آشنایی با مقاصد مسلمان دوست اروپا

اروپا و بخش غربی آسیا به خاطر تاریخ پیچیده و پر فراز و نشیبی که دارند، از لحاظ فرهنگی بسیار در هم تنیده هستند. در واقع فرهنگ اسلامی از طریق غرب آسیا وارد قاره اروپا شده و تا دوره عثمانی هم ادامه داشته است. حالا که این روزها همه در ثبات به سر می‌برند، کدام مقاصد اروپایی بیشتر مسلمان‌ دوست هستند و امکانات بهتری از جمله هتل و رستوران‌های حلال ارائه می‌دهند؟ ما در اینجا فهرستی ارائه می‌دهیم تا در سفر بعدی خود به مقصدی غیرمسلمان از بیشترین امکانات بهره‌مند شوید.

 

بلغارستان، صوفیه

بلغارستان کشوری در اروپای شرقی و در منطقه بالکان است، که همیشه تحت نفوذ فرهنگ اسلامی قرار داشته است. همانطور که از نام این کشور پیداست تبار اکثریت مردم را ترک‌های بلغار تشکیل می‌دهند. صوفیه به عنوان پایتخت این کشور بیش از هر جایی فرهنگ تلفیقی مسیحی اسلامی نشان می‌دهد. حدود 8 درصد مردم بلغارستان مسلمان هستند که بیشتر آن‌ها در قسمت شمالی کشور زندگی می‌کنند. شما در سفر به صوفیه بلغارستان نه تنها می‌توانید در رستوران‌های حلال غذا بخورید، بلکه می‌توانید از دیگر خدمات همچون هتل‌های مسلمان دوست هم بهره ببرید. اگر در ماه رمضان بخواهید سفر کنید می‌توانید چهره‌ منحصر به فرد این شهر را تحت تاثیر مسلمانان ببینید و با خیال راحت از زیباترین نقاط صوفیه در بلغارستان دیدن کنید.

 

 

ترکیه، استانبول

استانبول به کل شهری دو وجهی با زندگی تلفیقی مسلمانان و مسیحی‌ها در دو بخش اروپایی و آسیایی است. بنابراین سفر در رمضان در تور استانبول به این شهر برای شما آشنا خواهد بود. گرچه زندگی معمولی مردم خیلی تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد، اما برخی از رستوران‌ها فقط موقع افطار تا سحری فعالیت می‌کنند و برخی از ساعت کاری جاذبه‌های معروف استانبول تغییر می‌کند. با این همه شما چه در طول سال از استانبول دیدن کنید و چه در رمضان می‌توانید از مساجد زیبای استانبول دیدن کنید، نماز بخوانید و در رستوران‌های حلال از خوردن انواع غذاهای خاورمیانه‌ای لذت ببرید.

 

 

اسپانیا، جزایر قناری، لاس پالماس

شاید فکرش را نکنید که در جرایز قناری بتوانید نشانی از اسلام دوستی پیدا کنید، اما در اشتباهید! لاس پالماس استان کوچکی در جزایر قناری است، که با کمی بیش از 4 کیلومتر مربع، 34 دهستان دارد که جمعیت برخی از آن‌ها حتی از 200 نفر هم کم‌تر است. با این همه رستوران‌های حلال در سطح این جزیره وجود دارد که می‌توانید به راحتی در آن‌ها از خوردن غذاهای حلال لذت ببرید و به تفریحات گرمسیری و ساحلی بپردازید.

 

بخوانید: بهترین سوغاتی‌های مشهور در دنیا

 

 

گرجستان، تفلیس

گرجستان کشوری کاملا مسیحی است که مذاهب دیگر درصد به شدت ناچیزی را در آن تشکیل می‌دهند. با این همه این کشور آسیایی اروپایی دارای ویژگی‌هایی برای مسلمانان است که در تفلیس پایتخت آن می‌توان بیش از هرجای دیگری دید. شما می‌توانید در تفلیس رستوران‌های حلال با منوهای ترکی، ارمنی و حتی ایرانی پیدا کنید که در مقاله‌ای تحت عنوان رستوران‌های حلال در تفلیس به معرفی‌شان پرداختیم، به مسجد بروید، و یا در هتل‌های مسلمان دوست با منوی حلال اقامت کنید. با تمام امکاناتی که در اینجا در دسترس خواهید داشت اما جو گرجستان تحت تاثیر ماه رمضان تغییری نمی‌کند، پس با خیال راحت همراه تور گرجستان شوید و خاطره خوشی را برای خود بسازید.

 

 

ترکیه، آنتالیا

در سراسر ترکیه مسلمانان در کنار مسیحیان زندگی می‌کنند. این ویژگی فقط مختص به استانبول نیست، آنتالیا یکی از نقاط مسلمان دوست در ترکیه است که با افتتاح اولین ساحل اسلامی برای زنان مسلمان در ترکیه، نگاه‌ها را به سمت خود معطوف می‌کند. در واقع شما به عنوان یک زن مسلمان در تمام ترکیه می‌توانید در مساجد نماز بخوانید، در رستوران‌های حلال غذا بخورید و در هتل‌های مناسب مسلمانان اقامت داشته باشید اما اگر بخواهید در محدوده‌ای امن برای زنان شنا کنید باید تور آناتالیا مقصد بعدی شما باشد.

 

 

آلمان، فرانکفورت

فرانکفورت شهر گالری‌های هنری، موزه‌ها و ساختمان‌های زیبا است. شما در این شهر می‌توانید از ساختمان‌های زیبا و کلاسیک کلیساها و مساجد دیدن کنید و در رستوران‌های حلال غذا بخورید. به طور کلی آلمان کشوری مسلمان دوست است که در آن هتل‌ها و رستوران‌های حلال یافت می‌شود.

 

بخوانید: بهترین شهرهای دنیا برای سفر با کودکان

 

 

انگلیس، لندن

لندن شهر زیبا و ساحلی در انگلیس یکی از نقاط مسلمان دوست اروپایی است که امکانات و ویژگی‌های رفاهی مناسبی را در دسترس قرار می‌دهد. در لندن هتل‌های مسلمان دوست با منوی حلال وجود دارد و در شهر می‌توان مساجدی را پیدا کرد که دایر هستند. دیگر از رستوران‌های حلال نگوییم که به راحتی در دسترس قرار دارند و با سرچ کوچکی می‌توانید فهرستی از آن‌ها را در دسترس داشته باشید.

 

 

بلژیک، بروکسل

بروکسل پایتخت بلژیک و همچنین پایتخت اتحادیه اروپا است. این شهر به خاطر بی‌نظیرترین و خوشمزه‌ترین وافل‌های دنیا شناخته می‌شود. این شهر دارای جاذبه‌های زیبایی همچون گرند پلیس، پلیس رویال، موزه هنرهای زیبا سلطنتی بلژیک و خیلی جاهای دیگر است. شما در این شهر می‌توانید از فروشگاه‌های مواد غذایی حلال خرید کنید و در رستوران‌های حلال غذا بخورید.

 

بخوانید: معرفی زیباترین باغ‌های دور دنیا

 

مطالب مرتبط