بهترین مکان‌ها برای سفر در ژانویه 2020

انتخاب مقصد بعدی سفر اصلا کار آسانی نیست. شما اول باید ببینید دوست دارید به مناطق کوهستانی بروید و یا قدم به نواحی ساحلی بگذارید. از همه مهم‌تر به جاهای مدرن با اتصالات اینترنت بی‌سیم بروید و یا به جایی بکر و کم‌تر توسعه یافته. ما فهرستی از مقاصد برتر سراسر دنیا را دست‌چین کرده‌ایم که در ژانویه آب و هوایی مناسب و هیجان‌انگیز دارند، از جنگل‌های آمریکای مرکزی گرفته تا سواحل جنوب شرقی آسیا. 

 

کاستاریکا

معمولا هر مقصدی که بتواند تلفیقی از جنگل‌های گرمسیری، سواحل بکر، حیوانات وحشی فراوان و سازگاری محیط زیست و ماجراجویی را ارائه دهد از نقاط محبوب و برجسته خواهد بود. کاستاریکا جز کشورهایی با طبیعت زیبا برای سفر است که دهان شما را از تعجب باز می‌کند. شما در اینجا می‌توانید با صدای جیرجیرک‌ها و پرندگان چرت بزنید و در جنگل‌های سبز پرسه بزنید. ماه‌های ژانویه و فوریه هوا معتدل و خشک بوده و بهترین زمان برای سفر به کاستاریکا محسوب می‌شوند. حتما متوجه هستید که این ماه‌ها اوج فصل گردشگری بوده و همه چیز سریع رزرو می‌شود بنابراین سریع عمل کنید.

 

بخوانید: سفر به طبیعت زیبای اروپای شرقی

 

 

بلیز

این گوهر سرسبز آمریکای مرکزی پر از شگفتی‌های طبیعی بوده و دارای یک تاریخ فرهنگی غنی شامل مکان‌های باستان شناسی مایان می‌شود. اما چیزی که کم‌تر کسی راجب اینجا می‌داند اینست که بلیز میزبان دومین صخره بزرگ جداکننده در دنیاست. بلیز که به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده با داشتن ماسه‌های پودری، براق و شگفت‌انگیز، جنگل‌های حرا، تالاب‌های ساحلی و بسیاری از گونه‌های جانوری دنیا نه تنها در ژانویه بلکه در تمام طول سال از مقاصد محبوب و مورد توجه محسوب می‌شود. برای رفتن به بلیز هیچ زمانی بد و نامناسب نیست اما به هر حال ژانویه بهترین موقع برای سفر به آن است.

 

 

تایلند

بله بهترین زمان سال برای سفر با تور تایلند ژانویه است و این یعنی اوج فصل گردشگری به این کشور. دمای هوای تایلند در ژانویه بین 20 تا 30 درجه سانتیگراد است که برای سفر عالی محسوب می‌شود. البته سواحل جنوب غربی کشور از نوامبر تا آوریل اوج گردشگری‌شان را تجربه می‌کنند و این یعنی طیف گسترده‌ای از تفریحات قابل دسترسی برای انجام و مسیرهای زیبا برای صعود و کاوش. از بهترین مقاصد برای کوهنوردی در این دوره می‌توانیم به کرابی، پوکت، و آئو نانگ اشاره کنیم.

 

 

تانزانیا

شاید تانزانیا انتخابی غیرمعمول برای ژانویه باشد زیرا در این دوره فصل بارانی آغاز می‌شود اما همان باران موجب حاصلخیزی زمین‌ها و شده و باعث افزایش گونه‌های گیاهی و جانوری می‌شود. در این دوره جمعیت حیوانات بیشتر شده و به همان نسبت فصل شکار پلنگ‌ها، شیرها و کفتارها نیز فرا می‌رسد. سفر در ژانویه فرصت خوبی‌ست تا به دور از شلوغی توریستی بتوانید تصویر دقیق و نزدیکی از منطقه کسب کنید.

 

بخوانید: معروف‌ترین سالادهای آسیای جنوب شرقی

 

 

لائوس

لائوس سرزمین یک میلیون فیل، آبشارهای سفید، معابد چشمگیر، راهبان بودایی با آن لبخندهای جادویی و شهرهای استعماری زیبا است. شک نداریم که لائوس یکی از بهترین مقاصد جنوب شرقی آسیا برای سفر است. اولین چیزی که اینجا توجه‌تان را جلب خواهد کرد خنکی دلپذیر هوا نسبت به کشورهای همیشه شلوغ مثل ویتنام، تایلند و کامبوج است. از پایتخت جذاب آن وین‌تیان گرفته تا تا مناظر نفسگیر وانگ واینگ و زیبایی‌های استعماری لوانگ پرابانگ لائوس جاهای دیدنی زیادی دارد که برای کاوش در آن‌ها به زانویی قوی نیاز دارید.

در ماه ژانویه میانگین دمای وین‌تیان و لوانگ پرابانگ حدود 30 درجه سانتیگراد است در حالی که جزایر تا 30 درجه خواهند بود. اگر آخر ژانویه به سفر می‌روید می‌توانید در جشنواره وات فو که در ویرانه‌های وات فو برگزار می‌شود شرکت کنید. این جشن‌ها شامل مناجات‌های مذهبی، روشن کردن شمع‌ها و اجرای موسیقی و فرهنگ لائو می‌شود. در سال قبل جشن‌ها از 28 ژانویه به مدت 3 روز برگزار شد.

 

بخوانید: ۶ ماساژ عجیب و غریب در آسیای جنوب شرقی

 

 

ویتنام

ویتنام مانند اکثر کشورهای جنوب شرقی آسیا در ابتدای سال از آب و هوای خشک زمستان در سراسر کشور برخوردار است و همین امر باعث می‌شود تا فرصتی برای انجام فعالیت‌های بی‌پایان گشت و گذار برای مسافران تور ویتنام پیش بیاید. اگر می‌خواهید در جایی آفتابی و ماسه‌ای باشید پس به هوی آن و نها ترانگ بروید و یا در نواحی آرام و صلح‌جوی دلتای مکونگ به استراحت و گرفتن آرامش بپردازید. این دلتا که به "کاسه برنج" هم شناخته می‌شود به دلیل فراوانی کشت برنج، باغ‌های میوه و گل، نگاهی اصیل به زندگی کشاورزی در ویتنام دارد. شما با رفتن به این نقطه می‌توانید چشم‌تان را با سرسبزی بی‌پایان و زیبایی شفا داده و روح‌تان را درمان کنید.

 

مطالب مرتبط