بوده و می‌توانید تمام توجه‌تان را معطوف به جمع دوستانه و زیبایی محیط اطراف کنید. هر زمان از سال که خواستید به این منطقه سفر کنید اما در ماه‌های سرد سال، باید تجهیزات بیشتری با خود ببرید تا درگیر هوای سرد نشوید.

 

 

کامبوج، بالون سواری بر فراز آنگکور وات

 

 

کامبوج، بالون سواری بر فراز آنگکور وات

 

 

کامبوج کشوری سرسبز با جاذبه‌های طبیعی فراوان و معابد باستانی است. یکی از جذاب‌ترین تجارب این منطقه که در بین گردشگران بسیار محبوبیت دارد سواری بر بالون هوای گرم و بازدید از مناطق اطراف است. وقتی سوار بالون می‌شوید ابتدا گرمای داخل سبد را حس خواهید کرد، گرچه هنگام برخواستن از زمین کمی دچار دلهره خواهید شد اما به محض این که چشم‌تان به مناظر زیبای سرسبز و زمین زیر پای‌تان بیوفتد همه چیز را فراموش خواهید کرد. شما می‌توانید شهر باستانی آنگکور وات، درختان نخل و روستای نزدیک آن را از بالا مشاهده کنید و حدود ۲۰ دقیقه بر فراز آسمان منطقه، پرواز کرده و غروب دل‌انگیز و خیره‌کننده آفتاب را تماشا کنید. بالون هیچ هدایتی نداشته و توسط هوا به حرکت در خواهد آمد راننده نیز هرجا زمین مناسبی بیابد آن را فرود خواهد آورد. سپس با ماشین به روستا برگردانده خواهید شد. تماشای غروب آفتاب بین زمین و آسمان یکی به یادماندنی‌ترین تجارب شما در کامبوج خواهد بود.

 

 

اندونزی، بالی، صعود به کوه باتور

 

 

اندونزی، بالی، صعود به کوه باتور

 

 

صعود به کوهی آتشفشانی، یکی از فعالیت‌هایی است که حداقل یک بار در طول عمرتان باید با تور بالی تجربه‌اش کنید. جزیره بالی میزبان کوه آتشفشانی باتور است که در تمام طول سال بازدیدکنندگان ماجراجوری زیادی را به خود می‌بیند. شما بعد از گذشتن در دشت‌های سرسبز و مناظر دیدنی در روستایی در نزدیکی کوه مستقر خواهید شد. باید شب را زود بخوابید زیرا شروع حرکت شما حدود ساعت ۳ صبح خواهد بود. با چراغ قوه‌هایی که از قبل باتری‌هایشان را بررسی کرده‌اید به سمت کوه رهسپار خواهید شد. با این که باید در طول مسیر دقت لازم را داشته باشید اما طلوع آفتاب و فرو رفتن سرزمین‌های اطراف در نور روز یکی از زیباترین قاب‌های دنیا را به شما هدیه خواهد داد. با توجه به هوای سرد بالای کوه بد نیست ژاکتی همراه خود داشته باشید. در نهایت توصیه می‌کنیم مسیر را با رهنما طی کنید تا با اطمینان خاطر در مسیر حرکت کنید.

 

 

چایخانه‌های لوکس برای یک عصرانه رمانتیک در بالی

 

مالزی، غارنوردی در گوآ تمپورونگ

 

 

گوا

 

 

تور مالزی دارای برخی از بهترین نقاط گردشی زمین مانند غارنوردی در گوآ تمپورونگ در ۹۰ دقیقه‌ای کوالالامپور است. شما می‌توانید با ۱۲ دلار در تور ۳ ساعته غارنوردی شرکت کرده و تجربه‌ای منحصر به فرد کسب کنید. شما۴ گزینه برای انتخاب تور خواهید داشت. گزینه ۴ام، با پیاده‌روی ۱کیلومتری آغاز می‌شود اما بعد از اتمام مسیر تازه ماجراجویی اصلی شما آغاز خواهد شد. چون حالت کلی غار شبیه به لانه زنبوری است مجبورید در حرکت بین هر طاقی به طاقی دیگر روی زمین بخزید. در این خزیدن‌ها و راه‌پیمایی توجه‌تان را به تماشای طاقی‌ها و نقش و نگار سنگی غار بدهید. البته راهنما در مورد غار صحبت‌هایی خواهد کرد اما از آنجایی که بیشتر آن‌ها مالایی صحبت می‌کنند چیزی از آن متوجه نخواهید شد. در نهایت بدون توجه به زمان، به محل اصلی بازخواهید گشت. بنابراین اگر به دنبال تجربه‌ای هستید که هر کسی درباره آن نمی‌داند گوآ تمپورونگ مقصد شما برای سفر بعدی خواهد بود.

 

مکان‌های دیدنی مالزی که نباید بازدید از آن‌ها را از دست بدهید

مطالب مرتبط