۴ هتل دوستدار بشر و محیط زیست

صنعت گردشگری یکی از درآمدزاترین صنایع جهان است که به تازگی، فعالان محیط زیست درباره آثار احتمالی آن بر طبیعت، محیط زیست، اکوسیستم و زیستگاه‌های حیات وحش ابراز نگرانی کرده‌اند. همزمان با این جنبش، ساخت هتل‌های دوستدار محیط زیست در سراسر جهان رونق تازه‌ای گرفته است و مسافران نیز سفر به پیشرفته‌ترین مناطق از نظر اکوتوریسم را در نظر می‌گیرند. از هتل‌های صحرایی نسبتا معمولی تا هتل‌های لوکس ساحلی که اصول توسعه پایدار را رعایت کرده‌اند و موفق شده‌اند نام خود را در رده هتل‌های سبز به ثبت برسانند.

ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود. صنعت گردشگری، به عنوان یکی از پولسازترین صنایع جهان، وظیفه دیگری هم بر عهده گرفته است. صنعت گردشگری، نه تنها حامی و دوستدار محیط زیست است بلکه زمان آن رسیده تا دوستی خود با بشر ساکن زمین را هم به اثبات برساند. به همین دلیل، نسل جدیدی از هتل‌ها که به دنبال مشارکت در فعالیت‌های خیریه هستند و یا برای توانمندسازی گروه‌های مردمی آسیب‌پذیر فعالیت می‌کنند در سراسر جهان کار خود را شروع کرده‌اند. آویسا، در ادامه این مطلب، شما را با برخی از این هتل‌های دوستدار محیط زیست و دوستدار بشر، آشنا می‌کند:

 

Good Hotel Antigua

مکان: گواتمالا در آمریکای مرکزی

هتل Good Antigua در گواتمالا یکی از هتل‌های متفاوت در جهان است، که نه تنها برای محیط زیست و دوستی با آن برنامه‌های زیادی دارد، بلکه برای دوستی با مردمی که روی زمین زندگی می‌کنند هم برنامه‌های ویژه‌ای در آستین دارد. برنامه اصلی این هتل، آموزش هتل داری برای افرادی است که حرفه و کاری ندارند و برای همین هم نمی‌توانند حامی خانواده‌های خود باشند. این افراد پس از یک دوره کارآموزی و آموزش‌های تخصصی در این هتل، می‌توانند در همین مجموعه به کار خود ادامه بدهند و یا در هتل‌های دیگر مشغول کار شوند.

 

 

علاوه بر این، مدیران این هتل، سود حاصل از فعالیت‌های گردشگری هتل Good Antigua را به خیریه‌ای به نام Ni deos de Guatemala اهدا می‌کنند؛ جایی که برنامه اصلی آن، آموزش کودکان خانواده‌های کم درآمد و برنامه‌ریزی برای توانمندسازی آن‌هاست. این هتل و شهرهای اطراف آن با کوه‌های آتشفشانی حیرت‌انگیزی احاطه شده‌اند. حال و هوای اتاق‌های هتل هم شیک و مینیمالیستی است، مبلمان‌های چوبی کم رنگ، طرح‌های هندسی و بدون زرق و برق دکوراسیون اصلی این هتل هستند که زیبایی را با سادگی به ارمغان آورده‌اند.

 

بخوانید: اقامت در جذابترین هتل‌های حبابی

 

 

Boutique Hotel, London Green Rooms

مکان: لندن در انگلستان

هتل‌های شهر لندن و به ویژه هتل بوتیک‌های آن به خاطر آمیختگی‌شان با هنر معاصر در سراسر جهان مشهور هستند، اما تعداد کمی هتل در این کشور خواهید دید که فعالیت‌های دوستدار محیط زیست دارند و یا به اصطلاح در دسته هتل‌های سبز قرار می‌گیرند. Green Rooms  یکی از همین هتل‌ها است. این هتل بوتیک، توانسته‌ است ترکیبی از هر دو سبک را برای گردشگران قرن بیست و یکمی فراهم کند. این هتل در بلوک اداری ساختمان مجلل Art Deco در شمال لندن دایر شده است، علاوه بر مبلمان‌های عجیب و غریب هنری، در این مجموعه، شب‌های کمدی، رویدادهای تئاتر و کارگاه‌های هنری هم برگزار می‌شود؛ البته همه این فعالیت‌ها رویکرد محیط زیستی دارند.

