بهترین مقاصد برای اسنورکلینگ

اقیانوس‌ها بیش از 70 درصد سیاره ما را در برگرفته و میلیون‌ها گونه دریایی این آب‌ها را خانه می‌نامند. چه تازه کار باشید و چه یک اسنورکلینگر با تجربه، مکان‌های زیادی برای دیدن زندگی مسحور کننده در زیر آب وجود دارد. تنها چیزی که نیاز دارید ماسک صورت و باله شنا است. از تماشای نهنگ‌ها گرفته تا صخره‌های مرجانی زیبا، محاصره شدن در مدارس پرجنب و جوش غواصی در سراسر دنیا مکان‌های فوق‌العاده‌ای برای تجربه اسنورکلینگ وجود دارد.

 

استرالیا، Great Barrier Reef

برای تماشای زندگی درخشان دریایی و مرجان‌های چشم نواز، هیچ جایی بهتر از Great Barrier Reef وجود ندارد. به عنوان بزرگ‌ترین سیستم صخره‌ای سیاره، Great Barrier Reef از 2900 صخره جداگانه و سیل‌های مرجانی ساخته شده است که 1400 مایل از ساحل کوئینزلند گسترش پیدا کرده‌اند. در اینجا بیش از هزار گونه ماهی به همراه شش گونه لاک پشت دریایی در صخره‌ها زندگی می‌کنند. اما با گرم شدن آب‌های زمین مرجان‌ها در حال سفید شدن هستند و دانشمندان پیش بینی می‌کنند که اگر تدبیری اندیشیده نشود، صخره‌ها به زودی و تا سال 2050 منقرض خواهند شد. شما می‌توانید در تمام طول سال از این مقصد رویایی دیدن کنید.

 

بخوانید: تجربه غواصی در کنار کوسه‌ها در سفر

 

 

اندونزی، پارک ملی کومودو

این پارک در اصل در سال 1980 برای حفظ اژدها کومودو تاسیس شد، اما شش سال بعد به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. به عنوان یکی از پنج جزیره‌ای که می‌توانید این مارمولک‌های بی نظیر را در طبیعت مشاهده کنید، پارک ملی توجه زیادی را به خود جلب می‌کند، اما از آب‌های اطراف آن هم نباید غافل شد. صخره‌های مرجانی این پارک بیش از 30 سال است که در محافظت به سر می‌برند، به همین دلیل بیش از هزار گونه ماهی در این آب‌ها زندگی می‌کنند که تجمعات آنان رو به رشد است.

 

 

فیلیپین، خلیج Donsol

فیلیپین یکی از بهترین مقاصد جهان برای تفریحات آبی است. با داشتن بیش از 7000 جزیره، انتخاب مکان مناسب برای غواصی در فیلیپین کار ساده‌ای نیست. این امر به ویژه هنگامی صدق می‌کند که آب‌های اطراف مجمع‌الجزایر دارای اکوسیستم متنوع و پر از حیات وحش نفس‌گیر باشد. در خلیج دونسول، واقع در استان Sorsogon در شمال فیلیپین، می‌توانید در کنار بزرگ‌ترین ماهی زنده - کوسه نهنگ – شنا کنید. این حیوانات محافظت شده بین نوامبر و ژوئن در خلیج دونسول جمع می‌شوند و از مواد مغذی غنی که از دهانه رودخانه یافت می‌شود تغذیه می‌کنند. اسنورکلرها می‌توانند تا 20 کوسه نهنگ را در یک تور قایق مشاهده کنند.

 

بخوانید: عجیب‌ترین سایت‌های غواصی در دنیا برای دیدن دنیای زیر آب

 

 

مالدیو، Baa Atoll

مالدیو که در جنوب غربی هند واقع شده، برخی از زیباترین جزایر جهان را داراست که زیبایی آن‌ها را به سختی می‌توان زمینی دانست. 1200 جزیره مرجانی توسط آب‌های آبی آکوامارین، جایی که صدها گونه ماهی زنده و حیوانات دریایی دیگر از جمله کوسه‌ها ، اکتوپی‌ها و سفره ماهی‌ها زندگی می‌کنند، احاطه شده است. Baa Atoll یکی از ذخایر زیست کره یونسکو است که در آن گونه‌های مختلف ماهی‌ها و مرجان‌های چشمگیر و رنگی زندگی می‌کنند. این کشور یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های صخره‌های مرجانی در اقیانوس هند در خود جای داده است. صدها سفره ماهی برای بهره‌گیری از زئوپلانکتون به دام افتاده در خلیج‌ها از ژوئن تا نوامبر در اینجا جمع می‌شوند.

 

 

تایلند، پوکت

گرچه عنوان یکی از بهترین سواحل پوکت از آن پاتونگ می‌شود، اما در حقیقت برای بهترین تجربه اسنورکلینگ باید به سراغ ساحل کاتا بروید. در این ساحل شما می‌توانید بدون صرف هزینه‌های گزاف در زیباترین مناظر ممکن اسنورکلینگ انجام دهید. این ساحل زیبا با درختان سرسبز نخل محاطره شده از هر جهت بر زیبایی آن افزوده است. به جز ساحل کمی‌ دورتر از خط ساحلی در آب‌های کاتا برخی از زیباترین ماهی‌ها و موجودات دریایی را می‌توانید پیدا کنید.

 

 

هاوایی، جزیره مائویی

جزیره سرسبز مائوی دارای سنگ‌ها و تشکیلات گدازه‌ای بی نظیر است، که تجربه‌ای متفاوت از غواصی را برای شما رقم می‌زند. برای دیدن ماهی‌های رنگی، لاک پشت‌های دریایی و سازه‌های مرجانی می‌توانید به سواحل جزیره بروید و یا به سمت صخره‌های محبوب حرکت کنید. در اینجا برای سطح‌های مختلف پیشنهادات متفاوتی برای انجام اسنورکلینگ وجود دارد، از همه مهم‌تر این که می‌توانید چهره به چهره با ماهی‌های رنگی، سفره ماهی‌های عقابی، و لاک پشت‌های دریایی شنا کنید.

 

بخوانید: تعطیلات ساحلی در بهترین کشورهای دنیا

 

 

پلینزی فرانسه، بورا بورا

گفتن از آب‌های شفاف و کریستالی، سواحل ماسه‌ای سفید و مناظر خیره‌کننده حتی ذره‌ای از زیبایی‌های بورا بورا را توصیف نمی‌کند. در آب‌های گرم اطراف بورا بورا و جزایر مجاور ماهی‌های زیادی ساکن هستند. آن‌ها به انسان‌ها عادت داشته و تمایل به نزدیک شدن دارند. مراقب باشید که روی دم‌های بلند سفره‌ ماهی‌ها پا نگذارید و یا دقیقا بالای آن‌ها شنا نکنید. آیا هیچ وقت به نزدیک شدن به کوسه‌ها فکر کرده‌اید؟ در اینجا شما می‌توانید تجارب منحصر به فرد و به یادماندنی‌ای را کسب کنید.

 

بخوانید: معرفی بهترین خانه‌های ساحلی آسیا

 

مطالب مرتبط