بهترین مقاصد خلوت توریستی در سال 2020

معمولا بهترین شهرهای جهان برای سفر تابستانی مستلزم هزینه‌های گزاف و تحمل شلوغی‌های زیاد است. همیشه هم انتخاب این که باید به کجا رفت چالش برانگیز است. ما در اینجا به معرفی مجموعه‌ای از مقاصد توریستی جذاب که ارزش صرف هزینه را دارند و در عین حال هنوز از ازدحام جمعیت گردشگران پرترافیک و شلوغ نشده‌اند می‌پردازیم. تمامی این مقاصد را از طریق نظرسنجی سایت‌های معتبر گردشگری به دست آورده‌ایم. با سفر تابستانه به این مقاصد نوظهور می‌توانید در تمامی هزینه‌های کلی سفر از جمله زمان‌تان صرفه جویی کنید.

 

گرجستان

یکی از جواهرهای پنهان دنیا گرجستان است. در این کشور جمع و جور و کوچک طیف مختلفی از فعالیت‌های گردشی و توریستی گنجانده شده است. به جای صرف هزینه‌های زیاد برای رفتن به رشته کوه‌های آلپ در کشورهای اروپایی گران، می‌توانید به کوه‌های زیبای گرجستان بروید و تاریخ و فرهنگ را در شهر قدیمی فوق‌العاده تفلیس جستجو کنید. وقتی در شهر قدیمی تفلیس قدم می زنید انگار در خیابان‌های پراگ کاوش می‌کنید. به علاوه نوشیدنی‌های گرجستان حالا دیگر در صف نوشیدنی‌های شناخته شده دنیا قرار گرفته‌اند. در کجا می‌توانید از تعطیلات به سبک اروپایی و مقرون به صرفه‌تر از تعطیلات در آسیای جنوب شرقی لذت ببرید؟ بی‌شک تور گرجستان تجربه متفاوتی از سفر را برای شما رقم خواهد زد.

بهترین زمان سفر: فروردین تا مهر

 

 

کانادا، نوا اسکوشیا

نوا اسکوشیا به شدت زیبا و دیدنی است و از طرف کسانی که از گرما فراری هستند بسیار محبوب و دلخواه است. شما در اینجا، در هوایی عالی و سالم گردش کنید و در کنار مردم بومی از تجارب محلی مثل نوشیدن نوشیدنی‌های منطقه لذت ببرید. به علاوه در ساحل نزدیک اسکوشیا می‌توانید از بلندترین جزر و مد دنیا دیدن کنید. خلاصه کلام این که اهداف سفر شما در سال 2020 هر چه باشد، احتمالا می‌توانید آن‌ها را در نوا اسکوشیا پیدا کنید. بهترین ماه سفر به این منطقه از کانادا از ژوئن تا اکتبر (خرداد تا مهر) است.

 

بخوانید: سفر به مهربان‌ترین شهرهای اروپا

 

 

جزایر کوک

عاشقان جزایر گرمسیری ماسه سفید و آب‌های کریستالی آبی برای انتخاب مقصد مناسب خود همیشه مالدیو را معیار قرار می‌دهند؛ اما افرادی که به جزایر کوک رفته باشند نظر دیگری دارند. اگر به این مجمع‌الجزایر سفر کنید و غرق زندگی آبی زیبا و رنگی‌اش شوید در می‌یابید که ‌چرا این مجمع الجزایر اقیانوس آرام جنوبی پتانسیل این را دارد که عنوان بهترین مقصد جزیره‌ای جهان را به دست بیاورد. اما چرا باید در سال 2020 از این کشور مجمع‌الجزایری دیدن کرد؟ کوک برنامه توسعه را جدی گرفته و حتی بیش از 1 میلیون کیلومتر مربع منطقه حفاظت دریایی مشخص کرده و در همین راستا دنیا را به سمت استفاده از انرژی تجدیدپذیر دعوت می‌کند. به علاوه آن‌ها همت خود را بر توسعه اکوتوریسم گذاشته‌اند. اگر ارزوی این را دارید که به جذاب‌ترین جزایر دنیا سفر کنید، جزایر کوک را در برنامه خود حتما بگذارید.

بهترین زمان سفر: اردیبهست تا مهر

 

 

ازبکستان

بلاخره نوبت به آسیای میانه می‌رسد، جایی که تاریخ و فرهنگ ریسمانی در هم تنیده و غیرقابل تفکیک تشکیل می‌دهند و کجا بهتر از مروارید جاده ابریشم! سفر به ازبکستان به معنای صرفا عبور از مرزها نیست، بلکه بازگشت به سرزمینی است که تاریخ قابل توجه آن به عنوان نقطه دیدار شرق و غرب با معماری پر زرق و برق، فرهنگ چند سطحی و مکان‌های دیدنی در بین کشورهای منطقه خودنمایی می‌کند. سابقا ازبکستان قوانین سفت و سختی برای اخد ویزا اعمال می‌کرد که حالا به طور قابل توجهی تقلیل پیدا کرده است؛ بنابراین یکی از بهترین نقاط آسیا برای سفر در سال 2020 بازدید از این کشور آسیایی تاریخی و دیدنی یعنی ازبکستان است.

بهترین زمان سفر: فروردین تا اردیبهشت، شهریور تا آبان

 

بخوانید: زیباترین شهرهای اروپا برای سفر

 

 

استونی

اگر قرار بود انیمیشن‌های دیزنی به صورت زنده فیلم‌برداری شوند، قطعا شرکت به استونی منتقل می‌شد. چون این کشور کمی شبیه نسخه واقعی زندگی پادشاهی جادوگری است، جایی در تقاطع فرهنگی اسکاندیناوی و قاره اروپا می‌توان جاذبه‌های فوق‌العاده زیبا و چشمگیری را پیدا کرد. البته نباید اجازه دهید این تصور برای شما پیش بیاید که استونی در گذشته گیر کرده، زیرا واقعا به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین جامعه دیجیتالی جهان شناخته می‌شود. در استونی اینترنت حکم حقوق بشر را داشته و کشور به سمت گسترش اینترنت در سطوح شهری می‌رود.

بهترین زمان بازدیذ: اردیبهشت تا شهریور

 

 

مکزیکو، لا پاز

این مقصد ساحلی جذاب برای افرادی که به زندگی دریایی و آبزیان مثل کوسه‌ها یا شیرهای دریایی علاقه دارند جذب این مقصد می‌شوند. زیست بوم دریایی لا پاز به حدی غنی و خیره‌کننده است که تا مدت‌ها به عنوان آکواریوم جهان نامید می‌شد. اگر برنامه دارید در سال 2020 به قاره آمریکا سفر کنید و در مناظر طبیعی آن کاوش کنید، بی‌شک لا پاز از مقاصد عالی این قاره شگفت‌انگیز و وسیع است.

 

بخوانید: سفر با کودکان نوپا در جنوب شرق آسیا

 

مطالب مرتبط