معرفی پربازدیدترین موزه‌های آسیا

آسیا محل زندگی قدیمی‌ترین تمدن‌های دنیاست. به این ترتیب سراسر این قاره دارای ثروت گسترده‌ای از گنجینه‌های تاریخی و باستان شناسی است که در قالب نمایشگاه‌های دائمی، در موزه‌های بی‌شماری در تمامی کشورهای آن پراکنده شده‌اند. بسیاری از موزه‌های درجه یک و برجسته آسیا در رده مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری قرار دارند. موزه‌هایی که در این فهرست مورد برسی قرار می‌گیرند از مهم‌ترین نمایشگاه‌ها دیدنی هستند که جاذبه گردشگری مهمی محسوب می‌شوند.

 

چین، پکن، موزه ملی چین

موزه ملی چین واقع در ضلع شرقی میدان تیانانمن در پکن، یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های جهان و پر بازدیدترین موزه آسیاست. این موزه تحت مدیریت دولت در سال 2003 با ادغام دو موزه از قبل موجود تأسیس شد. مجموعه‌های موجود در این موزه به عنوان موزه ملی چین نام گرفته‌اند. در این موزه بیش از 1،050،000 وسیله تاریخی جمع‌آوری شده که خود گویای تاریخ طولانی تکامل این کشور تا پایان سلسله ژینگ است. همچنین می‌توانید با مطالعه نمایشگاه‌های موجود در موزه اطلاعات زیادی در مورد تاریخ مدرن چین جمع‌آوری کنید.

 

 

 

چین، موزه علوم و فناوری شانگهای

موزه فناوری شانگهای دومین موزه پربازدید چین و همچنین آسیا است. این موزه که در پودونگ شانگهای واقع شده در اصل به هدف رواج دادن علم در منطقه و ترویج توسعه پودونگ تاسیس شده است. در این موزه 14 نمایشگاه دائمی و 4 سینما با موضوع علم برای علاقه‌مندان در دسترس قرار گرفته است. یکی از نمایشگاه‌های محبوب این مجموعه است.

 

بخوانید: بهترین موزه‌های اروپا را بشناسید

 

 

تایوان، موزه کاخ ملی

سومین موزه محبوب آسیا، موزه کاخ ملی، در تایپه و در منطقه چیای تایوان واقع شده است. در این موزه بیش از 700 هزار شی تاریخی جمع‌آوری و به نمایش عموم درآمده است. بیشتر این موارد آثار هنری امپراطوری باستان چینی‌ها و آثار با ارزش تاریخی بی‌نظیری هستند که طی سال‌های متمادی توسط امپراطوران چینی جمع‌آوری شده‌اند.

 

 

چین، پکن، موزه علم و فناوری چین

این موزه که نگاهی جامع به علم و فناوری دارد در پکن چین واقع شده است. این موزه که در سال 1988 توسط دولت کشور تأسیس شده به هدف ایجاد آگاهی علمی و ترویج تحقیقات در علم و فناوری دایر شده است. علاقه‌مندان به علم و تکنولوژی در این موزه می‌توانند روند سریع رشد تکنولوژی را به طور خلاصه در مدت کمی ببینند، رشدی که سال‌ها عمر نخبه‌ها و ایده‌پردازان تاریخ را به خود اختصاص داده است.

 

بخوانید: ۱۵ موزه‌ی گران‌قیمت دنیا

 

 

چین، موزه استانی ژجیانگ

این موزه در جزیره گوشان در غرب دریاچه هانگژو واقع شده است. در این موزه دیدنی و شگفت‌انگیز 100 هزار قطعه تاریخی جمع‌آوری و به نمایش درآمده که بسیاری از آن‌ها مربوط به تاریخ منطقه هستند. این موزه در سال 1929 تاسیس شده و از همان زمان میزبان علاقه‌مندان به تاریخ بوده است.

 

 

کره، موزه ملی کره

موزه ملی کره در واقع به هنر و تاریخ این کشور اختصاص یافته است. این موزه که در منطقه یونگسان کره جنوبی واقع شده ششمین موزه پربازدید آسیا است. این موزه که در سال 1945 تاسیس شده بسیاری از نمایشگاه‌های ارزشمند مربوط به تاریخ کره، هنر، معماری و غیره در این موزه مانند: تاج طلای سیلا، Pensive Bodhisattva و گازهای قرن دوازدهمی را به دید عموم گذاشته است. این سالن همچنین به عنوان یک مرکز یادگیری و پژوهش فعالیت می‌کند و میزبان انواع برنامه‌ها و نمایشگاه‌های آموزشی است.

 

بخوانید: بهترین موزه‌هایی که در جنوب شرقی آسیا می‌توانید ببینید

 

 

چین، لانژو، موزه استانی گانسو

در موزه استانی گانسو واقع در لانژو، بیش از 350،000 اثر هنری در بخش‌های علوم طبیعی و تاریخ به نمایش درآمده است. ابتدا در سال 1939 به عنوان موزه تاریخ استان گانسو تأسیس شد، اما دیری نپایید که رشد زیادی کرد و نمونه‌های تاریخ طبیعی را نیز در خود جای داد. تا این که در سال 1956 به موزه تاریخ طبیعی تبدیل شد. دیرینه شناسی از نمایشگاه‌های مهم و دائمی این موزه است.

 

 

تایوان، موزه ملی علوم طبیعی

موزه ملی علوم طبیعی واقع در منطقه شمالی در تیاچونگ تایوان، یکی دیگر از موزه‌های محبوب قاره است. این موزه در مساحت 89000 متر مربعی به نمایشگاه‌های مرتبط با زمینه‌های علمی مختلف مانند: جانورشناسی، زمین‌شناسی، مردم‌شناسی و غیره اختصاص یافته است. برخی از بخش‌های مهم این موزه شامل سالن تئاتر فضا، سالن علوم زندگی، و سالن فرهنگ انسانی می‌شود.

 

بخوانید: معرفی لوکس‌ترین هتل‌های تاریخی دنیا

 

 

چین، موزه چنگدو

این موزه واقع در میدان تیانفو چنگدو، دهمین موزه پر بازدید از آسیا و آخرین مورد فهرست ما است. این موزه از نمایشگاه‌های دائمی و موقت تشکیل شده که شامل آثار باستانی تاریخی، کلکسیون‌های سلطنتی، سفال، ظروف چینی و موارد دیگر می‌شود. این موزه تحول سیستم حمل و نقل آب را در دوره سلسله تانگ و فرهنگ بازار رایج در دوران سلسله سونگ به نمایش می‌گذارد. برای تماشای نمایش عروسکی و نمایش‌های سایه‌ای به طبقه پنجم این مجتمع بروید.

 

مطالب مرتبط