زیباترین شهرهای کنار رودخانه در دنیا

رودخانه‌های اطراف شهرها به خاطر وجود طبیعتی زیبا و هوای آزاد بسیار جذاب و محبوب هستند. اما وقتی آن‌ها از وسط شهرها عبور می‌کنند، نوعی مناظر تلفیقی و موقعیت‌های خاص به وجود می‌آید. از این گذشته، وجود رودخانه‌ها باعث ایجاد بسیاری از شهرهای بزرگ، تغذیه حمل و نقل و تجارت آن‌ها، تأمین آب آشامیدنی و شستشو شده و اخیرا استفاده به عنوان فضای تفریحی هم به این موارد اضافه شده است. شهرهای زیادی کنار رودخانه واقع شده‌اند که بسیاری از آن‌ها نادیده گرفته می‌شوند، و بسیاری دیگر با بی‌توجهی آسیب‌های جبران ناپذیری دیده‌اند، اما شهرهای کنار رودخانه‌ای موفقی هم وجود دارند که در دنیا زبانزد هستند.

 

روسیه، یاروسلاول

یاروسلاول یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین شهرهای دنیا در روسیه است، که ثروت تجاری سابق آن توسط 170 کلیسای گمنام، در گوشه کنارهای خیابان قابل لمس است. این شهر که در فاصله 150 کیلومتری شمال شرقی مسکو واقع شده با قرار گرفتن بر فراز پرتگاه نمایی جذاب به رودخانه‌های ولگا و کوتوروسی دارد. اصلی‌ترین و جذاب‌ترین جاذبه این شهر کلیسای قرن شانزدهمی الیاس پیامبر است، که با دیوارهای باشکوهی رنگ‌آمیزی شده‌اند. به علاوه بازار همیشه شلوغ این شهر زیبا با جاذبه‌های فرهنگی سبک زندگی مردم را به شما نشان می‌دهد. بین مردم حرکت کنید و از خوراکی‌های خوشمزه و قیمت مناسب مثل انواع پنیر، ترشی و کالباس خریداری کنید.

 

 

هند، واراناسی، رودخانه گنگ

این شهر باستانی واقع در حاشیه رودخانه گنگ با معابد و کوچه‌های باریک متراکم با کارگاه‌ها، فروشگاه‌ها و چای‌خانه‌ها بهترین فرصت تماشای مردم هند را فراهم می‌آورد. وارانیسی به خاطر نخ ابریشم، ابزار موسیقی، چوب صندل و مجسمه‌های مرمر معروف است. با قایق به پایین رودخانه گنگ، Dashashwamadh Ghat بروید و در حین عبور از معابد و مکان‌های شگفت انگیز دیدن کنید. به علاوه در اینجا کروزهای مسافرتی چند روزه هم فعالیت می‌کنند که در صورت تمایل می‌توانید به آن‌ها ملحق شوید.

 

بخوانید: سفر به شهر‌های گردشگری برای جواهر دوستان

 

 

آلمان، ماینتس، رودخانه رین

ماینتس شهری فوق‌العاده زیبا و مناسب پیاده‌روی است که کوچه‌های باریک آن با فواره‌ها و نقاشی‌های دیواری پوشیده شده و کلیسای جامع آن دارای آثار سنگی شگفت‌انگیز رومانیایی است. این شهر مدرن مملو از مغازه‌های جذاب، رستوران‌ها و کافه‌های فوق‌العاده است. شما می‌توانید در بین این فروشگاه‌ها بگردید و از بهترین نوشیدنی‌های منطقه نوش جان کنید. برجسته‌ترین نقطه شهر موزه گوتنبرگ است که به اختراع چاپخانه اختصاص داده شده و دارای مطبوعات و نسخه‌های عالی از کتاب‌های مقدس مصور و سایر مطالب چاپ شده بر روی کاخ است. به سمت پایین رودخانه رین که حرکت کنید تفرجگاه‌های ساحلی با چشم‌اندازهای زیبا توجه شما را به خودشان جلب خواهند کرد.

 

بخوانید: آشنایی با اغراق‌آمیزترین شهربازی‌های دنیا

 

 

آلمان، فرانکفورت، رودخانه ماین

وقتی صحبت از ماین به میان می‌آید کم‌تر شهرهای دارای رودخانه، جذابیت‌های این رود در فرانکفورت را دارند. فرانکفورت یکی شهرهای پربازدید دنیا، با سالن‌های غذاخوری، کافه‌های شبانه، و موزه‌های عالی است. این شهر فرهنگی اخیرا توسعه یافته و در ساحل جنوبی ماین کشده شده است و موزه‌هایی با معماری معاصر و محتواهایی از مجسمه‌های باستانی گرفته تا نقاشی‌های امپرسیونیستی و یادگاری‌های فیلم‌ها را برای بازدید در دسترس شما قرار می‌دهد. در منطقه کنار رودخانه کافه‌های تابستانی محبوبی وجود دارد که می‌توانید موارد دلخواه محلی مانند گوشت گاو پخته شده را در سس سبز امتحان کنید. در اینجا نیز کروزهای 8 روزه "سفر به قلب آلمان" برگزار می‌شود که راه خوبی برای تماشای رود و اطراف آن است.

 

 

یونان، اسوان، رودخانه نیل

شهر اسوان می‌تواند مانند هر شهر دیگر مصری، داغ و آفتابی باشد؛ اما با این وجود می‌توانید در حال و هوای کویری آن هم جاذبه‌ها و فعالیت‌های سرگرم کننده‌ای پیدا کنید. مانند هر شهر دیگر بازارهای اسوان پر از ماهی شور، فرش و پنبه است. این شهر با قرار گرفتن در امتداد رودخانه نیل نسبت به جاهای دیگر دارای آرامش، نسیم ملایم و تفرجگاه‌های خوب است. در پایین دست رودخانه ویرانه‌های باستانی Philae قرار دارد که نمایی زیبا و دیدنی ارائه می‌دهد. مخصوصا این که طغیان‌های آتشفشانی، در آب‌ مانند جواهر آبی در صحرا می‌درخشند.

 

بخوانید: معرفی ۸ شهر اعجاب‌انگیز در دنیا

 

 

کانادا، کبک، رودخانه سنت لارنس

شهر کبک دارای جاذبه‌های دوست داشتنی از تاریخ زیبایی است. حتما از استحکامات قدرتمند، کلیساهای قدیمی و میادین زیبا را در این شهر دیدن کنید. پایین شهر در امتداد رودخانه دارای کافه‌هایی است که خوراک صدف و سیب زمینی سرخ کرده سرو می‌کند. خیابان عابر پیاده Rue du Petit-Champlain قدیمی‌ترین خیابان تجاری آمریکای شمالی است. رودخانه را پایین بروید و در Dufferin Terrace غروب زیبای خورشید را تماشا کنید. مرغ‌های دریایی که بر روی تابلوها می‌نشینند یکی از زیباترین مناظر شهر را به وجود می‌آورند. به علاوه از اینجا می‌توانید کشتی‌هایی که از رودخانه عبور می‌کنند را هم تماشا کنید.

 

بخوانید: شهر‌هایی با غذاهای خیابانی مشهور و لذیذ

 

مطالب مرتبط