بهترین سافاری‌های حیات وحش در آسیا

فضای باز و محیط سرسبز جایی عالی برای استراحت کردن، نشستن و لذت بردن از شگفتی‌های طبیعت و حیوانات وحشی شگفت انگیز است. سیاره بزرگ ما با انواع حیوانات و گیاهان پوشیده شده است که آسیا بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین قاره زمین، به طور قطع سهم بزرگی از این تنوع را به خود اختصاص داده است. طی سال‌های اخیر سیاست‌های متنوعی در سطح آسیا برای حفاظت از زیست بوم‌ها رواج پیدا کرده است. از طرفی مردم هم تشویق می‌شوند تا در راستای محافظت از این ذخایر طبیعی ارزشمند با دولت‌ها همکاری کنند. ما در اینجا بهترین مقاصد سافاری حیات وحش آسیا را بررسی خواهیم کرد.

 

اندونزی، پارک ملی کومودو

اندونزی از کشورهای غنی از غذاهای فوق‌العاده خوشمزه و رنگی است. به غیر از غذا، مارمولک‌های عظیم‌الجثه کومودور که به اژدهای کومودور شناخته می‌شوند هم بر شهرت این کشور افزوده‌اند. اندونزی آب و هوایی گرمسیری با ماه‌های بارانی دارد، اما پارک ملی کومودور یکی از خشک‌ترین مناطق کشور است. بهترین زمان برای بازدید از این گونه کهن ماه‌های جولای و آگوست است.

 

بخوانید: مکان‌های باور نکردنی دنیا برای شنا در حیات وحش

 

 

مالزی، پارک ملی تامان نگارا

در سفر با تور مالزی با رفتن به این پارک ملی از زندگی امروزی به جنگل‌های بارانی بکر شیرجه می‌زنید که محل زندگی حیوانات مختلف وحشی مانند: کرگدن، پلنگ‌ها، ببرها، فیل‌های آسیایی، خارپشت‌ها و گونه‌های دیگر است. شما در اینجا نه تنها فرصت تماشای تعداد زیادی از حیوانات وحشی را دارید، بلکه می‌توانید فعالیت‌های فضای باز دیگری مثل راه‌پیمایی و صخره‌نوردی هم انجام دهید. این جنگل با وسعت 4343 کیلومتر مربعی، بدون شک بزرگ‌ترین پارک مالزی و یکی از جذابترین پارک‌های دنیا است. بهترین زمان برای بازدید ماه‌های جولای تا سپتامبر است.

 

 

سریلانکا، پارک ملی یالا

اگر عاشق پلنگ‌ها هستید، خبر خوب برای شما این است که با بازدید از این پارک می‌توانید با صدها پلنگ جذاب و زیبا روبرو شوید. در پارک ملی یالا که از بهترین پارک‌های ملی دنیا است، به جز پلنگ‌ها گونه‌های دیگری هم وجود دارند که تنوع آن‌ها از این پارک مقصدی غیر قابل چشم پوشی ساخته است. این منطقه دارای 32 گونه پستاندار، 125 گونه پرنده و بسیاری از خزندگان است. در تور جیپ سافاری شرکت کنید و از زیبایی‌های پارک لذت ببرید. اگر خوش شانس باشید شاید حتی با صحنه‌های نادری هم روبرو شوید.

 

 

هند، پارک ملی کانها

حتما با داستان کتاب جنگل آشنا هستید، این داستان پس از آن که نویسنده آن Rudyard Kipling از این پارک دیدن کرد نوشته شد. او با الهام از جنگل‌های انبوه، دره‌های باریک، چمنزارها، و مناظر زیبای همیشه سبز این داستان را به رشته تحریر درآورد. از این پارک به عنوان بهترین پارک حیات وحش آسیا نام برده می‌شود. این جنگل میزبان بیش از 200 گونه از گیاهان و بیش از 70 گونه از درختان است که برخی از آن‌ها از انواع نادر و کمیاب هستند.

 

بخوانید: جذاب‌ترین پارک‌ها برای کودکان در آسیا

 

 

تایلند، ذخایر حیات وحش اومفانگ

این ذخیره طبیعی که در فهرست یونسکو قرار گرفته و به عنوان میراث جهانی شناخته می‌شود، یکی از فعالیت‌های غیر قابل چشم پوشی برای طبیعت دوستان تور تایلند است. با راهنمایان تور شما می‌توانید به اعماق این ذخیره طبیعی سرسبز نفوذ کرده و تجربه‌ای تکرار نشدنی از کاوش در نواحی بکر طبیعی را کسب نمایید. به علاوه چون این جنگل در ناحیه دور افتاده تایلند قرار دارد، خیلی زیر رادار گردشگران قرار نگرفته و این یعنی بدون شلوغی و تخریب ناشی از حضور انسان می‌توانید چهره واقعی طبیعت را شاهد باشید. ارزشمندترین نقطه این پارک که باید آن را ببنید آبشار ThiLor Su است که از زیباترین آبشارهای جهان به شمار‌ می‌رود. بهترین زمان برای بازدید از این آبشار بین ماه‌های آگوست تا اکتبر است.

 

 

هند، پارک ملی گیر

برای گشت و گذار در اینجا خودتان را در سافاری جیپ روباز تصور کنید. اینجا یکی از نقاط حیات وحش دست نخورده در هند است، که برای زندگی شیرهایی که در آن اقامت دارند شناخته می‌شود. در تور هند، درخواست‌ها برای بازدید از شیرها با سافاری بسیار پر طرفدار است و در عین حال مساله حفاظت از آن‌ها مهم، به همین دلیل قبل از ثبت نام در سافاری باید از دفتر جنگل Sinh Sadan مجوز دریافت کنید.

 

 

ویتنام، پارک ملی بابه (BA BE)

دوست داران حیات وحش همیشه جذب این پارک ملی سرسبز و زیبا می‌شوند. بابه هشمین پارک ملی ویتنام و یکی از بکرترین جنگل‌های آن است. یعنی شما با رفتن به اینجا می‌توانید طبیعت را در طبیعی‌ترین حالت خود ببینید. در اینجا شما شانس تماشای حیواناتی مانند: سمندر ویتنامی، میمون لانگور، تنبولین‌های چینی و سنجاب‌های پرنده را دارید که به ندرت در طول زندگی می‌بینید. در اینجا غارهایی وجود دارد که در آن‌ها گونه‌های نادری از خفاش‌ها زندگی می‌کنند و به عنوان جاذبه‌ی گردشی قلمداد می‌شوند. چشم‌ها را باز نگه دارید و این موجودات جذاب را لا به لای درختان تماشا کنید.

 

بخوانید: مشهورترین پارک‌های شهری جهان

 

مطالب مرتبط