 

بخوانید: ۷ هتل شگفت‌انگیز با استخرهای فوق‌العاده

 

 

اینجا یکی از عجیب‌ترین هتل‌های دنیا است اما به این حال اتاق‌هایش هتل ساده اما کاملا مجهز و مبله هستند. این اتاق‌ها در سه رده، اتاق‌های مجلل، اتاق‌های سوییت و اتاق‌های معمولی دسته‌بندی می‌شوند، که مسافران می‌توانند بر اساس بودجه و سلیقه خود یکی را انتخاب کنند. با این حال، ساکن هر کدام از این اتاق‌ها که باشید، مهمان‌دارهای هتل از شما دعوت می‌کنند تا اگر علاقه دارید، برای سرو نوشیدنی، یا نوش جان کردن کیک خانگی و وقت‌گذاری با دیگر مهمان‌های هتل با آن‌ها همراه شوید.

 

 

magdas HOTEL, Vienna

مکان: وین در اتریش

هتل magdas در شهر وین اتریش یک برنامه آموزشی و اشتغال برای پناهجویان ترتیب داده است تا این افراد با شرکت در آن، بتوانند توانمندی‌های خود را افزایش داده و برای آغاز یک زندگی جدید در سرزمین تازه خود آماده شوند. مدیران این هتل، اعلام کرده‌اند از آن‌جایی که بسیاری از این افراد به خاطر انگ‌های اجتماعی نمی‌توانند کار مناسبی پیدا کنند، در این هتل فرصت می‌کنند تا هم آموزش ببینند و هم سابقه‌ای برای کار در مجموعه‌های دیگر به دست بیاورند.

 

بخوانید: آشنایی با بهترین هتل‌های فرودگاهی در دنیا

 

 

ایجاد تحول مثبت اجتماعی و مهربانی مردم با هم، شعارهای اصلی این مجموعه هستند. این نگاه مثبت را از بدو ورود به هتل و گپ و گفت با کارکنان آن خواهید دید. کارکنانی خوش‌اخلاق که در یک محیط شاد و پر انرژی از شما میزبانی می‌کنند. طراحی و دکوراسیون داخلی این هتل هم جذابیت‌های زیادی دارد. مثلا ممکن است در اتاقی باشید که با یک دوچرخه قدیمی تزیین شده است و یا در اتاق کمد قدیمی به جای مانده از راه آهن فدرال اتریش ساکن شوید. این هتل غافلگیری‌های زیادی برای شما در آستین دارد.

 

بخوانید: اقامتگاه‌های آرامش‌بخش یوگا در آسیا

 

 

ibis Bangkok Riverside Hotel

مکان: بانکوک در تایلند

هتل ibis Bangkok Riverside یک هتل دیدنی و سبز در بانکوک تایلند است که درست در کنار رودخانه اصلی شهر یعنی چائو فرایا ساخته شده است، بدون آنکه آسیبی برای محیط زیست منطقه و گونه‌های گیاهی و جانوری آن ایجاد کرده باشد. این هتل توانسته است با رعایت تمام اصول توسعه پایدار، فضایی آرام برای استراحت در حومه یک شهر شلوغ گردشگری مانند بانکوک را برای مسافران تور تایلند فراهم کرده کند. یکی از بهترین اکوهتل‌های بانکوک تایلند به حساب می‌آید.

 

 

این هتل دوست‌دار محیط زیست، به سبک مینیمالیستی مدرن و با استفاده از رنگ‌های آرام و خنثی طراحی شده است. در این هتل، همه امکانات برای رفاه حال زمین و مردم زمین در نظر گرفته شده‌اند. به جای صندلی‌ها و مبلمان پلاستیکی، از مبلمان حصیری و چوبی استفاده شده است. سکوهای زیبای چوبی برای لذت بردن از استخر روباز هتل هم حسابی خودنمایی می‌کنند. برای جلوگیری از هدر رفت آب، خبری از وان در حمام‌های اتاق هتل نخواهید دید و جزئیات بسیار دیگری که نام این هتل را در لیست هتل‌های دوستدار محیط زیست قرار داده است.

 

بخوانید: هتل‌های سرسبز در جنوب شرقی آسیا

 

مطالب مرتبط