دیدنی‌ترین شهرهای اروپا برای گردشگران

کشورهای اروپایی با فراز و نشیب‌های گذر از رنسانس و ماجراهای تاریخی و افسانه‌های فراوان، مقاصد گردشگری جذابی هستند که به سادگی نمی‌توان از آن‌ها گذشت. اما آیا با خودتان فکر کرده‌اید، چرا بسیاری از مردم جهان که راهی اروپا می‌شوند، تنها از مقاصد گردشگری شناخته شده‌ای مانند پاریس، رم، لندن و .. بازدید می‌کنند و بعد هم سفر خود را بدون بازدید از دیدنی‌ترین شهرهای اروپا به پایان می‌رسانند؟

یکی از دلایل اصلی، این است که شهرهای ناب و دست نخورده اروپایی برای بسیاری از افراد جهان شناخته شده نیستند و به همین دلیل هم تورهای زیادی برای بازدید از همان چند شهر بزرگ و نمادینِ شناخته شده اروپا برگزار می‌شود؛ غافل از اینکه حکایت‌ها و افسانه‌های اصلی، در شهرهای کوچک کمتر شناخته شده‌ای پنهان شده‌اند که عده کمی شانس بازدید از آن‌ها را پیدا می‌کنند. اگر شما هم مشتاق کشف راز این شهرهای کوچک هستید، با آویسا همراه شوید تا با دیدنی ترین شهرهای اروپا آشنا شویم.

 

شهر اسپلیت در کشور کرواسی (Split, Croatia)

شهر اسپلیت در کرواسی، مکان‌های شگفت‌انگیز تاریخی زیادی را در خود جای داده است و به عنوان دومین پایتخت پرجمعیت کرواسی، شناخته می‌شود. این شهر یکی از جذاب‌ترین نقاط جهان است، به ویژه اگر به دنبال شهری ساحلی، پر جنب و جوش و سرشار از سنت و تاریخ درست در کنار دریای مدیترانه هستید. در این شهر می‌توانید تاریخ روم را با کاوش در کاخ‌های باستانی و کلیسای جامع دیوکلتیان سنت دومینوس کشف کنید. هم‌چنین در شهر اسپلیت، می‌توانید بهترین غذاهای محلی و غذاهای دریایی تازه دریای آدریاتیک را امتحان کنید، یا در ساحل Kaštelet به راحتی استراحت کنید.

 

بخوانید:بهترین نقاط آسیا برای کسب تجارب فرهنگی

 

 

شهر گرانادا در کشور اسپانیا (Granada, Spain)

اگر یک جهانگرد واقعی و عاشق تاریخ و دنیای آبی هستید، حتما نام شهر گرانادا به گوش‌تان رسیده است. شهری شگفت انگیز، که سزاوار قرار گرفتن در لیست دیدنی ترین شهرهای اروپایی است. این شهر در پای کوه‌های سیرا نوادا واقع شده است. شهر گرانادا به دلیل داشتن خانه مورها و تعداد زیادی از اماکن و میراث باستانی اسپانیایی و اسلامی شناخته شده است.

 

 

شهر برگامو در کشور ایتالیا (Bergamo, Italy)

منطقه ایتالیایی لومباردی (Lombardy) یکی از دیدنی‌ترین دریاچه‌های دنیا را در خود بغل کرده است. این رودخانه که از کوه‌های آلپ سرچشمه گرفته، در سرتاسر قلمرو برگامو ادامه دارد. در سفر به ایتالیا یا اروپا، اگر مطمئن نیستید خوشگذرانی‌تان را باید از کجا شروع کنید، برگامو مکانی عالی برای شروع یک سفر رویایی است. این شهر، دومین شهر محبوب منطقه پس از میلان است که به عنوان یک گوهر پنهان جذاب و آمیخته با تاریخ، هنر، موسیقی و فرهنگ جذاب از شما میزبانی خواهد کرد.

