بهترین مقاصد گردشگری برای تماشای حیوانات حفاظت‌شده

سفر به طبیعت و رفتن به نقاطی که از حیات وحش به خوبی محافظت شده‌ است، از جذاب‌ترین فعالیت‌هایی است که هر مسافری می‌تواند در طول زندگی خود انجام دهد. به طور کلی طیف وسیعی از مناطق حیات وحش در سراسر دنیا وجود دارد که می‌توانید به آن‌جا سفر کرده و از نزدیک با حیوان وحشی روبرو شوید. به سافاری حیوانات درنده بروید و یا در آب‌های آرام کنار لاکپشت‌ها شنا کنید، انتخاب باشماست! در بین تمام پارک‌های ملی و محافظت شده، مناطقی هستند که به واسطه داشتن طبیعتی ناب زبانزده همه‌گان به خصوص گردشگرانند. ما به مقاصدی می‌پردازیم که باید حداقل یکبار از آنها بازدید کنید.

 

 

آفریقا، Big ۵

 

 آفریقا، Big 5

 

 

بیشتر علاقه‌مندان به حیوانات بازدید از بیگ ۵ را در صدر فهرست خود قرار می‌دهند. شما در این منطقه می‌توانید حیوانات فوق‌العاده‌ای چون شیرها، فیل‌ها، بوفالو، پلنگ و گردن‌هایی که سالی یکبار بین کنیا و تانزانیا مهاجرت می‌کنند را ببینید. همچنین لیستی بلندی از حیوانات قابل توجه چون زرافه و گورخر نیز در این منطقه یافت می‌شود. دو نقطه بسیار پرطرفدار سافاری، پارک ملی کروگر و پارک ملی سرنگتی است.

 

 

کانادا، خرس‌های قطبی

 

 

 خرس

 

 

برای روبرو شدن با خرس‌های طقبی بهترین مکان کاناد است. آن‌ها به عنوان پادشاهان قطب شمال در این منقطه سردسیر حکمرانی می‌کنند و تقریبا ۶۰ در آن‌ها هم در کانادا، از خلیج جیمز تا جزیره السمر شمالی و از لابرادور تا مرز آلاسکا زندگی می‌کنند. برای دیدن بزرگ‌ترین زادگاه خرس قطبی به مانیتوبا کانادا بروید و یک ماجراجویی سرد و هیجان‌انگیز را تجربه کنید.

 

 

اندونزی، اورانگوتان‌ها

 

 

اندونزی، اورانگوتان‌ها

 

 

BorneoAvoid نام باغ وحشی در جزیره برنئوی اندونزی است که می‌توانید در آن اورانگوتان‌های وحشی را از نزدیک ببینید. شما می‌توانید در یک  تور بالی و طبیعت‌گردی ثبت نام کنید و به بازدید جنگل‌های سرسبز بروید و اطلاعات خود را درباره موجودات باارزش رو به انقراض بالا ببرید. پروژه Orang-utan یکی از معروف‌ترین تورهای حمایت طبیعت است که توسط طرفدارن حفظ منابع محیط زیست برگزار می‌شود که می‌توانند شما را به جنگل‌های بارانی و مراکز نجات محلی که در دسترس مردم عادی نیستند، ببرند.

 

 

۷ فعالیت توریستی که فقط در بالی می‌توانید تجربه کنید!

 

 

چین، پانداها

 

 

 پاندا

 

 

یکی از جذاب‌ترین ماجراجویی‌هایی که می‌توانید در تور چین داشته باشید رفتن به مرکز تحقیقات پانداهای غول پیکر Chengdu است که از محبوب‌ترین مناقط دیدنی چین برشمرده می‌شود. تنها کمتر از ۲ هزار پاندا در حیات وحش باقی مانده‌اند و تعداد بسیار کمی از مردم در طول عمر خود می‌توانند با این پانداها رو در رو شوند. شما می‌توانید از این موجودات آرام و غول پیکر بازدید کنید و یا یکی از تورهای برقراری ارتباط با توله‌های جوان را رزرو کنید و خودتان به آن‌ها غذا بدهید.

