زیباترین شهرهای اروپا برای سفر

اروپا قاره‌ای کوچک ولی با تعداد زیاد کشورهای زیبای کم وسعت است. این قاره سرسبز و زیبا دارای فرهنگ قدیمی، تاریخی پر فراز و نشیب و زبان‌های مختلف است. وقتی بپرسند کجای اروپا زیباست؟ پاسخ سخت خواهد بود، زیرا همه جای آن واقعا زیباست. اما با نگاهی دقیق‌تر ما در اینجا با رعایت موارد ظریف و موشکافی‌های بسیار در نظرات گردشگرانی که به کشورهای اروپایی سفر کرده‌اند زیباترین شهرهای این قاره سبز را فهرست کردیم.

 

فرانسه، پاریس

پاریس یکی از نام‌های آشنایی است که تقریبا در تمامی فهرست‌های زیباترین شهرهای دنیا به چشم می‌خورد. به نظر خیلی کلیشه‌ای می‌آید درست است. اما این شهر همیشه به عنوان یکی از زیباترین شهرهای اروپا در قلب گردشگران خواهد درخشید. مهم نیست چقدر در شهرهای دیگر این قاره بگردید، در هر بار که بازدید مسخ چراغ‌های زیبای آن خواهید شد. پیاده‌روی یکی از محبوب‌ترین کاراهایی است که گردشگران در سفر به این شهر انجام می‌دهند و باور کنید هر چقدر هم از برج زیبای ایفل دیدن کنید باز هم تکراری نخواهد شد.

 

بخوانید: معرفی شهرهای قدیمی و برجسته آسیا

 

 

دانمارک، کوپنهاگ

کپنهاگ یکی از شهرهای فوق‌العاده زیبای اروپایی است چیزهای زیادی برای اکتشاف دارد. با وجود Tivoli Gardens ،Nyhavn ،Little Mermaid و یک جریان بی‌پایان از کانال‌ها، کپنهاگ مطمئنا شایسته عنوان یکی از بهترین شهرهای جهان برای گردشگران است.

 

 

ایتالیا، ونیز

خیلی از مردم ونیز را برای گردش دوست ندارد، اما شاید دلیل‌اش این است که آن‌ها خوب این شهر را نگشته‌اند. اگر یک هفته در این شهر بمانید و کوچه پس کوچه‌های آن را بگردید، در آن گم خواهید شد. سوار کروز شوید، سفر با قایق‌ها تجربه‌ای عالی است. برای گشت و گذار به تور با اتوبوس ملحق شوید و در نهایت روی تراسی دل‌انگیز با نمای شهر شامی عاشقانه بخورید.

 

بخوانید: جدیدترین مسیرهای کاوش و صعود در دنیا

 

 

مجارستان، بوداپست

بوداپست احتمالا زیباترین شهر روی آب اروپا است. در کنار رود زیبای دانوب که یکی از زیباترین رودخانه‌های دنیا است به تماشای افق بپردازید و از غروب بی‌نظیر آفتاب لذت ببرید. روی پل که دو قسمت بودا و پست را به هم وصل می‌کند بروید و غرق در زیبایی شوید. وقتی هوا رو به تاریکی رفت ره‌تان را به سمت پایین رودخانه ادامه بدهید.

 

 

ایتالیا، فلورانس

فلورانس از شهرهای زیبای دنیاست که هنر در آن با مجسمه‌سازی و معماری در هم تنیده شده است. فلورانس جایی است که می‌توانید در خیابان‌های سنگ فرش شده‌اش قدم بزنید و از تماشای هر ساختمانی لذت ببرید. سعی کنید روزی را در اطراف شهر بگذرانید و بیشتر در مورد هنر و فرهنگ آن بیاموزید.

 

بخوانید: بهترین سوغاتی‌های مشهور در دنیا

 

 

سوییس، برن

برن در سوییس از نقاط میراث جهانی یونسکو و نقطه اصلی سیاسی این کشور است. این شهر آنقدر زیباست که اصلا شبیه جایی با کاربرد سیاسی نیست. پیاده‌روهای برن با سایه‌بان‌هایی که دارند خرید را در هر آب و هوایی ممکن و مقدور می‌کنند. سعی کنید در طی سفرتان از رودخانه با قایق بگذرید و شهر را از این زاویه هم بررسی کنید.

 

 

ترکیه، استانبول

وقتی شب به استانبول نگاه می‌کنید، آن را در نورهای طلایی درخشان خواهید دید. استانبول با تقسیم شدن بین اروپا و آسیا دو چهره و شخصیت مختلف از خود نشان می‌دهد. این نفوذ فرهنگ شرقی است که این شهر را بسیار زیبا کرده است. مساجد زیبا در گوشه و کنار شهر دیده می‌شوند و موزه‌ها در بین خیابان‌ها خودنمایی می‌کنند. سفر با تور استانبول تجربه غنی از تقابل فرهنگ شرق و غرب را ارائه می‌دهد.

 

 

استونی، تالین

اگر قصد انجام تور اسکاندیناوی را داشته باشید، قطعا بازدید از تالین ارزش طرف وقت را دارد. در حالی که کم‌تر به استونی پرداخته می‌شود اما تالین با تاریخ و فرهنگ غنی مقصدی بسیار جالب است. این شهر با یادگاری‌های قرون وسطایی، چشم‌اندازهای سحرانگیز و دیوارهای قرون وسطایی هر چیزی که از یک شهر اروپایی انتظار می‌رود را ارائه می‌دهد.

 

بخوانید: بهترین نقاط آسیا برای موج سواری

 

 

یونان، سانتورینی، روستای اویا

این که اویا را باید در چنین فهرستی جای داد یا نه، با توجه به وجود آتن یا سانتورینی، برای خیلی‌های محل بحث درد. گرچه آتن زیبایی تاریخی و منحصر به فردی دارد اما از این لحاظ شهری یکپارچه نیست. اویا با نمای رو به آب‌های لاجوردی و ساختمان‌های سفید آبی پلکانی همچون نگینی در آغوش یونان می‌درخشد.

 

 

انگلیس، لندن

لندن با ساختمان‌های زیبا و نمای کنار رودخانه قطعا یکی از شهرهای زیبای اروپا است حتی اگر روزهای آفتابی در آن به ندرت باشد. اگر سوار قایق‌ها و یا کشتی‌های مسافربری شوید نمایی از زیباترین ساختمان‌های تاریخی را خواهید دید، که هر کدام به تنهایی قابل توجه و به یادماندنی هستند.

 

 

هیچ شکی نیست که این فهرست به این مقاله ختم نشده و مقاصد فراوان زیبای دیگری همچون کیف، مونیخ، پراگ، روم، بروکسل، بارسلونا، و خیلی نام‌های دیگر هستند که در زیبایی با هم رقابت می‌کنند و شایسته بازدید و کاوش هستند.

مطالب مرتبط