زیباترین باغ‌های گیاه‌شناسی دنیا که باید از آن‌ها دیدن کنید

یکی از زیبایی‌های گردشگری در هر شهر و کشوری، باغ‌های گیاه‌شناسی آن است. گرچه این باغ‌های زیبا در تمام شهرهای دنیا یافت نمی‌شوند اما در هر کشوری چند مورد از آن‌ها وجود دارد که طی سفرتان می‌توانید از آن‌ها نیز بازدید کنید. این باغ‌ها معمولا توسط سازمان‌های حفظ محیط زیست و یا سازمان‌های وابسته به علوم و تحقیقات برای حفظ گونه‌های ارزشمند گیاهی، و همچنین تحقیق و مطالعه بر روی آن‌ها ایجاد می‌شود. به طور کلی ۱٫۷۷۵ باغ گیاه‌شناسی در دنیا وجود دارد که ما به برترین آن‌ها در این مقاله خواهیم پرداخت.

 

 

سنگاپور، باغ گیاه‌شناسی سنگاپور

 

 

 

باغ سنگاپور

 

 

این باغ یکی از برجسته‌ترین باغ‌های گیاه‌شناسی دنیا است که ۱۵۰ سال از تاسیس آن می‌گذرد. این مجموعه باغ دارای قسمت‌های متنوع با انواع زیادی از گونه‌های گیاهی ارزشمند و کهن  از سراسر دنیا است. شما می‌توانید طی سفر به سنگاپور از این باغ شگفت‌انگیز و فوق‌العاده زیبا دیدن کنید و اوقات فرح‌بخشی را سپری کنید. باغ گیاه‌شناسی سنگاپور تنها باغ دنیاست که از ساعت ۵ صبح تا ۱۲ نیمه شب تمام روزهای سال باز است و هیچ هزینه ورودی هم از بازدیدکنندگان خود دریافت نمی‌کند. با تور مالزی چند روزی در سنگاپور اقامت کنید و از این باغ زیبا لذت ببرید. 

 

 

راهنمای سفر ارزان به سنگاپور ؛ کشوری آرام و دیدنی

 

کانادا،مونترال، باغ گیاه‌شناسی جاردین

 

 

 کانادا،مونترال، باغ گیاه‌شناسی جاردین

 

 

جاردین یکی از باغ‌های منحصر به فرد گیاه‌شناسی است که از دو بخش سرباز و گلخانه‌ای در ۲۷ هکتار تشکیل شده است. این پارک فوق‌العاده زیبا ۱۰ نمایشگاه گلخانه گل و گیاه، ۳۰ نوع باغ رنگارنگ و زیبا، و بیش از ۲۲ هزار گونه گل و گیاه را ارائه می‌دهد. یکی از زیباترین بخش‌های آن که حتما باید دیدن کنید باغ درختان بنسای در باغ زِن ژاپنی است، همچنین می‌توانید در باغ‌های طراحی شده به سبک قرون ۱۴ تا ۱۷ میلادی قدم بزنید و درباره درختان اطلاعات کسب کنید.

 

 

تایلند، پاتایا، باغ گیاه‌شناسی نانگ نوچ

 

 

تایلند، پاتایا، باغ گیاه‌شناسی نانگ نوچ

 

 

نانگ نوچ یک باغ گیاه‌شناسی خوش منظر است که با تور تایلند می‌بینید اینجا با داشتن نمایشگاه‌های فرهنگی روزانه، رستوران‌ها، محل اقامت و همچنین انواع باغ‌ها زیبا، بیشتر به یک منطقه تفریحی شباهت دارد. شما می‌توانید با رفتن به این باغ کل روزتان را بین بخش‌های مختلف آن بگذرانید و از هوای مطبوع و خوش عطرش لذت ببرید. وقتی در باغ‌های مختلف قدم می‌زنید حس خواهید کرد در کشورهای مختلف دنیا در حال گشت و گذار هستید، در این بین رفتن به باغ گل‌های فرانسوی و همچنین باغ رنسانس اروپا را از دست ندهید. باغ‌های اختصاصی دیگر همچون کاکتوس، گیاهان ساحلی، مرکز نگه‌داری ارکیده، باغ‌های نخل گرمسیری، بونسای و باغ گیلاس هم وجود دارد که می‌توانید بین آن‌ها قدم بزنید و از تماشایشان لذت ببرید.

