مقاصد نادیده گرفته شده آسیا در سال 2020

وقتی درباره سفر در آسیا صحبت می‌شود بیشتر ذهن‌ها به سمت کلان‌شهرهایی مثل توکیو، کوالالامپور و یا سئول می‌رود. اما با وجود نگین‌های کوچک و پنهانی که از تیررس گردشگران دنیا دور مانده‌اند چطور می‌توان تنها به شهرهای بزرگ بسنده کرد؟ چطور است در سال 2020 پا فراتر نهید و سفری به مقاصد زیبای پنهان در آسیا بروید. در اینجا ما فهرستی از بهترین مقاصد را ردیف کرده‌ایم.

 

ژاپن، Shodoshima

شدشیما که در دریای درون مرزی سِتو (Seto Inland Sea) قرار گرفته از مسیرهای توریستی فاصله زیادی دارد. با تنها جمعیت 30 هزار نفری این جزیره به خاطر کشت مناسب زیتون به جزیره زیتون هم شناخته می‌شود. البته این جزیره برای گردشگران داخلی محبوب و شناخته شده است اما از تیررس توریست‌های خارجی دور مانده است. با این که جزیره دارای سواحل زیبایی است اما هنوز زیباترین دیدنی آن دره Kankakei درست در وسط آن است که مناظری نفسگیر را ارائه می‌دهد. رفتن به بالای کوه (با تاکسی یا اتوبوس) به لطف میمون‌های جسور می‌تواند ماجراجویی شگفت‌انگیزی شود. با وجود افراهای سر به فلک کشیده پاییز قرمز و طلایی این جا به شدت دیدنی است.

 

بخوانید: ۷ قلعه افسانه‌ای و زیبا در آسیا

 

 

سریلانکا، هاپوتال

اگر به دنبال مکانی بی‌سر و صدا هستید تا اوقات آرامی را سپری کنید هاپوتال مقصد شماست. این شهر تپه‌ای با تجربیات جذاب و مزارع چای احاطه شده است. در روزی با آسمان صاف شما می‌توانید منظره‌ای دیدنی از ساحل جنوبی و نواری از کوه‌های اطرافش را ببینید.یکی از محبوب‌ترین کارهایی که می‌توانید در این دهکده کوهستانی انجام دهید تماشای طلوع آفتاب با منظره وهم‌انگیز کوه‌ها است.

 

 

تایلند، کوه کود

جزیره کود در تایلند از مناطق دست نخورده این کشور است که میزبان برخی از زیباترین سواحل دنیا است. این جزیره که در فاصله 5 ساعتی بانکوک قرار گرفته و از شلوغی زندگی شهری به دور است به راحتی در دسترس قرار دارد. برای افرادی که از کاوش در سواحل، جنگل‌ها، جنگل‌های مانگرو و آبشارها لذت می‌برند این جزیره مقصدی ایده‌آل است. جاده‌های جزیره متروک و قدیمی‌اند و در آنها توسعه یافتگی زیادی هم مشاهده نمی‌شود و به نظر می‌رسد کاوش با دوچرخه و اسکوتر بهتر باشد.

 

بخوانید: جزایر خلوت آسیا برای گذراندن تعطیلات

 

 

تایلند، کوه لیپ

جزیره لیپ که از بهترین جزایر تایلند است، شهرتش را مدیون سواحل شنی سفید و آب‌های آبی فیروزه‌ای زلال است. این جزیره کوچک L شکل در دریا جنوبی آندامان جنوبی واقع شده و ساکنان تنها مردم بومی هستند. این جزیره به دلیل داشتن موقعیت غواصی در خود و در نواحی اطراف و موجود مرجان‌های دریایی زیبا به راحتی در دسترس مسافران تور تایلند قرار می‌دهد. شما در بین این صخره‌های مرجانی می‌توانید 25٪ از ماهی‌های جهان را پیدا کنید.

 

 

ویتنام، Phong Nha

این روستای دنج اگر در کنار یکی از بزرگ‌‌ترین غارهای کشف شده قرار نگرفته بود همچنان ناشناخته باقی می‌ماند. این مقصد برای افرادی که عاشق ماجراجویی در کوهستان‌های جنگلی و رودخانه‌های خروشان هستند به شدت ایده‌آل و جذاب است. در پارک ملی Phong Nha-ke Bang رودخانه‌ای وجود دارد که با قایق‌سواری مسیرهای پیاده‌روی و خط حومه دیدن کنید. فنگ نها در مراحل اولیه توسعه قرار دارد و هنوز خیلی از بخش‌های آن دست نخورده باقی مانده است.

 

بخوانید: چشم‌گیرترین جزایر در اقیانوس هند

 

 

کامبوج، Koh Rong

Koh Rong مجموعه‌ای از جزایر در کامبوج است که دارای 23 سواحل شگفت‌انگیز ماسه سفید، مزین به دریاهای لاجوردی خیره‌کننده است. به لطف آب و هوای گرمسیری آب‌های اطراف این مجمع‌الجزایر گرم و خوشایند هستند. کوه رنگ به عنوان بزرگ‌ترین وتوسعه یافته‌ترین جزیره کشور تجارب باوردنکردنی و به یادماندنی‌ای ارائه می‌دهد. بدون وجود جاده و آنتن‌دهی درست این جزیره جایی برای استراحت و فرو رفتن در آغوش طبیعت است.

 

 

چین، Wuyuan

وویوآن که به عنوان زیباترین منطقه حومه‌نشینی چین شناخته می‌شود، در شمال شرقی چین و در استان جیانگژی (Jiangxi) واقع شده است. این منطقه حداقل از 50 روستا تشکیل شده دارای طبیعتی فوق‌العاده و برخی آثار تاریخی است. این شهرستان با بیش از هزار سال قدمت اولین بار در سال 740 و در دوره تانگ به وجود آمد. از آنجایی که قدمت این منطقه بسیار زیاد و راهی طولانی دارد رسیدن به آن دشوار است.

 

بخوانید: اسرارآمیزترین جزایر جزر و مدی دنیا

 

 

مالزی، جزیره مابول

مابول جزیره‌ای صرفا ماهیگیری بود که به دلیل نزدیکی به جزیره سیپادان محبوبیت زیادی در بین علاقه‌مندان به تور مالزی پیدا کرده است. مابول به دلیل داشتن آب‌های عالی و درختان نارگیل ساحلی یکی از زیباترین جزایر دنیا برای شنا و غواصی برشمرده می‌شود. به علاوه تنوع زیستی فراوان در این جزیره آن را به میعادگاه عاشقان طبیعت و حیات وحش تبدیل کرده است.

 

 

هند، کونور

کونور یکی از سه ایستگاه تپه‌های نیلگیری است که به دلیل زندگی گل‌های محشی و پرندگان به شهرت رسیده است. کونور که در قسمت غربی ایالت تامیل نادو واقع شده، چشم‌انداز بسیار زیبایی از مزارع چای را به نمایش می‌گذارد. با وجود ارتفاع 1850 متری بالاتر از سطح دریا اطمینان می‌دهیم که شاهد مناظر فوق‌العاده‌ای خواهید بود. از نقاط دیدنی دیگری که میتوانید در تور هند در این منطقه ببینید به آبشارهای درخشان و چشمگیری مثل آبشارهای قانون، آبشارهای سنت کاترین و آبشارهای کاتاری اشاره کنیم.

 

مطالب مرتبط