معرفی رمانتیک‌ترین یادبودهای دنیا

اگر بخواهید رمانتیک‌ترین یادبودهای دنیا را نام ببرید کجا را انتخاب می‌کنید؟ طی تحقیق کوچکی که از تعدادی شرکت‌کننده به عمل آمد، بیشتر مردم جاهای تاریخی را انتخاب کردند. البته ما به دنبال معرفی بناهای رمانتیک و عاشقانه هستیم و نه نقاط تاریخی. بنابراین صرف نظر از این که مردم ممکن است این دو را با هم اشتباه بگیرند در اینجا عاشقانه‌ترین یادبودهای دنیا برای بازدید در روز ولنتاین را معرفی می‌کنیم.

 

هند، تاج محل

تاج محل به عنوان نمادی از عشق، یکی از معروف‌ترین بناهای دنیا و بناهای معروف هند است، که توجه گردشگران زیادی را از چهارگوشه دنیا با تور هند به خودش جلب می‌کند. تاج محل را پادشاه قدرتمند مغولی، شاه جهان برای همسر محبوبش ممتاز محل ساخت که حین وضع حمل از دنیا رفته بود. این بنا که یکی از عجایب هفتگانه دنیا برشرمرده می‌شود در فاصله‌ای از جوب دهلی ساخته شده است. این بنا که در 18 هکتار و در باغی به سبک ایرانی گسترده شده به وضوح یکی از نمونه‌های برجسته نبوغ ایرانی محسوب می‌شود. حدود 2 هزار هنرمند از کشورهای ایران، آناتولی، هند و آسیای میانه به مدت 15 سال بر روی ساخت این محل کار کردند. در حالی که استادان معمار ایرانی، نام‌هایی مثل استاد احمد و حمید لاهوری در طراحی این بنا نقش اساسی داشته‌اند. شما می‌توانید خوشنویسی‌های زیبای امانت خان شیرازی را بر دیوارهای تاج محل پیدا کنید. شاه جهان تاج محل را با هزینه بودجه حدودا 800 میلیون دلاری به پول امروزی ساخت. در نهایت بنای ساخته شده به اوج معماری مغول و مشهورترین سمبل عشق عاشقانه در جهان تبدیل شد.

 

بخوانید: بهترین نقاط اروپا برای ماه عسلی رویایی

 

 

آمریکا، نشان هالیوود

هنوز نمی‌توان گفت چه تعداد بازیگر مشتاق هالیوود زیر نشان آن نشسته‌اند. بازیگران آمریکایی مانند همه جای دنیا از نقش‌های کوچک وخرده‌پا شروع می‌کنند و رویای رسیدن به هالیوود را در سر می‌پرورانند. به عنوان مکانی دنج در شهر شلوغ لس آنجلس می‌توانید بعد از خوردن شام روز ولنتاین همراه همسرتان به محل نشان هالیوود بروید. در عصرگاهی با آسمان صاف می‌توان از تماشای افق زیبای شهر و ستارگانی که کم کم پیدا می‌شوند لذت برد. اگر دوست ندارید شام را جای دیگری بخورید می‌توانید سبد پیکنیک‌تان را بردارید و با همسر و یا شریک‌تان برای پیکنیکی عصرگاهی به آنجا بروید و قبل از غروب آفتاب به تماشای شهر بپردازید و از خلوت‌تان لذت ببرید.

 

بخوانید: بهترین مقاصد ماه عسل در آسیا

 

 

اسکاتلند، صومعه Dulce Cor

این خرابه کوچک سمبل عشق عمیق و فداکاری شناخته می‌شود و از عاشقانه‌ترین مقاصد دنیا است. برخلاف جایی مثل تاج محل این ویرانه تقریبا ناشناخته باقی مانده است. اهمیت این مکان اصلا ربطی به معماری و ثروت و شکوه ندارد بلکه صرفا تحت الفظی بوده و کاملا به داستان پشت آن برمی‌گردد. در واقع این خرابه نمادی از فداکاری انکارناپذیر Dervorguilla of Galloway نسبت به همسر فقیدش John de Balliol محسوب می‌شود. John de Balliol همسرش را Dulce Cor و یا Sweetheart (دلبندم، عزیزم) می‌خواند. به همین دلیل این خرابه تاریخی را امروزه به همین نام می‌شناسند. او برای بقیه عمرش در این صومعه زندگی کرد و قلب مومیایی همسرش را در ظرفی از نقره و عاج فیل نگه داشت. پس از مرگ او، قلب همسرش نیز در کنارش به خاک سپرده شد. این داستان عاشقانه باعث شده تا امروزه خرابه‌های صومعه به جایی برای عشاق و تجدید عهدشان تبدیل گردد. به نظر می‌‌رسد به عنوان جایی برای دیدن در روز ولنتاین انتخاب مناسبی باشد.

 

 

ژاپن، معبد کدای جی (Kodai-Ji)

این داستان ژاپنی زندگی زن دیگری را روایت می‌کند که به احترام همسر مرحوم فقیدش معماری را استخدام می‌کند. Kita no Mandokoro که به نانا (مادربزرگ) شناخته می‌شود برای همسرش Toyotomi Hideyoshi که فردی والامقام بوده اینجا را می‌سازد. این موضوع آنقدر مهم شد که اولین تکوگاوا شوگون این معبد را به طور کامل تامین مالی کرد تا نانا بتواند برای همسرش دعا کند. باغ این معبد مرزهای زیبایی را جا به جا کرده و به راحتی به جایی برای گشت و گذار عاشقانه و رمانتیک تبدیل شده است. برای افرادی که ولنتاین را در توکیو هستند فرصتی پیش می‌آید تا در روز بزرگداشت عشق همراه با شریک عشقی‌شان به این باغ بروند و اوقاتی دنج و به یادماندنی را تجربه کنند.

 

بخوانید: اینستاگرامی‌ترین سواحل در دنیا

 

 

فرانسه، ایفل

اصلا آیا می‌توان از مقاصد عاشقانه دنیا حرف زد و اسمی از پاریس نیاورد؟ وقتی از مردم راجب مکانی عاشقانه می‌پرسند، ابتدا ایفل به ذهن‌شان می‌رسد دلیلش هم به تعداد بی‌شماری از فیلم و سریال‌های عاشقانه‌ای که در این مکان و یا با مضمون آن ساخته شده، برمی‌گردد. به علاوه خود پاریش کلا شهری رویایی و عاشقانه شناخته می‌شود و ایفل نمادی‌ترین بخش آن از محبوبیت بالایی برخوردار است و می‌توان گفت که میان مسافران از اینستاگرامی‌ترین نقاط اروپا شناخته می‌شود. هر چه که باشد نمی‌توانیم شهرت و محبوبیت این برج را در تمام طول سال انکار کنیم چه برسد به روز ولنتاین. بنابراین اگر در پاریس به سر می‌برید احتمالا بازدید از ایفل باید در زمره اصلی‌ترین کارهایی باشد که قرار است انجام دهید.

 

مطالب مرتبط