 

 

تفریح‌های جذابی که فقط در منطقه‌ی افسانه‌ای بانکوک تجربه می‌کنید

 

برزیل، ریودو ژانیرو، باغ گیاه‌شناسی ژاردیم

 

 

برزیل، ریودو ژانیرو، باغ گیاه‌شناسی ژاردیم

 

 

این باغ فوق‌العاده زیبا در زونا سول و در دامنه کوه کورکوادو واقع شده و از بیش از ۸ هزار گونه گیاهی مختلف میزبانی می‌کند که تقریبا ۶۰۰ نوع آن را به طور خاص انواع ارکیده‌ها تشکیل می‌دهند. به جز انواع گل‌های که در باغ با آن‌ها روبرو می‌شوید، چندین اثر تاریخی، چشمه‌ها، یک باغ ژاپنی، حوض پر از نیلوفرهای آبی و موزه محیط زیست مدرن هم از دیگر جاذبه‌های دیدنی باغ شمرده می‌شود که می‌توانید در آن‌ها وقت گذرانی کنید و از حس طراوت گیاهان لذت ببرید.

 

 

آمریکا، نیویورک، باغ گیاه‌شناسی نیویورک

 

 

آمریکا، نیویورک، باغ گیاه‌شناسی نیویورک

 

 

این باغ شامل ۵۰ بخش مختلف با تنوع گیاهی بالا است که از برجسته‌ترین بخش‌های آن می‌توان به باغ انگور چینی دهه ۱۹۸۰، باغ فرانسوی، گلخانه کاخ کریستالی، باغ گل رز، باغ صخره‌ای، یک مجموعه ۳۷ هکتاری از درختان مخروطی، امکانات گسترده تحقیقاتی از جمله مرکز پرورش و تکثیر و یک کتابخانه ۵۵۰ هزار جلدی از ۷ میلیون نمونه گیاهی با بیش از ۳ قرن قدمت می‌شود. در قلب این مجموعه باغ وسیع، یک بخش ۵۰ هکتاری از درختان اصیل نیویورک را وجود دارد که قبل از ورود مهاجران اروپایی در قرن ۱۷ام در این منطقه می‌زیستند.

 

 

آلمان، برلین، باغ گیاه‌شناسی برلین

 

 

آلمان، برلین، باغ گیاه‌شناسی برلین

 

 

باغ گیاه‌شناسی برلین با مجموع بیش از ۲۲ هزار گونه گیاهی مختلف، در رده سه باغ برتر دنیا قرار دارد. این باغ از سه منطقه اصلی عمده تشکیل شده که پارک کشاورزی که مجموعه‌ای از گیاهان و رزهاست، و همچنین یک منطقه نمایشگاهی، از انواع گل و گیاهان سراسر دنیا در زمینه‌های مختلف جغرافیایی و با جمعیت ۱۵۰۰ نوع مختلفِ دسته‌بندی شده از جمله این بخش‌هاست. یکی از نقاط قابل توجه این باغ، بخشی برای بازدیدکنندگان با محدودیت‌های جسمی بر پایه حس بویایی و لامسه و همچنین افرادی که ویلچری هستند، است. این باغ دارای ۱۵ گلخانه تخصصی بوده و یکی از بزرگترین گلخانه‌های گرمسیری دنیا به ارتفاع ۲۵ متر که در سال ۱۹۰۷ ساخته شده را میزبانی می‌کند.

 

 

دبی، مریکال گاردن

 

 

دبی، مریکال گاردن

گرچه تمام باغ‌هایی که پیش از این معرفی کردیم همگی در مناطق باران‌خیز و خوش آب و هوا قرار داشتند اما باغ گل معجزه یا مریکال دبی، درست در وسط کویر با مساحتی بالغ بر ۷۲ هزار متر مربع، عنوان بزرگترین باغ گل طبیعی دنیا را به خود اختصاص داده است. شما با دیدن از این باغ گل بسیار زیبا و رنگارنگ فرصت تماشای بیش از ۴۵ میلیون گل را در یک جا خواهید داشت. این گل‌ها با آرایش و طراحی منحصر به فردشان از هر جهت قابل توجه و تحسین هستند. اگر با تور دبی سفر می‌کنید به هیچ وجه بازدید از با باغ گل چشمگیر را از دست ندهید.

 

این تجربه فضانوردی در بزرگترین پارک واقعیت مجازی دبی را ببینید

مطالب مرتبط