زمستانی شاد برای کودکان و بزرگسالان

زمستان پر از زیبایی‌های چشمگیر و ستودنی و تفریحات شاد و گروهی است اما عده‌ای که از بودن در سرما احساس رضایت ندارند ترجیح می‌دهند خودشان را در خانه حبس کرده و از فرصتی که دارند استفاده نکنند. لباس مناسب بپوشید به هوای آزاد قدم بگذارید و از زیبایی‌های طبیعی و فرصتی که برای تفریح در کنار عزیزان‌تان دارید نهایت استفاده را ببرید. ما در اینجا تفریحات زمستانی فضای بازی که برای کودکان و بزرگسالان مناسب است را معرفی می‌کنیم.

 

برای هوای سرد آماده باشید

اگر می‌خواهید از هوای سرد لذت ببرید و از سفری خانوادگی به بهترین نقاط زمستانی تجربه خوبی کسب کنید، حتما به حد کافی لباس بپوشید و به شلوار جین و کت بسنده نکنید. اگر می‌توانید زیر شلوار جین‌تان اول ساق بپوشید و زیر کت از لباس‌های گرم استفاده کنید. گوش‌ها را با کلاه بپوشانید و حتما دستکش به دست‌تان کنید تا از خشکی دست و استخوان درد جلوگیری شود. به فضای باز بروید، اگر احساس راحتی کردید قطعا از تفریح نیز لذت خواهید برد. اگر با فرزندتان بیرون می‌روید حتما دستمال کاغذی و در صورت امکان فلاسک نوشیدنی گرم هم ببرید.

 

بخوانید: بهترین مقاصد دنیا برای عاشقان ورزش

 

 

به اسکیت روی یخ بروید

یکی از مفرح‌ترین و امن‌ترین تفریحات زمستانی که بچه‌ها می‌توانند در کنار بزرگسالان انجام دهند اسکیت سواری بر روی زمین یخی است. در سراسر دنیا حتی در جاهای گرمسیری مثل تور دبی و تور تایلند هم می‌توانید زمین‌های اسکیت روی یخ سرپوشیده را پیدا کنید. حتی اگر تا به حال انجام نداده‌اید و یا حرفه‌ای نیستید هم لازم نیست نگران باشید عموما دور این زمین‌ها مربیانی برای آموزش و راهنمایی وجود دارند.

 

 

آتش هیزمی درست کنید

خوشبختانه این کار اصلا به مهارت خاصی هم نیاز ندارد. هر کجا که به سفر رفته‌اید و یا حتی در حیاط خانه‌تان می‌توانید هیزم جمع کرده و آتش روشن کنید. کتری فلزی ببرید و چای هیزمی درست کنید و همراه کیک و کلوچه نوش جان کنید. البته هر جای دیگری به غیر از حیاط خانه خودتان باید اول محیط را بسنجید تا چنین فعالیت‌هایی ممنوع نباشد. به علاوه بعد از پایان دورهمی‌تان به خوبی آتش را خاموش کنید.

 

بخوانید: بهترین مقاصد بیبی‌مون در دنیا

 

 

اسنوشوزینگ انجام دهید

اسنوشوز یا همان کفش برفی در رده تجهیزات مربوط به اسکی قرار دارد. پس هر اقامتگاه زمستانی در سراسر دنیا که بروید احتمالا بتوانید از این کفش‌ها کرایه کرده و به قدم‌زنی برفی بروید. برای نمونه گرجستان در نزدیکی ما کشوری کوهستانی و برفی‌ست که زمستان‌های پوشیده از برفی را تجربه می‌کند. شما می‌توانید در ارتفاعات به گردش و تفریح بروید و مناظری تماشایی را بازدید کنید. یکی از معروف‌ترین پیست‌های اسکی گرجستان پیست اسکی گودائوری است.

 

 

کمپینگ کنید

اگر به اندازه کافی تجهیزات زمستانی دارید می‌توانید در فضای باز کمپ بزنید و از تعریف و دورهمی در هوای سرد لذت ببرید، آتش روشن کنید و سیب زمینی ذغالی بخورید. خوشبختانه سفر به گرجستان در زمستان حتی این امکان را هم می‌دهد تا در برخی از پارک‌های مناسب کمپ که قبلا در مقاله‌ای جداگانه مفصل معرفی‌شان کرده‌ایم کمپ بزنید و از طبیعت و فضای باز آن لذت ببرید.

 

 

اسکی کنید

اسکی یکی از فعالیت‌های برفی جذاب است که در شیب دامنه‌های برفی انجام می‌گیرد. در سال‌های اقامتگاه‌های لوکس با هدف ارائه بهترین امکانات تفریحی و رفاهی سعی کرده‌اند تجربه اسکی گروهی و خانوادگی را سهولت بخشند. در سراسر دنیا اقامتگاه‌های اسکی زیادی وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها بروید و در هر سطحی که هستید از ورزش و تفریح در طبیعت سفیدپوش لذت ببرید.

 

بخوانید: بهترین نقاط در اروپا برای اسکی با بودجه محدود

 

 

اسلدینگ کنید

حتی اگر نام این تفریح جذاب را نشنیده باشید قطعا با آن به خوبی آشنایی دارید. در این تفریح برفی شما و یا فرزندتان روی تخته شنا میبشینید و یا دراز می‌کشید و از دامنه شیب‌دار به سمت پایین سر می‌خورید. در این تفریح به جای تخته از لاستیک‌های غول‌پیکر هم استفاده می‌کنند.

 

 

قلعه برفی درست کنید

یکی از فعالیت‌های سرگرم کننده‌ای که بچه‌ها عاشق انجام آن هستند درست کردن سازه‌های برفی است. همراه آن‌ها بروید و در درست کردن خانه اسکیمویی، قلعه‌های سفید قرون وسطایی و آدم برفی کمکشان کنید. در حین ساختو ساز فراموش نکنید که فضا را شاد نگه داشته و کمی برف بازی هم بکنید. اجازه دهید فسقلی‌های نیم متری شما را هدف گوله‌های برفی‌شان قرار دهند و پیروزی‌شان را جشن بگیرند.

 

بخوانید: تجربه خوردن بهترین پاستاها در آسیا

 

 

نقاشی برفی بکشید

احتمالا یکی از جذاب‌ترین کارهایی که می‌توانید در برف برای فرزندان‌تان فراهم بیاورید نقاشی برفی‌ست. خیلی ساده رنگ خوراکی تهیه کنید و در آب‌افشان بریزید و کمی آب اضافه کنید. بطری را به دست فرزندتان دهید و اجازه دهید برف‌های حیاط را هرطور که دوست دارد رنگ بزند.

 

مطالب مرتبط