بهترین تجارب جذاب محلی در دنیا

شما می‌توانید با انجام فعالیت‌هایی که واقعا باعث می‌شوند تا فرهنگ محلی مردم را از نزدیک لمس کنید، سفرتان را به یادماندنی و متفاوت کنید. بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین شهرهای جهان دارای مراکز فرهنگی پر رونق هستند. برای این که به درکی واقعی برسی و بتوانید فرهنگ مردم بومی را لمس کنید، باید دقیق‌تر عمل کنید. ما در اینجا به روش‌هایی در هر مقصد اشاره می‌کنیم که راه را برای گردشی فرهنگی برای شما هموار می‌کنند.

 

ژاپن، توکیو، کارگاه شمشیرزنی سامورایی و کارگاه آموزشی شوریکن

شمشیر سامورایی بخشی اساسی از تاریخ و فرهنگ ژاپن است. در قرون وسطا وقتی که جنگجویان در جنگ نبودند، آن را به عنوان سمبل وضعیت می‌پوشیدند. حالا شما می‌توانید همه چیز را در مورد فرهنگ باستانی سامورایی بیاموزید و این شانس را دارید که مهارت‌های شمشیربازی خود را در یک جلسه با متخصصی آموزش دیده قوت ببخشید. به علاوه شما می‌توانید پرتاب شوریکن، نوعی سلاح پنهانی نینجاها که به شکل ستاره‌های چند پر هستند را هم یاد بگیرید. این کارگاه‌ها در سالن‌های سنتی دوجو برگزار می‌شود.

 

بخوانید: بهترین نقاط آسیا برای کسب تجارب فرهنگی

 

 

تایلند، بانکوک، نمایشگاه کیک بوکسینگ Muay Thai

موی تای ورزش ملی تایلند و یکی از جنبه‌های بسیار مهم فرهنگ این کشور است. برای دیدن این هنر رزمی باستانی دست اول، به نمایش زنده در تئاتر موی تای که در مرکز بانکوک ساخته شده است بروید. در سفر با تور تایلند این شانس را دارید که به تماشای این هنر بروید. هر شب دو مبارزه برگزار می‌شود که به شما زمان زیادی می‌دهد تا ببینید چگونه بوکسورهای رقیب از تکنیک‌های باستانی سیامی و قدرت درونی استفاده می‌کنند تا پیروز شوند. قیمت این نمایش برای هر یک ساعت و نیم 37 دلار به ازای هر نفر است.

 

 

چین، پکن، تور دوچرخه سواری هونتونگ

در سفر با تور چین،‌ برای آشنایی با پکن واقعی، چرا از مسیر محلی و کوچه‌های باریک معروف به "هوتونگ" عبور نکنید. این گذرگاه‌ها که در سراسر شهر گسترده شده‌اند دارای خانه‌های کوچک یا siheyuan هستند، که نگاهی اجمالی به تاریخ غنی و پیچیده پکن دارند که میتوانید با رکاب زدن در کنار بقیه و دوچرخه سواری گروهی بخش های جذابی از آن را ببینید. در طول این سه ساعت دوچرخه سواری، در حالی که راهنمای تخصصی شما داستان‌های فریبنده را بازگو می‌کند، شاهد سنت‌های ارجمندی از زمان خواهید بود. این فرصتی است تا بتوانید منظره‌ای صمیمی از شهر قدیمی داشته باشید، و به مناطق دور افتاده‌ای بروید که یک اتوبوس تور هرگز شما را به آن نمی‌برد.

 

بخوانید: آشنایی با فرهنگ لباس پوشیدن در آسیا

 

 

هند، دهلی، کلاس رقص بالیوود

در سفر با تور هند، یک لباس بالیوودی جذاب بپوشید و هر حرکتی که مربی حرفه‌ایتان انجام می‌دهد را قدم به قدم دنبال کنید. شما در این کلاس‌ها می‌توانید حرکات رقص به سبک پنجابی (Bhangra) و رقص‌های عامیانه گجراتی (گاربا و دندی) و همچنین شکل‌های هیپ هاپ رقص هندی، همه در حالی که در مورد تاریخ و ریشه‌های فرهنگی هر یک از سبک‌های رقص کلاسیک هند هستند را یاد بگیرید. بعد از کلاس به یک رستوران سنتی هندی بروید و یا از خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی هندی برای انرژی گرفتن نوش جان کنید. به علاوه برای شما یک کلیپ ویرایش شده ارسال می‌کنند که تا سال‌ها بعد بتوانید آن را نگاه کنید و خاطرات خود را زنده نگه دارید.

 

 

پرو، لیما، تور هدایت شده جنگل سنگی Marcahuasi

پرو به ویرانه‌های پیش از تاریخ و مکان‌های مرموز مشهور است، اما برخی از مناظر بیش از بقیه عجیب و لایق توجه هستند. در این جنگل سنگی سنگ‌های گرانیتی که در امتداد فلات در کوه‌های مرکزی آند پراکنده‌اند را می‌بینید که شبیه به چهره‌های انسان، حیوانات و نمادهای مذهبی است. به طور کلی پرو یکی از عجیب‌ترین نقاط گردشگری دنیا به حساب‌ می‌آید. طبق افسانه محلی، آن‌ها توسط یک تمدن باستانی ایجاد شده‌اند، اما دانشمندان ایده‌های دیگری دارند. رفت و برگشت به این جنگل سنگی از لیما صورت می‌گیرد که شامل رانندگی خارج از جاده و پیاده‌روی می‌شود. این تور جذاب هدایت شده را در هیچ کجای دیگری جز اینجا نمی‌توانید توانید تجربه کنید پس تا جای ممکن از دستش ندهید.

 

بخوانید:‌ ارزان‌ترین برنامه سفر برای چند مقصد

 

 

ایتالیا، فلورانس، تور موتور وسپا در تپه‌های توسکان

ایتالیا یکی از مکان‌های شگفت‌انگیز اروپایی است. با این که فلورانس مهد هنر و زیبایی است، اما می‌تواند در ازدحام مردم و بازدیدکنندگان گیج کننده هم باشد. در اینجا فرار از جمعیت خیلی آسان‌تر از آن چیزی است که تصورش را می‌کنید. در تور وسپا شما سوار یکی از این موتورهای سبک قدیمی می‌شوید و تپه‌های توسکان را می‌گردید. یک راهنمای محلی شما و کاروان 10 نفره همراه‌تان را به خارج از شهر منتقل خواهد کرد، که در طی آن می‌توانید، از مناظر پانوراما مانند Piazzale Michelangelo و کلیسای San Miniato al Monte عبور می‌کنید. کلاه ایمنی‌تا را بردارید و هوای تازه و تمیز را لمس کنید، و از مناظر پانورامای خیره‌کننده لذت ببرید. سپس قبل از این که به ازدحام فلورانس برگردید برای خوردن یک وعده فوق‌العاده غذای ایتالیایی به رستورانی پناه ببرید.

 

مطالب مرتبط