بهترین مقاصد سال ۲۰۱۸ برای ماجراجویی‌های فراموش نشدنی

عموم مردم برای تعطیلات رفتن به نقاط آرام و فرصت استراحت در کنار خانواده و یا دوستانشان را ترجیح می‌دهند. اما در این بین افراد زیادی هم به دنبال کسب تجارب به یادماندنی و ثبت خاطراتی ارزشمند هستند. اگر می‌خواهید امسال سفری متفاوت و ماجراجویانه داشته باشید، انتخاب‌های فراوانی از سراسر دنیا برای شما وجود خواهد داشت. ما در این مقاله مقاصد برتری که تجارب بی‌تکرار به شما ارائه می‌دهند را معرفی خواهیم کرد.

 

 

روسیه، شبه جزیره کامچاتکا

 

 

کامچاتکا

 

 

شبه جزیره کامچاتکا یکی از مقاصد گردشی دور افتاده در تور روسیه و است که مسافران کمتر به آن توجه می‌کنند. مسافرانی که به این شبه جزیره سفر می‌کنند در طبیعت وحشی و چشم‌اندازهای شگرفش غوطه‌ور خواهند شد. البته که قبلا رسیدن به این شبه جزیره کمی دشوارتر بود، اما حالا به لطف تورهای گردشی به راحتی می‌توانید به این شبه جزیره جذاب و کوهستانی سفر کنید. شما با رفتن به این منطقه فرصت گشت و گذار و دیدن یک منطقه آتشفشانی و منحصر به فرد را خواهید داشت.  در این ماجراجویی شما به منطقه‌ای در مرز شمالی روسیه به نام یاکوتیا خواهید رفت و ضمن ملاقات با مردم بومی، به سمت کوه‌های آتشفشانی راه‌پیمایی خواهید داشت. همچنین این منطقه میزبان دو میراث جهانی یونسکو نیز هست.

 

 

۹ حقیقت شگفت‌انگیز در مورد روسیه که شما را مسافر این سرزمین می‌کند

 

ویتنام

 

ویتنام

 

 

یکی از ماجراجویی‌هایی که طی مدت اخیر در حال رشد بوده و مورد استقبال عموم قرار گرفته، تورهای دوچرخه سواری است. به همین دلیل است که شرکت‌هایی این چنینی به وجود آمده‌اند تا با ارائه تورهای مختلف گردشی پنجره‌ای جدید از این دنیا را به شما نشان دهند. یکی از بهترین مکان‌ها برای گردش با دوچرخه قسمت شمال شرقی ویتنام است که می‌توانید با یک سفر ماجراجویانه جذاب با دوچرخه سپری کنید، و به پیمودن تپه‌های سرسبز و زیبا و ملاقات با مردم روستایی بپردازید. شما در این سفر با نقاط میراث فرهنگی یوسکو، صخره‌های آهکی عجیب و چشم‌اندازهای منطقه هاگیانگ روبرو خواهید شد.

 

 

بوتان

 

 

بوتان

 

 

پیاده‌روی و گشت و گذار در محدوده هیمالیا یکی از ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز بی‌تکراری است که می‌توانید در کشورهای نپال، تبت و یا با تور هند به دست بیاورید، بین کوه‌ها قدم بزنید و مناظر شگرفی را شاهد باشید. بوتان یکی از کشورهای کوچک کوهستانی در آسیاست که هر ساله تنها به تعداد محدودی از مسافران اجازه ورود و بازدید از کشورش را می‌دهد که آن افراد را هم خود پادشاهی انتخاب می‌کند. به هر حال اگر جز مسافرین خوش شانسی باشیی که بتوانید اجازه ورود بگیرید، می‌توانید سراسر این کشور را زیر پا بگذارید و از معابد مختلف، دره Bumthang و پارک ملی Jigme Singwe Wangchuk دیدن کنید. همچنین می‌توانید برای گشت و گذار در اطراف هیمالیا از وسایل موتوری استفاده کنید اگر نمی‌خواهید تمام روزتان را به پیاده‌روی اختصاص دهید.

