تعطیلات ساحلی در بهترین کشورهای دنیا

آمار منتشر شده در وب سایت معتبر اطلس جهانی (worldatlas) نشان می‌دهد که تا سال 2019، کشور تایلند جز کشورهایی با بیشترین تعداد هتل‌های ساحلی است و پس از آن ایالات متحده آمریکا، مکزیک و اسپانیا قرار می‌گیرند.

 

بهترین کشورها برای تعطیلات ساحلی

سواحل اقیانوسی و دریایی، از پتانسیل خوبی برای جذب گردشگران برخوردار هستند و همین موضوع سبب شده است که مدیران صنعت گردشگری در کشورهای ساحلی، بر روی این پتانسیل سرمایه‌گذاری کنند. جذابیت تعطیلات ساحلی یا وقت گذارنی در کنار یک تالاب زیبا، آن‌قدر زیاد است که هیچ گردشگری نمی‌خواهد سفر به زیباترین سواحل دنیا را از دست بدهد.

این احساس، هنگامی رضایت‌بخش‌تر و جذاب‌تر خواهد شد که بتوانید در ساحل اقامت کنید، با صدای موج‌های دریا به خواب بروید و با تابش نخستین اشعه‌های خورشید در خانه ساحلی‌تان بیدار شوید، صبحانه خود را در یک کافه ساحلی نوش جان کنید و خلاصه به همه امکانات رفاهی و گردشگری در همان فضای ساحلی دسترسی داشته باشید.

 

بخوانید: معرفی بهترین خانه‌های ساحلی آسیا

 

 

اقامتگاه‌ها و هتل های ساحلی تایلند در رتبه نخست جهانی

با گذشت سالیان سال، آمریکا و اروپا که روزگاری بزرگترین کشورهای میزبان گردشگری ساحلی بودند، این روزها گوی رقابت را به کشورهای آسیایی واگذار کرده‌اند. کشور تایلند به تنهایی، سرزمینی است که سهم زیادی از گردشگری اروپا را به خود اختصاص داده است. بررسی‌های انجام شده در دو سال گذشته توسط سازمان جهانگردی جهانی نشان می‌دهد که تایلند در بین کشورهایی که دارای بیشترین هتل‌های ساحلی هستند، تور تایلند مقام شماره یک را به خود اختصاص داده است.

این موضوع زمانی جالب‌تر می‌شود که تایلند را از نظر ابعاد جغرافیایی با ایالات متحده آمریکا و اروپا مقایسه کنیم. از نظر ابعاد و مساحت کشور، تایلند بسیار کوچک‌تر از آن است که بتواند حرفی برای گفتن داشته باشد اما در مدت زمانی حدود 15 سال توانسته است به رتبه نخست جهان در داشتن اقامتگاه‌ها و هتل‌های ساحلی تبدیل شود.

 

بخوانید: ۱۲ ساحل برتر دنیا از نگاه نشنال جئوگرافی

 

 

اقامتگاه ‌های ساحلی و هتل های فیلیپین

فیلیپین هم اگرچه از نظر جایگاه، هنوز با تایلند فاصله دارد، اما از رشد بسیار سریع و چشمگیری در میزان اقامتگاه ها و هتل های ساحلی برخوردار است. کشور فیلیپین واقع در آسیای جنوب شرقی بهترین شهرهای ساحلی دنیا را دارد و با سرعت در سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری، در فهرست بهترین‌های آسیای جنوب شرقی قرار گرفته است و از کشورهای همتای خود در حوزه مدیترانه، مانند یونان و ایتالیا جلوتر است.

 

 

اقامتگاه‌ ها و هتل های ساحلی حوزه کاراییب

کشورها و جزایر حوزه کاراییب، که زمانی از برترین حوزه های گردشگری ساحلی بودند، اکنون در حال تسلیم شدن در مقابل برخی کشورهای آسیایی و به ویژه کشورهای آسیای جنوب شرقی هستند. متخصصان حوزه گردشگری پیش‌بینی می‌کنند که در چند سال آینده، آمار گردشگرانی که این سرزمین‌ها را برای تفریح ساحلی خود انتخاب می‌کنند حتی از درصد فعلی نیز پایین‌تر باشد.