 

 

زیباترین پارک‌های ملی چین که باید ببینید

 

 

اکوادور، لاکپشت‌های عظیم

 

 

 لاکپشت

 

 

نشدنی است اگر به گالاپاگوس در اکوادور سفر کنید اما یکی از شگفتی‌های طبیعت را ماجراجویی نکنید. شما می‌توانید لاکپشت‌های دریایی، آفتاب پرست دریایی، کودن پا آبی و تعداد زیادی شیر آبی را از نزدیک ببینید. اما جذاب‌ترین بخش ماجراجویی، دیدن لاکپشت‌های غول پیکر است. برای یک ماجراجویی کنار لاکپشت‌های دریایی به شنای کم عمق بروید یا در ساحل بمانید و منظر آن‌ها شوید.

 

 

استرالیا، کانگوروها و کوآلاها

 

 

 استرالیا، کانگوروها و کوآلاها

 

 

وقتی اسم استرالیا به وسط می‌آید در ذهن همه حیواناتی چون کانگورو و کوآلا نقش می‌بندد. معمولا گردشگران از دیدن کانگروها باز می‌مانند زیرا آن‌ها معمولا در خلیج غربی استرالیا، جزیره همیلتون در هویین‌لند و فلیندرز در شمال استرالیا ساکن هستند. سعی کنید سفرتان را جوری برنامه‌ریزی کنید که از کویین‌لند که به مرکز کوآلاها شناخته می‌شود بازدید کنید و بیش از ۱۳۰ کوآلا را در پناهگاه کوآلای Lone Pine از نزدیک ببینید. همچنین می‌توانید به یگر نقاط محبوب مثل پارک حیات وحش Caversham، جزیره کانگور و یا پارک ملی نوسا هم بروید.

 

 

تایلند، فیل‌ها

 

 

تایلند، فیل‌ها

 

 

یکی از تجاربی که باید حداقل یک بار در طول عمر خود و در سفر با تور تایلند به دست بیاورید دیدن فیل‌هاست. پارک طبیعی فیل‌ها در چیانگ مای یی از بهترین‌هاست. در این پارک و برای احترام به حیات وحش و حفاظت فیل‌ها، به جای سواری بر آن‌ها می‌توانید این حیوانات عظیم و آرام را در کنار غارها و در حال خوردن میوه تماشا کنید. به این ترتیب نه تنها فرصت گشت و گذار در طبیعت را خواهید داشت بلکه می‌توانید از این موجودات دوست‌ داشتنی هم عکس و فیلم تهیه کنید.

 

 

محبوب‌ترین غذاهای تایلند که باید آن‌ها را امتحان کنید

 

هند، ببرها

 

 

 ببر

 

 

اگر می‌خواهید بهترین ببرهای وحشی دنیا را ببینید با تور هند سفر کنید و به گشت و گذار کر پارک‌های ملی بپردازید. پارک ملی Bandhavgarh یکی از محبوب‌ترین نقاطی است که می‌توانید این ببرهای وحشی را تماشا کنید. شما می‌توانید با استفاده از سافاری در این پارک به تماشای ببرها میان چشم‌اندازهای زیبایی از فلات‌ها، تپه‌ها و جنگل‌ها بروید. به طور کلی این مناطق میزبان ۹۰ قلاده ببر و ۴۵ قلاده پلنگ وحشی به علاوه میمون‌ها، شغال، مار و عقاب است.

 

 

۸ کار مهیج‌ که باید تا قبل از ۴۰ سالگی در هند انجام دهید!

 

اندونزی، اژدهای کومودو

 

 

 کومودو

 

 

برای دیدن بزرگ‌ترین مارمولک دنیا به پارک کومودو در اندونزی بروید و از اژدهای کومودو بازدید کنید. این موجودات کم‌ یاب طبق حدسیات جمعیت آنها به ۳ تا ۵ هزار عدد می‌رسند. بنابراین بازدید از آن‌ها را در صدر فهرست کارهایی که باید انجام دهید، قرار دهید. شاید جالب باشد بدانید وزن آن‌ها تا ۶۸ کیلوگرم هم خواهد رسید.

مطالب مرتبط