 

 

فعالیت‌های بی‌نظیری که فقط در هند می‌توانید انجام دهید

 

کلمبیا

 

 

کلمبیا

 

 

با رفتن به کوه مدنس می‌توانید یک ماجراجویی کاملا واقعی را در سال ۲۰۱۸ تجربه کنید. این منطقه ناشناخته کلمبیا دارای جنگل‌های بارانی انبوه و تنوع زیست محیطی جذابی است، اما ماجراجویی اصلی بلندترین کوه منطقه یعنی پیکو کریستبال است که تا کنون کسی به آن صعود نکرده است. به همین دلیل شنا با سفر به این کشور می‌توانید یک ماجراجویی شگفت‌انگیز را برنامه ریزی کنید. از فعالیت‌های برجسته و قابل توجه سفر می‌توان به شنا کردن در آب‌های دریای کارائیب، پیاده‌روی در یخچال‌های طبیعی، و احتمالا برخورد با قبیله بومی کوجی است که کمتر پیش می‌آید افراد غریبه را به داخل خود راه دهند.

 

 

تایلند

 

 

تایلند

 

 

از هر سفری در دنیا که حرف بزنیم، تور تایلند در بالای فهرست خودنمایی می‌کند، مخصوصا اگر صحبت از ماجراجویی و هیجان شود تایلند گزینه‌های بی‌نظیری ارائه خواهد داد. تایلند یکی از کشورهای فوق‌العاده جذاب برای ورزش‌های آبی و تفریحات ساحلی است. وجود جزایر فوق‌العاده زیبایی همچون کرابی، کوه سامویی و پوکت این امکان را به شما می‌دهد تا با خانواده و یا دوستانتان به انجام فعالیت‌های پرانرژی و جذابی چون غواصی و کشف دنیای زیر آب، پاراسل، قایق سواری، جت اسکی و شنا کنار ماهی‌ها بپردازید. یکی از فعالیت‌های جذابی که این روزها خیلی به آن توجه می‌شود فلای برد است که با سوار شدن بر روی یک تخته و با فشار آب به بالا پرواز خواهید کرد، البته نگران نباشید مربی‌هایی در آنجا حضور دارند تا شما را برای هدایتِ برد راهنمایی کنند. جدا از ساحل و امکانات فراوانش، می‌توانید کوله‌ای از لوازم ضروری جمع کنید، کفشی راحت به پا کنید و برای گشت و گذار در جنگل‌های بارانی، گرمسیری و انبوه راهی تپه‌ها شوید. تالاب‌های جنگلی، میمون‌های بازیگوش، انواع گونه‌های گیاهی و پرواز پرندگان از جمله شگفتی‌هایی است که در این منطقه با آن‌ها روبرو خواهید شد.

 

 

ببینید: ساحل کاتا در پوکت زیباترین محل برای شنا کردن است

 

اکوادور

 

 

اکوادور

 

 

اگر به دنبال یک ماجراجویی عالی هستید اکوادور می‌تواند یکی از مقاصد شما باشد. شما می‌توانید در ارتفاعات و مناطق کوهستانی‌اش به اسب سواری، دوچرخه سواری بپردازید و در اطراف کوه آتشفشانی کوتوپاکسی گشت‌زنی کنید. شما در طول مسیر، با جنگل‌های محافظت شده، درختان کاشته شده به منظور محافظت از زمین، ساختمان‌های عمرانی و مسیر‌های پیاده‌روی روبرو خواهید شد. به طور کلی سفرهای اکوادور کمتر به خاطر جاذبه‌های شهری‌اش اتفاق می‌افتد، تمام آن چیزی که شما در این کشور تجربه خواهید کرد مربوط به طبیعت بکر و چشم‌اندازهای شگفت‌انگیزش است.

مطالب مرتبط