به نظر می‌رسد کشورهای آسیایی، آن‌قدر برای گردشگران دنیا جذاب هستند که سهمیه گردشگران را از کشورهای سراسر جهان به سوی خود روانه کرده‌اند. به همین سبب هم هرچه اقامتگاه‌های ساحلی آسیایی روبه جلو و در حال پیشرفت هستند، برخی دیگر از کشورها که در گذشته در لیست محبوب‌ترین ها هستند، در جذب گردشگران رو به افول گذاشته‌اند.

 

بخوانید: اینستاگرامی‌ترین سواحل در دنیا

 

 

اقامتگاه ها و هتل های ساحلی ترکیه

کشور ترکیه نیز یکی از منطقه‌های گردشگری است که در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری را تجربه کرده است. این کشور در گذشته با شهر استانبول شناخته می‌شد و در واقع شهر استانبول، محبوب‌ترین مقصد گردشگری این کشور بود. اما اکنون، قطب گردشگری ترکیه از استانبول تغییر کرده است و مناطق محبوب دیگری رونمایی شده‌اند.

تور استانبول، در چند سال گذشته در کنار مقاصد گردشگری دیگری مانند تور بدروم، تور آنتالیا، تور کوش آداسی و ... توانسته‌اند گردشگران را به خود جلب کنند. از همین رو، تعداد اقامتگاه‌ها و هتل های ساحلی کشور ترکیه نیز رو به افزایش است. شاید سوال بزرگی که هنگام خواندن این آمارها از ذهن شما عبور کند، این است که چرا گردشگران به کشورهای آسیایی روی آورده‌اند؟

 

 

چرا کشورهای آسیایی محبوب‌ترین اقامتگاه‌های ساحلی هستند؟

  • مقرون به صرفه بودن: هزینه گردشگری در بسیاری از کشورهای آسیایی، هنوز هم نسبت به بسیاری از مقاصد گردشگری کلاسیک دنیا، ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر هستند. به همین دلیل هم عده بیشتری می‌توانند این کشورها را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده و برای گذراندن تعطیلات خود در این کشورها برنامه‌ریزی کنند.
  • مدرن و پیشرفته بودن: از آن‌جایی که بسیاری از کشورهای آسیایی تازه به جمع مقاصد گردشگری پیوسته‌اند، امکانات رفاهی و گردشگری‌شان هم مدرن‌تر و پیشرفته‌تر هستند. سازه‌های مدرن، اقامتگاه هایی با ویژگی‌های کمتر شنیده شده و امکانات گردشگری که رتبه نخست دنیا را به خود اختصاص داده‌اند، افراد زیادی را به بازدید از این کشورها جذب می‌کنند.

 

بخوانید: ارزان‌ترین سواحل دنیا برای یک سفر خانوادگی

 

 

 کدام کشور دارای بیشترین هتل های ساحلی هستند؟

  1. رتبه نخست: کشور تایلند با 1،250 هتل
  2. رتبه دوم: ایالات متحده آمریکا با 1،016 هتل
  3. رتبه سوم: کشور مکزیک با 943 هتل
  4. رتبه چهارم: کشور اسپانیا با 736 هتل
  5. رتبه پنجم: کشور فیلیپین با 591 هتل
  6. رتبه ششم: کشور یونان با 576 هتل
  7. رتبه هفتم: کشور ایتالیا با 528 هتل
  8. رتبه هشتم: کشور ترکیه با 418 هتل
  9. رتبه نهم: کشور مصر با 342 هتل
  10. رتبه دهم: کشور سریلانکا با 297 هتل

 

مطالب مرتبط