پربازدید ترین جزیره های آسیایی

آسیا، سرزمین پر رمز و رازی است که زیبایی‌های زیادی را برای گردشگران در خود جای داده است. از جزیره‌های سر سبز با جنگل‌های بارانی و سواحل شنی و ماسه‌های طلایی گرفته تا دریاهای بیکران، کوهستان‌های باشکوه و گونه‌های گیاهی و حیوانی کم نظیر در سراسر جهان. با این حال اگر قرار باشد از برترین جاذبه‌های گردشگری آسیا سخن بگوییم، بدون شک، جزایر آسیایی در رتبه نخست قرار می‌گیرند.

جزایر گرمسیری در آسیا همیشه گردشگرانی از سراسر جهان را به خود جلب کرده‌اند. این جزیره‌ها با آب و هوای گرم و مطبوع، فضای جذاب سرسبز، هزینه‌های مقرون به صرفه برای گردشگران و فرهنگ‌های عجیب و غریب در سال‌های اخیر به بزرگترین و پر رونق‌ ترین پاتوق‌های گردشگران تبدیل شده است.

جزیره سیارگائو، جزیره بوراکای و جزیره پالاوان فیلیپین، جزیره لنکاوی در مالزی و جزیره بالی در کشور اندونزی، پنج جزیره محبوبی هستند که کاربران سایت اطلس جهانی (worldatlas) آن‌ها را به عنوان برترین جزیره‌های آسیایی انتخاب کرده‌اند.

 

جزیره سیارگائو در فیلیپین (Siargao, Philippines)

جزیره سیارگائو برش کوچکی از بهشت است که به ساکنان زمین هدیه داده شده است. این جزیره به شکل قطره اشکی در دریای فیلیپین با سواحل سفید آفتابی و صخره‌های باشکوه در کنار خط ساحلی امتداد یافته است. این جزیره با آب دریا مرزهای مشخصی ندارد و بیشتر از 15 وقفه در جای جای این جزیره وجود دارد که راه‌های آبی کوچکی را در میان آن ایجاد کرده‌اند.

هر سال در سیارگئو یک جام بین المللی گشت و گذار ساحلی برگزار می‌شود که گردشگران زیادی را به این بهشت برین می‌کشاند و به یکی از جزیره‌های گردشگری جذاب تبدیل می‌شود. علاوه بر همه این زیبایی‌ها، خوب است بدانید که این جزیره محبوب، بزرگترین جنگل مانگرو ساحلی و درختان نخل نارگیل را در سراسر کشور فیلیپین به خود اختصاص داده است.

 

بخوانید: منحصر به فردترین شهرهای برفی آسیا

 

 

جزیره بوراکای در کشور فیلیپین (Boracay, Philippines)

جزیره بوراکای فیلیپین در بین گردشگران آن‌قدر محبوب است که مدیران این منطقه گردشگری ناچار شدند برای جبران مشکلات ناشی از ازدحام جمعیت و توسعه غیر مترقبه صنعت گردشگری برای مدت شش ماه ورود گردشگران به این جزیره را ممنوع اعلام کنند. بوراکای در منطقه ویسایاس مرکزی فیلیپین قرار دارد و با اینکه یکی از کوچک ترین جزایر این لیست است اما از نظر گردشگری رشد و پیشرفت زیادی کرده است و جز بهترین جزیره‌های دنیا شده است.

بوراکای یک جزیره کوچک است که در فاصله 315 کیلومتری جنوب پایتخت فیلیپین مانیل قرار دارد. ساحل سفید ماسه‌ای برترین جاذبه این جزیره است. آب‌های کفی و پودری خیره کننده این ساحل که به آب‌های دریایی لاجوردی کمی فراتر از ساحل پیوسته‌اند، یک صحنه کارت پستالی زیبا را پیشِ چشم گردشگران به تصویر کشیده است. علاوه بر این، شنا و غواصی در آب‌های ساحلی جزیره به جاذبه‌های دیگر آن افزوده است. از سوی دیگر، این جزیره به خاطر زندگی شبانه پر جنب و جوشی که دارد، مشهور شده است.

 

 

جزیره پالاوان، فیلیپین (Palawan, Philippines)

پالاوان فیلیپین، فقط یک بهشت ساحلی گرمسیری نیست بلکه محل قرارگیری یکی از بزرگترین جزیره‌های فیلیپین و آسیا نیز هست. این جزیره دارای خطوط ساحلی در دریای چین جنوبی و دریای سولو است. این شهر دارای سواحل زیبا، کوه‌های جنگلی و حیوانات وحشی فراوانی است که برای گردشگران جذاب است.

پالاوان همچنین دارای یک جذابیت بی‌نظیر دیگر هم هست که شامل یک رودخانه زیرزمینی به نام Puerto Princesa است. این یک رودخانه بزرگ زیر زمینی است که در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و به تنهایی دلیلی کافی برای سفر به این جزیره ست.

 

بخوانید: نفس‌گیرترین شبه جزیره‌های دنیا

 

 

جزیره لنکاوی در مالزی (Langkawi, Malaysia)

لنکاوی، یکی از جزایر محبوب گردشگری در تور مالزی است که در ده سال اخیر روند رو به رشدی را در جذاب گردشگران و توسعه صنعت توریسم پشت سر گذاشته است. لنکاوی، جواهری در بهشت مالزی است. این مجمع الجزایر از 99 جزیره در دریای آندامان تشکیل شده و بخشی از ایالت کده مالزی است. لنکاوی علاوه بر گردشگری، از اهمیت اکولوژیکی و زمین شناسی بسیار فراوانی برخوردار است که علاقه مندان به طبیعت و محیط زیست را هم به این جزیره می‌کشاند.

این شهر همچنین دارای یک پل مشهور نمادین به نام پل آسمان یا Sky Bridge  است که پلی خمیده به طول 125 متر است که منظره پانوراما فوق العاده‌ای از کوه‌های جنگلی اطراف جزیره را به شما ارایه می‌دهد. لنکاوی همچنین به دلیل غذاهای دلپذیر و پر ماجرا و به ویژه ساتین بادام زمینی تندی که برای گردشگران سرو می‌کند، در سراسر جهان معروف است.

 

 

جزیره بالی در کشور اندونزی (Bali, Indonesia)

جزیره بالی، سرزمین اعجاب انگیزی است که به سختی می‌توان درباره آن نوشت چرا که همه چیز در آن دیدنی و تجربه کردنی است. خورشید تابان، ساحل شن و ماسه‌ای و آسمان آبی بیکران همه زیبایی‌های بی‌نظیری هستند که در اندونزی انتظارتان را می‌کشند. جهانگردی با تور بالی، حدود 80 درصد اقتصاد این سرزمین را به خود اختصاص داده است.

بازدید کنندگان از بالی می‌توانند ساعت‌ها در سواحل آن گشت و گذار کنند، قدم بزنند، آفتاب بگیرند، آب تنی کنند یا هیجان واقعی را با انواع ورزش‌های آبی و امکانات تفریحی این جزیره، تجربه کنند. بالی همچنین تعداد زیادی از معابد باستانی و مکان‌های تاریخی را در خود جای داده است. به دلیل فرهنگ پر جنب و جوش و غذاهای دریایی شگفت انگیز، فرهنگ مردم این سرزمین نیز در میان گردشگران بسیار محبوب و زبانزد است.

 

بخوانید: اقامت در جذابترین هتل‌های حبابی

 

 

مطالب مرتبط