جالب‌ترین مقاصد گردشی که باید به آن‌ها سفر کنید

وقتی سایت‌های گردشی را زیر و رو می‌کنید بیشترین مناطقی که آن‌ها توجه می‌شود مناطق ساحلی با داشتن امکانات غواصی است. درست است که این مقاصد مخصوصا برای خانواده‌های دارای فرزند بهترین گزینه است اما تمام چیزی که می‌توانید از سفر رفتن به دست بیاورید رفتن به سواحل و اقامت در آسمان خراش‌ها نیست. نقاط جذاب و بسیار توریستی دیگر هم وجود دارد که کمتر جایی اسمی از آن‌ها شنیده‌اید اما می‌توانند از بهترین تجارب زندگی مسافران ماجراجو را تشکیل می‌دهند. ما در این مقاله به مقاصد گردشی ناب و عجیبی می‌پردازیم که باید در طول عمرتان از آن‌ها بازدید کنید.

 

 

روسیه، اویمایاکن

 

 

اویمایاکن

 

 

با تور روسیه به این منطقه شهری کوچک در ایالت ساخا بروید و گفته می‌شود اسم شهر هم از رودخانه منجمدی در همین منطقه گرفته شده است. اویمایاکن سردترین شهر مسکونی دنیاست که ساکنان آن به طور دائم در این منطقه سکونت دارند. سرمای هوا در زمستان‌ها به منفی ۵۰ درجه می‌رسد و سردترین دمای ثبت شده ۶۷ درجه زیر صفر در سال در تاریخ ۶ فوریه ۱۹۳۳ بوده است. همین ویژگی‌های منحصر به فرد زمینه مسافرت گردشگران ماجراجو را به این منطقه فراهم کرده تا تجربه حضور در چنین جایی را به خاطرات زندگی خود اضافه کنند.

 

 

۹ حقیقت شگفت‌انگیز در مورد روسیه که شما را مسافر این سرزمین می‌کند

 

 

انگلیس، جزیره تریستان دا کونا

 

 

انگلیس، جزیره تریستان دا کونا

 

 

جزیره تریستان در سال ۱۵۰۶ توسط ماجراجوی پرتغالی به نام تریستان دا کونا کشف شد. بعدها این جزیره به مستعمرات انگلیس اضافه شد و در حال حاضر مردم آن دارای کدپستی بریتانیا هستند. این جزیره در جنوب اقیانوس اطلس واقع شده و دوردست‌ترین منطقه مسکونی دنیا شناخته می‌شود. جزیره تریستان تنها ۲۷۲ نفر جمعیت دارد و مردانش تنها از ۸ نام فامیل استفاده می‌کنند. اگر قصد سفر به این منطقه را داشتید باید به کیپ تاون در آفریقای جنوبی بروید و با یک سفر ۷ روزه دریایی به این جزیره برسید. این جزیره حدود ۲,۴۳۰ کیلومتر از جزیره سنت هلنا، ۲,۸۱۶ کیلومتر از آفریقای جنوبی فاصله دارد.

 

 

اتیوپی، دالُل



دولال




شهر Dallol سابقا یک شهر معدنی بوده که امروزه به شهر ارواح شهرت دارد. این شهر با داشتن میانگین دمای سالانه ۳۴.۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین شهر مسکونی دنیا ثبت شده است. دلیل آن هم قرارگیری شهر در نزدیکی خط استوا در یک منطقه آتشفشانی فعال است که باعث شده شهر فرصت خنک شدن و تعادل دما را به خود نبیند.

 

 

هند، ماسینرام



هند، ماسینرام

 

 

با تور هند می‌توانید به ماسینرام بروید. با این که در اغلب رسانه‌های اجتماعی درباره باران‌های شدید کشورهایی چون ژاپن و چین می‌شنویم اما روستای ماسینرام که در ایالت مگالایای هند و در نزدیکی هیمالیا واقع شده سالانه حدود ۱۲متر باران به خود می‌بیند. همین باراش‌های شدید و پی در پی باعث شده تا منطقه از لحاظ پوشش گیاهی و منابع آبی چون رودخانه‌ها و آبشارها بسیار غنی گردد.

 

 

فعالیت‌های بی‌نظیری که فقط در هند می‌توانید انجام دهید

 

اکوادور، کوه چیمبورازو

 

اکوادور

 

 

این کوه با ارتفاعی بیش از ۶ هزار متر بلندترین قله اکوادور محسوب می‌شود که قطعا از کوه اورست با حدود ۹ هزار متر ارتفاع، کوتاه‌تر است. اما ویژگی خاصی که این کوه را منحصر به فرد کرده این است که بر روی یک برآمدگی استوایی قرار گرفته و باعث شده این کوه آتشفشانی خاموش، دورترین نقطه به زمین و به فضای خارجی نزدیک باشد. به طوری که هیچ انسانی نمی‌تواند به نقطه بالایی آن دست پیدا کند.

 

 

ایسلند، ریکجاویک

 

ایسلند، ریکجاویک

 

 

ریکجاویک متمایزترین پایتخت شمالی دنیا به داشتن کوتاه‌ترین روز بین طبیعت‌دوستان و گردشگران شناخته می‌شود. این شهر در ۶ ماه سرد سال تنها ۴ ساعت و ۷ دقیقه، کوتاه‌ترین روز را به خود می‌بیند که کوتاه‌ترین روزش هم در تاریخ ۲۱ دسامبر اتفاق می‌افتد. با این همه چیزی که منطقه را روشن نگه می‌دارد شفق شمالی است که در طول ۶ ماه سرد سال در آسمان می‌درخشد. سالانه گردشگران زیادی این مسیر را طی می‌کنند تا شاهد زیباترین شفق‌های ممکن باشند.

 

 

چین، هنگ کنگ



چین، هنگ کنگ



هتل ریتز کارلتون در نقاط مختلف دنیا و در شهرهای بزرگ شعباتی دارد و بیشتر به داشتن محیطی عاشقانه و رمانتیک مشهور است. این هتل در سال ۲۰۱۱ شعبه جدیدش را در یک آسمان خراش بلند در هنگ کنگ افتتاح کرد و حالا این شرکت صاحب بلندترین هتل دنیا است. بیشتر اتاق‌های این هتل ۵ ستاره به بندرگاه ویکتوریا منظره پانورامای سحرکننده‌ای دارند. تعداد زیادی از مسافران هنگ کنگ جوری برنامه سفر خود را تدارک می‌بینند که بتوانند یکی از اتاق‌های این هتل را رزرو کنند. ارتفاع این هتل به ۴۹۰ متر از سطح زمین می‌رسد و امکاناتی نظیر بار و استخر را در خود جای داده است.



زیباترین پارک‌های ملی چین که باید ببینید

 

چین، برج ماکائو



برج ماکائو

 

 

در تور چین این هیجان را امتحان کنید. در بیشتر مناطق گردشی دنیا بانجی جامپینگ‌های مختلفی به عنوان یک فعالیت تفریحی برای مردم بومی و گردشگران قرار داده‌اند، اما چین طی اقدامی در سال ۲۰۰۵، یک بانجی جامپینگ بسیار بلند را از برج ماکائو افتتاح کرد. این بانجی جامپینگ بلندترین نوع خود در یک برج تجاری، در کل دنیا است که ارتفاعش به ۲۳۳ متر می‌رسد و برای افرادی که ظرفیت پایین استرس، مشکلات ریوی و یا ناراحتی‌های قلبی دارند به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. این بانجی جامپینگ با سه کابل محکم که ظرفیت تحمل 3 هزار کیلوگرم را دارند محافظت می‌شود.

مطالب مرتبط