بهترین نقاط دنیا برای پرش‌های هیجان‌انگیز به دریا

پریدن از صخره کاری نیست که هر کسی بخواهد آن را انجام دهد. این فعالیت هیجان‌انگیز بیشتر از سمت افراد ماجراجو و جسور مورد استقبال قرار می‌گیرد. بسیاری از افراد هستند که برای غلبه بر ترس و تجربه غیرممکن‌ترین‌ها به دنبال بهترین نقاط برای پرش هستند. تورهایی نیز در سراسر دنیا برگزار می‌شود که با فراهم آوردن امکانات و تسهیلات، انتظارات چنین افرادی را محقق می‌کنند. شما می‌توانید به متلاطم‌ترین، هیجان‌انگیزترین و شفاف‌ترین آب‌های دنیا پرش کنید اما نکته حایز اهمیت اینست که ایمنی را رعایت کنید تا آسیبی نبینید. بیایید نگاهی به جذاب‌ترین نقاط پرش در آب دنیا بیاندازیم.

 

 

یونان، کرفو

 

 

یونان، کرفو

 

 

قایقی کرایه کنید و در اطراف جزایر یونان به دنبال جایی برای پرش بگردید. در بخشی از ساحل Agios Gordios صخره‌هایی بین ۱۳ تا ۱۵ متر وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بالا رفته و از روی آن‌ها پرش کنید. این ۲ متر همه چیز از جمله شدت ضربه‌ی آب را تغییر می‌دهد. بنابراین از اولین صخره بالا بروید و بپرید. از آنجایی که این صخره‌ها شیب‌دار و تیز هستند مراقب باشید تا آسیبی نبینید.

 

 

مراکش، دره بهشت

 

 

مراکش، دره بهشت

 

 

دره بهشت یا Paradise Valley یکی از مناطق زیبا و دل‌انگیز مراکش است که در فاصله ۴۵ دقیقه‌ای با ماشین از تگزاوت و در دل کویر واقع شده است. شما باید چیزی در حدود ۳۰ دقیقه از صخره‌ها بالا بروید تا به نمای آب برسید. این آب تمیز، تازه و آبی برآمده از صخره‌های باستانی بوده و یکی از زیباترین مناظر این منطقه صحرایی را ارائه می‌دهد. شما بالای این صخره‌ها فرصت‌های متعددی برای پرش خواهید داشت. نسبت به توان بدنی، شجاعت و عمق آب، بهترین نقطه را انتخاب کرده و از روی صخره بپرید. بی‌شک یکی از بهترین و هیجان‌انگیز‌ترین پرش‌های عمرتان را در آب‌های خنک این دره تجربه خواهید کرد.

 

 

 

کرواسی، دوبرونیک

 

 

کرواسی، دوبرونیک

 

 

خط ساحلی زیبای دوبرونیک با داشتن نقاط متعددی، خواستگاه پرش از صخره محسوب می‌شود. مسیرتان را از کوتاه‌ترین صخره به بلندترین ادامه دهید و پرش‌های جذاب و متعددی را تجربه کنید. برخی از این صخره‌های مرتفع تا ۳ ثانیه پرش را به شما هدیه می‌دهند. بنابراین مونوپادتان را در دست بگیرید و لحظه هیجان‌انگیز پرش‌تان را به عنوان یکی از بهترین تجارب زندگی‌تان به ثبت برسانید.

 

 

مکزیکو، آکاپولکو

 

 

مکزیکو، آکاپولکو

 

 

شاید صخره‌های لائِبرِدا جایی باشد که بخواهید به خاطر نمای فوق‌العاده‌اش به آن سفر کرده و ارتفاعات حاشیه دریای آن را امتحان کنید. این قسمت از دریای مکزیکو دارای موج‌های قابل توجه و هیجان‌انگیزی بوده و آن چه بیش از هر چیزی برای یک ماجراجوی حرفه‌ای اهمیت دارد زمان‌بندی درست برای پرشی ایمن و موفق است. زیرا بین عمق ایمن این موج‌ها تنها ۵ ثانیه زمان برای پرشی بی‌نقض خواهید داشت. بنابراین اگر شجاعت کافی دارید و می‌خواهید آدرنالین خون‌تان را در سطحی غیرقابل اندازه‌گیری قرار دهید آکاپولو جایی‌ست که باید به آن سفر کنید. در این امواج دریا و این صخره‌ها حتی میلی ثانیه نیز تاثیرگذار خواهد بود پس بهتر است بهترین دقت‌تان را به کار گیرید.