 

 

شهر پورتو در کشور پرتغال (Porto, Portugal)

پورتو نه تنها دومین شهر بزرگ پرتغال است، بلکه یک قطب صنعتی و تجاری با تاریخ غنی و یک مرکز فرهنگی است که عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. شهر پورتو به خاطر نوشیدنی‌های گوارایش مشهور است. پس در این سفر، هنگامی که در حال قدم زدن در بندر زیبای پورتو هستید و از بازار سنتی Bolhão خرید می‌کنید، لیوان نوشیدنی‌تان را فراموش نکنید.

 

 

شهر کوش آداسی در کشور ترکیه (Kusadasi, Turkey)

کوش‌آداسی، یکی از زیباترین شهرهای ترکیه است که نام آن در زبان ترکی به معنی جزیره پرنده ترجمه می‌شود. این شهر در یکی از رویایی‌ترین بخش‌های سرزمین ترکیه، یعنی نوار ساحلی منطقه اژه واقع شده‌ است. شهر کوش آداسی به خاطر نزدیکی با جزیره یونانی ساموس که یک یادگار تاریخی ارزشمند است، جذابیت زیادی برای مسافران تور ترکیه خواهد داشت. کاروانسرای اوکوز محمد پاشا، پلاژهای آب گرم، غار کاراجا، غار سیرتلانینی و پارک ملی دلتای آیدین از دیدنی‌هایی هستید که در سفر به کوش آداسی باید برای بازدید از آن‌ها برنامه‌ریزی کنید.

 

بخوانید: جذاب‌ترین نقاط مدیترانه‌ای در قاره اروپا

 

 

شهر والتا در کشور مالت (Valletta, Malta)

والتا پایتخت مالت، یکی از کوچکترین کشورهای جهان است. این شهر یک شبه جزیره است که بخش اعظم گذشته سلطنتی آن شامل کاخ‌ها، کلیساهای جامع و قلعه‌های ماندگار قرن شانزدهم به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. برای گشت‌زنی در شهر، نگران هزینه وسایل نقلیه نباشید چرا که این شهر زیبا و بهشتی آن‌قدر کوچک است که می‌توانید با پیاده‌روی سراسر آن‌ را کشف کنید. در این سفر حتما سری هم به کلیسای جامع سنت جان بزنید. این کلیسا، نمونه‌ای عالی از معماری باروک است و یکی از زیباترین کلیساهای اروپا است که شما شیفته زیبایی‌اش خواهید شد.

 

 

شهر سالزبورگ در کشور اتریش (Salzburg, Austria)

بسیاری از شهرهای اروپا، محل زندگی چهره‌های با نفوذ در تاریخ هستند و سالزبورگ، چهارمین شهر پرجمعیت اتریش، یکی از آنها است. این شهر که در امتداد مرزهای آلمان با کوه‌های آلپ گسترده شده، نه تنها زادگاه موسیقی‌دان بزرگ موتسارت است، بلکه به عنوان نمادی برای موسیقی جهان شناخته می‌شود. این شهر قدیمی دارای خانه‌های متعددی است که از قرون وسطی به یادگار مانده‌اند. همچنین کاخ‌ها، کلیساها و قلعه‌های زیبایی در این منطقه خواهید دید که شکوه آن‌ها، شگفت‌زده‌تان خواهد کرد.

 

بخوانید: بهترین بازارهای دست فروشان در اروپا

 

 

شهر براتیسلاوا در کشور اسلواکی (Bratislava, Slovakia)

این شهر اگرچه تنها یک ساعت با شهر وین، پایتخت اتریش فاصله دارد، اما شهری است که از نگاه گردشگران پنهان مانده است. براتیسلاوا، شهری رویایی است که شما را با روحیه فروتنانه‌تری نسبت به شهرهای بزرگتر اروپا مسحور می‌کند. هنگام قدم زدن در این شهر تصور خواهید کرد که در میان یک تصویر کارت پستالی از زیباترین نقطه جهان، در حال پیاده‌روی هستید. شهری سرسبز که پر از تپه‌های کوچک و بزرگ پوشیده از مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه سواری است. این شهر با وجود رودخانه دانوب، از مرز اتریش جدا شده است.

 

مطالب مرتبط