مقاصدی خاص برای سفر به طبیعت زیبای اروپای شرقی

اروپا نیز مانند آسیا به واسطه موقعیت مکانی دارای مناطق سرسبز و مرتفع فراوانی است که هر بخش آن جلوه‌ای خاص ارائه می‌دهد. اما وقتی برای سفرهای اروپایی برنامه‌ریزی می‌کنید معمولا به دنبال مقاصد تکراری و اغلب پرهزینه می‌روید. سفر به اروپای شرقی در بیشتر موارد مقرون به صرفه‌تر بوده و طبیعتی فوق‌العاده زیبا به شما پیشکش می‌کند. ما در این مقاله زیباترین نقاط طبیعی اروپای شرقی را معرفی خواهیم کرد. بنابراین اگر قصد سفر به این قاره را دارید این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

 

 

رمانی، آبشار بیگار

 

 

رمانی، آبشار بیگار

 

 

بیگار یکی از زیباترین آبشار‌های رومانی بوده که در Bozovici واقع شده است و مردم محلی به آن معجره دره کوچک می‌گویند. این آبشار از صخره‌های سرسبز از جلبک به سمت رودخانه مینیس در جریان است و سالانه مردم گردشگر زیادی برای بازدید از آن برنامه‌ریزی می‌کنند. شکل ظاهری این آبشار شبیه به هیچ کدام از آبراهه‌ها و آبشارهایی که قبلا دیده‌اید نبوده و جلوه‌ای کاملا متفاوت از طبیعت را به شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با رفتن به این منطقه سرسبز و زیبا ضمن کاوش در منطقه جنگلی و حاشیه رودخانه و برپایی پیک نیکی صمیمی، از این آبشار منحصر به فرد نیز دیدن کنید.

 

 

اتریش، غار قندیلی اُبیر

 

 

اتریش، غار قندیلی اُبیر

 

 

یکی از جاذبه‌های بسیار عجیب و منحصر به فرد اتریش غار قندیلی اُبیر است که به خاطر ظاهر عجیبش سالانه بازدیدکنندگان زیادی را به خود می‌بیند. این غار با داشتن دالان‌های تو در توی قندیل بسته و رنگ زرد درخشان شبیه به هیچ کدام از غارهای تاریک و ترسناکی که قبلا دیده‌اید نیست. اُبیر در نزدیکی منطقه Miklauzhof اتریش قرار گرفته و شما در طی بازدید از منطقه می‌توانید با اتوبوس‌ها توریستی غارگردی، از این غار فوق‌العاده زیبا و دیدنی بازدید کنید. فراموش نکنید جزو لوازم ضروری حتما دوربین‌تان را با خود ببرید و از زیبایی‌های طبیعی آن عکس‌های زیبایی بیاندازید.

 

 

ترکیه، پارک ملی گورمه

 

 

ترکیه، پارک ملی گورمه

 

 

تور ترکیه خود به تنهایی پر از شگفتی‌های فراوانی است که ابدا نمی‌توانید تنها در یک بار سفر به این کشور تمامی آن را ببینید. اما بی‌شک یکی از زیباترین نقاط تاریخی ترکیه که هر گردشگری مشتاقانه به دیدن آن می‌شتابد پارک ملی گورمه واقع در دره تاریخی کاپادوکیا است. این پارک ملی بر خلاف پارک‌های ملی سرسبز با اکوسیستم‌های پیچیده، گورمه محل اجتماع صخره‌های سنگی و غارهای فراوانی است که روزگاری محل زندگی مردم غارنشین بوده است. این منطقه با ارائه زیست‌گاه‌ها، خانه‌ها و روستاهای مردم غارنشین و شهرهای زیرزمینی دوران Iconoclasitic در سال ۱۹۸۵ به ثبت میراث جهانی یونسکو رسید. شما در بازدید از این پارک نه تنها غرق قدمت و جو منطقه خواهید شد بلکه در صورت تمایل می‌توانید سوار بالن‌های هوای گرم شوید و یکی از زیباترین غروب‌های عمرتان را برفراز این پارک شاهد باشید.