 

 

استرالیا، کیمبرلیز

 

 

استرالیا، کیمبرلیز

 

 

استرالیا یکی از نقاط دنیاست که به داشتن جاذبه‌های طبیعی دلهره‌آور و خطرناک شهرت دارد. پس چرا تمام شجاعت و جسارت‌تان جمع نکنید و به این کشور چالش برانگیز سفر نکنید. زیباترین مناطقی که حتی دل‌تان نمی‌خواهد با کسی تقسیم کنید را انتخاب کرده و برای ماجرجویی جذاب‌تان آماده شوید. به علاوه در چنین نقاطی هیچ‌کس جیغ‌های بنفش از روی هیجان‌تان را نخواهد شنید. بنابراین به کشف صخره‌های خیره‌کننده، آبشارها و دریاچه‌ها بپردازید و پرشی بی‌نظیر را تجربه کنید.

 

 

سوئیس، برونتالو

 

 

سوئیس، برونتالو

 

 

سوئیس کشوری با زیبایی‌های بکر و زیبا، مسیرهای اسکی، پنیرهای معروف و انواع شکلات است. اما پرش از صخره؟ بله! شما در این گوشه دنیا فرصت‌های مختلف با مختصات متفاوتی برای پرش از صخره خواهید داشت. حتی هر ساله مسابقات پرش از صخره نیز در این کشور برگزار می‌گردد. بهترین حالت اینست که اول مختصات مناطق صخره‌ای و زمان یخ زدن آب را بسنجید سپس برای سفر به آن برنامه‌ریزی کنید.

 

 

هند، ریشیکش

 

 

هند، ریشیکش

 

 

با تور هند به ریشیکش پایتخت یوگای جهان بروید. در اینجا صخره‌های نه چندان بلند ۶ تا ۹ متری وجود دارد که می‌توانید پرش ملایمی از روی آن‌ها انجام دهید. مخصوصا برای افراد مبتدی که می‌خواهند تجربه پرش از صخره را کسب کنند این منطقه انتخابی به حق شایسته است. با قایقی تندرو به منطقه گنگس در شمال هند بروید و ماجراجویی‌تان را در آب‌های سرد و تیره ادامه دهید. این قسمت از هند برای افرادی که می‌خواهند آدرنالین بیشتری به خون‌شان تزریق کنند انتخاب بسیار مناسبی است.

 

 

فعالیت‌های بی‌نظیری که فقط در هند می‌توانید انجام دهید

 

اندونزی، جزایر گیلی

 

 

اندونزی، جزایر گیلی

 

 

با این که جزایر گیلی به شدت مورد استقبال گردشگران تور بالی بوده و بسیار مورد توجه است اما هیچ گروه و سازمانی بر پرش از صخره آن نظارت نداشته و اساسا فعالیتی رایگان و در دسترس همگان محسوب می‌شود. ارتفاع بعضی از صخره‌های این منطقه به ۲۵ متر هم می‌رسد که ممکن است برای شما کافی باشد یا مجبور باشید تمام شجاعت خود را به کار ببندید و رکورد جدیدی برای خودتان ثبت کنید. البته تنوع صخره‌های منطقه به حدی است که بتوانید پرش مناسب خودتان را داشته باشید. جدا از پرش، شما می‌توانید بر فراز این صخره‌ها چشمگیرترین مناظر پانورامای عمرتان را شاهد باشید.

 

 

چایخانه‌های لوکس برای یک عصرانه رمانتیک در بالی

مطالب مرتبط