با زیباترین دریاچه‌های دنیا آشنا شوید

در سراسر زمین 117 میلیون دریاچه وجود دارد که همگی آن‌ها نه مهمند و نه شناخته شده. اما قطعا برای حیات زمین و موجودات اطراف‌شان به شدت ضروری‌اند. این دریاچه‌ها هر کدام به حسب شرایطی که دارند بر روی محیط پیرامون‌شان تاثیرات مختلفی می‌گذارند. ما در این مقاله فهرستی از زیباترین دریاچه‌های جهان اشاره می‌کنیم. شکی نداریم تعداد زیادی دریاچه زیبا در تمام دنیا پراکنده شده اما در اینجا ما به ناچار فهرست کوتاهی را ارائه می‌دهیم.

 

اردن، دریای مرده

دریای مرده اردن یکی از نمکی‌ترین نقاط دنیاست که شناگران عاشق شنا در آن هستند و بهترین گردش‌های دریایی در دنیا را در این مکان انجام می‌دهند. آب این دریاچه با سرعت شگفت‌آوری به عقب حرکت می‌کند. این دریاچه تنها زیبایی منطقه نیست اما برای تامین رودخانه اردن و همچنین تحقیقات پزشکی اهمیت بسیار بالایی دارد و جز عجیب‌ترین دریاچه‌های دنیا است. اگر به اردن سفر می‌کنید حتما از این دریاچه استثنایی دیدن کنید. بعد از این که در آب‌های شور دریاچه استراحت کردید و درمان شدید به تور گردشی قلعه باستانی ماسادا بروید.

 

 

ایتالیا، دریاچه کومو

این شهر با شکوه ایتالیایی با داشتن تعداد زیاد ویلاهای زیبا، آبراهه‌های متعدد و تفرجگاه‌های مدرن و عاشقانه یکی از اغواکننده‌ترین مقاصد دنیا شناخته می‌شود. یکی از ویژگی‌های برجسته این شهر قلعه قرن 19امی با باغ‌های زیبا، استخرها و آبنماهای متعدد است. گردشگران می‌توانند به این کاخ بروند و با کرایه قایق داخل دریاچه را بگردند و بازدید کنند. آیا تجربه مدرن‌تری را می‌پسندید؟ به سمت ترنو بروید و در سالن نمایش  Sereno Lago di Como به تماشای برنامه‌های جذاب مشغول شوید.

 

بخوانید: تجربه خوردن بهترین پاستاها در آسیا

 

 

نیوزلند، دریاچه واکاتیپو

کویینزتاون که در جنوب جزیره نیوزلند قرار گرفته پایتخت آدرنالین دنیاست. این شهر زادگاه تفریح هیجانی دنیا یعنی بانجی جامپینگ است. همچنین یکی از بهترین جاها برای تجربه اسکای‌-دایوینگ، رفتینگ، پالاگرایدر و پیاده‌روی است. محل اقامت‌تان هر کجا که می‌خواهد باشد اما باید حتما از ساحل دریاچه واکاتیپو دیدن کنید. ساحل این دریاچه با کوه‌های زیبا و غالبا برفی احاطه شده که منظره‌ای به شدت دیدنی خلق کرده‌اند.

 

بخوانید: منحصر به فردترین شهرهای برفی آسیا

 

 

هند، دریاچه پیچولا

پیچولا یکی از دریاچه‌های جذاب و منحصر به فرد دنیاست که حتما باید در تور هند از آن بازدید کنید. این دریاچه در وسط ادیپور قرار گرفته و کم‌تر کسی در بازدید از آن متوجه طبیعی نبودن آن می‌شود. در واقع این دریاچه ساخته دست بشر است. پیچولا در سال 1362 برای آسان‌تر شدن حمل و نقل دانه به شهر ساخته شد. حالا این دریاچه میزبان هتل شناور تاج لیک پالاس است که فقط با قایق‌سواری قابل دسترسی‌ست. شما می‌توانید برای اقامتی لوکس و به یادماندنی در این هتل اقامت داشته باشید و از منظره ساحل آن هم درست از وسط آب لذت ببرید.

 

بخوانید: معرفی لوکس‌ترین کروزهای جدید آسیا

 

 

روسیه، دریاچه بایکال

این دریاچه تاریخی در سیبری روسیه سابقه زیادی دارد. بایکال نه تنها قدیمی‌ترین دریاچه جهان است بلکه عمیق‌ترین آن هم هست و حدود 20 درصد از آب شیرین دنیا را در خود جای داده که این مقدار برابر با اندازه آب‌های هر 5 دریاچه بزرگ آمریکاست. بایکال به دلیل دوری و در انزوا بودن هیچگونه مواد آلاینده و مواد معدنی در ترکیب خود نداشته و در واقع تمیزترین و زلال‌ترین آب دنیا را در خود جای داده است. این ویژگی منحصر به فرد آن باعث شده تا این دریاچه نمای شگفت‌انگیز و خیره‌ کننده‌ای داشته باشد. اگر زمستان هنگامی که سطح دریاچه یخ زده برای بازدید بروید به دلیل انعکاس آسمان حس می‌کنید در حال قدم زدن روی آسمان هستید.

 

 

کرواسی، دریاچه پلیتویس

پل‌های چوبی عابر پیاده به شما این امکان را می‌دهند تا بتوانید هر 16 آبشار دریاچه‌ها و استخرهای داخل قدیمی‌ترین پارک ملی کرواسی را به راحتی بگردید و بازدید کنید. جنگل اطراف این دریاچه که در واقع جزی از پارک ملی کرواسی هستند نیز از لحاظ قدمت و اهمیت آنقدر باارزشند که به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده‌اند. نمای دریاچه‌های پلکانی اینجا واقعا زیبا و رنگ آب‌های زمردینش خیره کننده است. شما در اینجا می‌توانید یکی از زیباترین عکس‌های عمرتان را بگیرید و در صفحات مجازی‌تان با دوستان به اشتراک بگذارید.

 

 

 اسلوونی، دریاچه بلد

بلد دریاچه‌ای زیبا اما کم‌تر شناخته شده است که بر روی جزیره کوچک وسط آن در دهه 1400 یک کلیسای سبک گوتیک ساختند. این کلیسا دارای نقاشی‌های دیواری قدیمی‌ زیبا و یک محراب باروک طلایی است. گردشگران طرفدار سبک‌های رمانتیک اقامت خود را در هتل ویلا بلد معین می‌کنند و بعد به گردش و پیاده‌روی در منطقه می‌پردازند. نمای دریاچه با کلیسای بسیار زیبای آن به حدی دیدنی است که در نگاه اول کاملا محو آن خواهید شد. شما از اینجا می‌توانید به کاوش در پارک ملی و دیدن بلندترین آبشار کشور بروید.

 

بخوانید: آشنایی با شلوغ‌ترین سواحل دنیا

 

مطالب مرتبط