 

 

بکرترین سواحل ترکیه برای غواصی و شنا

 

 

روسیه، لنا پیلارز

 

 

روسیه، لنا پیلارز

 

 

یکی از مناطق بسیار جذاب و گردشی تور روسیه که در شرق سیبری قرار گرفته رودخانه پر آب و زیبای لنا است. در حاشیه این رودخانه ستون‌های سنگی ایستاده دیواری طولانی و دیدنی ایجاد کرده است. معمولا گردشگران با ثبت نام در کروز گردشی از این رودخانه و دیوارهای سنگی آن دیدن می‌کنند. لنا ۴۵۰۰ کیلومتر طول داشته و بزرگترین رود سیبری شرقی است. محیط اطراف رودخانه به طور کلی زیباست یعنی شما نه فقط برای دیدن ستون‌های سنگی بلکه می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی مختلفی در این منطقه دیدن کنید. اما این دیوارها که ارتفاع آن‌ها بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ متر می‌رسد نمای دیگری دارند. یکی از شگفتی‌های این ستون‌ها لایه‌های مختلف رنگی آن‌ها است که به دوران کهن و زمانی که به جای سیبری دریایی عظیم وجود داشته برمی‌گردد. محققان و زمین شناسان قدمت شکل‌گیری این منطقه به بیش از ۴۰۰ میلیون سال قبل تخمین می‌زنند و معتقدد در آن دوران تغییرات زیست محیطی فراوان باعث به وجود آمدن این ستون‌ها شده است. در حال حاضر حدود ۵۰۰ هزار هکتار از این ستون‌ها به پارک طبیعی اختصاص داده شده و شما می‌توانید طی بازدید از این پارک فسیل‌های موجودات دوران کهن چون ماموت‌ها، شیرها و کرگدن‌های پشم‌دار را از نزدیک ببینید.

 

 

زیباترین شهرهای روسیه برای تماشای طبیعت باورنکردنی آن

 

 

ترکیه، پاموک‌کاله

 

 

ترکیه، پاموک‌کاله

 

 

پاموک‌کاله یا پاموق قلعه در زبان ترکی به معنی قلعه پنبه‌ای بوده و در استان دنیزلی واقع در جنوب غربی ترکیه قرار گرفته است. این قلعه پنبه‌ای در حقیقت محل آبگیر آب‌های گرم طبیعی است که به مرور سال‌ها گذر آب و ته نشین شدن کانی‌های کربناتی به صورت ایوان‌های طبقه‌ای در آمده است. این حوضچه‌های طبیعی در منطقه دریای اژه و دره رودخانه مندرس واقع شده و در اغلب سال آب و هوایی معتدل دارد. آب این حوضچه‌ها دارای خاصیت درمانی بوده و از همین رو به شدت در دنیا شهرت دارد. همچنین چشم‌انداز این منطقه سفید و بسیار خیره‌کننده بوده و فرصت خوبی برای عکاسی در اختیارتان قرار می‌دهد. اگر قصد سفر به ترکیه را دارید از این منطقه شگفت‌انگیز نیز دیدن کنید.

 

 

روسیه، دریاچه بایکال

 

 

روسیه، دریاچه بایکال

 

 

بایکال ۷امین دریاچه بزرگ دنیا در قسمت جنوب سیبری و در کشور روسیه که به ثبت میراث فرهنگی جهانی رسیده است. همچنین این دریاچه بزرگترین منبع آب شیرین دنیا بوده و ۲۰ درصد از آب‌های شیرین غیرمنجمد زمین را در خود جا داده است. تمامی مختصات خاص جغرافیایی و گونه‌های فراوان جانوری دریاچه را کنار بگذاریم، یکی از زیباترین جاذبه‌های سردسیر منطقه وجود آب‌های یخی کریستالی زمردین است که در زیر شعاع بی‌جان نور خورشید مانند جواهری خیره‌کننده می‌درخشند. اگر قصد سفر به روسیه را دارید از این منطقه شگفت‌انگیز دیدن کرده و تکرارنشدنی‌ترین مناظر ممکن را شاهد باشید.

مطالب مرتبط